Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sportieve fotorugzak gezocht...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sportieve fotorugzak gezocht...

eens gecheckt bij de boardshop waar ik altijd ga:

de Burton ResoLution Pack kost een 120 euro...

best wel veel geld, maar veel rugzak ,waar je veel extra's in kwijt kan...
    Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

Comment

Heb je al eens gedacht aan een fotovest daar kan je ook heel veel in kwijt en volgens mij is dat gemakkelijker dan een rugzak

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
        Toen ik er omging, ergens lente vorig jaar, hadden ze enkel de grijze tassen. ik wilde eigenlijk een hikerrugzak met fotocompartiment. bij mijn weten was dat het enige merk die dat had. Ik heb uiteindelijk een gewonte trekkersrugzak genomen en in het onderste compartiment (waar je normaal een slaapzak of schoenen insteekt) mijn oudere crumplerschoudertas ingestoken, met de flap open. Werkt perfect.

heb je de crumpler muffin top of de crumpler cupcake half photo al eens bekeken? Die heb je ook in verschillende maten denk ik.
        Ik denk dat de modellen (cloudscape,...) van Clikelite pas uit zijn... Die zijn gelukkig minder saai dan die grijze modellen.

De 2 Crumplermodellen hierboven zijn interessant als rugzak, maar ik zie geen mogelijkheid om tripod te bevestigen. Bovendien twijfel ik of deze wel geschikt zijn om te snowboarden (geen heupriem te zien). Een gewone trekkersrugzak is idd ook wel een alternatief. Aan de andere kant: mijn trekrugzak heeft geen onderste compartiment, dus ik zou ook al een nieuwe moeten kopen. Voorlopig werk ik wel zo: ik neem een gewone rugzak mee, met daarin een tas met m'n camera, maar dit is niet zo handig en lukt al helemaal niet meer als je een statief wil meenemen (toch niet met de modellen die ik heb). Alvast bedankt om verder mee te denken!
        Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door darth rikush Bekijk bericht
          eens gecheckt bij de boardshop waar ik altijd ga:

de Burton ResoLution Pack kost een 120 euro...

best wel veel geld, maar veel rugzak ,waar je veel extra's in kwijt kan...
          Welke boardshop is dat? Bij mij hadden ze hem niet. Die tas valt wel mee van prijs in vgl. met andere en van Burton verwacht ik natuurlijk ook wel een goede kwaliteit!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
            Heb je al eens gedacht aan een fotovest daar kan je ook heel veel in kwijt en volgens mij is dat gemakkelijker dan een rugzak
            Neen, nog niet aan gedacht, maar dit lijkt me ook wel niet handig om mee te snowboarden of om ermee te trekken in de bergen. Toch bedankt voor de tip!

Comment

Koen1950 deed me aan iets denken - waarom geen toploader met een harnas ? Ik heb er toch zo al filmpjes van gezien op YouTube (daar was 't een Toploader Pro 75 AW van Lowepro met het Toploader Chest Harness).
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
                Welke boardshop is dat? Bij mij hadden ze hem niet. Die tas valt wel mee van prijs in vgl. met andere en van Burton verwacht ik natuurlijk ook wel een goede kwaliteit!
                Poo Poo Style in Peer...

zeer vriendelijke uitbater... is ene maat van me...
                Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                  Koen1950 deed me aan iets denken - waarom geen toploader met een harnas ? Ik heb er toch zo al filmpjes van gezien op YouTube (daar was 't een Toploader Pro 75 AW van Lowepro met het Toploader Chest Harness).
                  Ja, dat heb ik een tijdje geleden bestudeerd. Lijkt inderdaad wel handig, maar je kunt er geen drank, eten,... meer insteken. Vandaar mijn optie voor een rugzak. Toch bedankt voor de tip!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door darth rikush Bekijk bericht
                    Poo Poo Style in Peer...

zeer vriendelijke uitbater... is ene maat van me...
                    Aha... Daar kom ik in principe niet, maar je weet nooit. Ik zal het in ieder geval onthouden!

Comment

Dat gaat wel hoor, met een apart SlipLocktasje erbij . Voor de drank toch (daar hebben ze de Bottle Pouch voor), 't eten zou je in een lens case moeten steken (zo eentje voor een 300/2.8 ofzo ).
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Dat word dan geen rugzak voor fotografiespullen alleen

Comment

Klopt, dat staat ook in het start topic:
                          Daarnaast zou ik graag plaats hebben voor wat extra materiaal (portefeuille, gsm, blikjes, wat eten,...)
                          .

Comment

Ondertussen gekeken naar de Lowepro (Compu)Primus AW ?

Comment

Ik gebruik een Lowepro Rover S&F (Street & Field) Light voor dat soort tochtjes.
                              Een Lowepro Rover Plus AW of Lowepro Rover AW II zijn vergelijkbaar.

Ik weet niet dewelke hiervan nog te krijgen zijn in de winkel, maar tweedehands is er ook heel wat aanbod.
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Hallo iedereen,

eerst en vooral: nogmaals bedankt voor alle tips die jullie me gegeven hebben. Begin deze week heb ik de knoop doorgehakt en de Lowepro Primus Minimus AW online besteld. Vandaag is die rugzak toegekomen en uit een 1e test blijkt dit wel te zijn wat ik zocht (behalve het feit dat dit nog steeds zeer sterk eruit ziet als een fotorugzak, maar ook niet zo veel als de Lowepro slingshots bvb). Er is voldoende ruimte voor fotomateriaal, het daggedeelte is groter dan ik dacht, met zelfs aparte ruimte voor camelpack, goede bevestiging mogelijk van statief, rugzak kan volledig afgesteld worden op de persoon,... Voorlopig heb ik nog geen negatieve punten ontdekt...

Comment

Working...
                                X