Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sportieve fotorugzak gezocht...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sportieve fotorugzak gezocht...

Beste BD'ers,

zoals velen hier op het forum ben ik op zoek naar een geschikte rugzak om m'n gear overal mee te nemen (wandelingen, fietstochten, snowboarden,...). De volgende zaken moeten er in kunnen: Canon eos 550d met kitlens (18-55), lens (55-250), extra flitser en statief. Daarnaast zou ik graag plaats hebben voor wat extra materiaal (portefeuille, gsm, blikjes, wat eten,...). Tegelijkertijd mag de rugzak niet te groot zijn. Bovendien ben ik op zoek naar een rugzak die er niet echt uitziet als een fotorugzak...

Momenteel gebruik ik een Lowepro slingshot (niet voor snowboarden natuurlijk!), maar zelfs in de stad vind ik deze rugzak helemaal niet handig. Bovendien hangt de rugzak heel schuin als ik er m'n statief ook aan bevestig...

Ik heb al heel wat info gelezen hier op het forum en op internet in 't algemeen. Zo ben ik o.a. de Photopack ACS van Jack Wolfskin gaan bekijken in de winkels. Ik vond dit de rugzak die het best voldoet aan mijn wensen, maar hij is veel te groot (ik ben maar 1m60...).

Daarnaast heb ik ook de Lowepro Flipside 200 bekeken: ideale grootte, iets te veel ruimte voor fotogear en te weinig voor ander materiaal. Bovendien kan je er niet naast kijken dat dit een echte fotorugzak is...

Via het forum vond ik ook de F-Stop van Loka. Ik weet niet waar men dit verkoopt, maar - volgens hetgeen ik op internet vind - is deze rugzak ook te groot voor mij.

In een andere post had men het over het merk Clikelite en dit lijkt me wel een interessant merk. Ik heb mijn oog laten vallen op de Obscura (30 liter) en de Cloudscape (20 liter). Heeft iemand ervaring met dit merk? Waar kun je dit kopen (ik woon in Brugge, maar indien dit hier niet te vinden is, dan wil ik er wel eens een daguitstap van maken).

Alvast bedankt!
    Nelita
    Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Re: Sportieve fotorugzak gezocht...

Dit soort rugzakken is eigenlijk moeilijk te vinden. Ik heb die F-Stops gisteren zelf nog zitten bekijken (reviews zoeken op fora/blogs/websites/...). Schijnen erg goede rugzakken te zijn, maar:
    - erg duur,
    - duurt erg lang tegen dat ze bij je aankomen en je moet waarschijnlijk importtaks enz betalen,
    - er zijn wel degelijk nog punten waarop ze kunnen verbeterd worden (het harnassysteem hoor ik onder andere, en die 'dividers' van de ICUs zouden maar aan 1 kant velcro hebben...dit zou wel aangepast worden volgens F-Stop),
    - het is niet altijd even duidelijk welk (verbeterd ?) model je krijgt enz. Ze zetten op hun website bij bijvoorbeeld de Satori "upgraded" met een aantal verbeteringen enz, maar toch. Ze zouden beter pakweg 'Satori Mark II' ofzo zetten .

Eigenlijk is de beste op dit moment (denk ik) de Lowepro Flipside 400 AW (heb je tegelijk een AW-cover, altijd handig ), alhoewel een Pro Trekker 300 AW (ook van Lowepro) ook erg goed is (maar een heel stuk duurder).
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Je kunt misschien ook eens kijken naar de Burton rugzakken.

Die hebben onder andere de F-stop pack, Resolution Pack en de Zoom Pack.

Deze zullen niet direct als fotorugzakken bekend zijn en zijn natuurlijk heel geschikt voor snowboarden (zoals alles van Burton )

Mvg

Steven
      1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Die flipsides hebben maar weinig 'extra' ruimte naast het grote fotovak. wat ik met die van mij vaak doe is een lens of drie eruit en die plek gebruiken om spullen in te steken. Ik heb met hetzelfde dilemma gezeten, maar uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat die rugzak ook niet kán bestaan. Als je een rugzak wil waar alles inkan van fotomateriaal en waarbij je nog voldoende spullen kan meenemen, zit je meteen al aan een te groot formaat. Zolang de rugzak die je fotomateriaal vekleint als je het er in steekt en weer uitvergroot als je het er weer uithaalt niet is uitgevonden, blijft het behelpen.

Comment

Bedankt al voor jullie reacties. Ik had er ook aan gedacht om eventueel de flipside wat aan te passen aan de binnenkant, maar het blijft er toch te veel "fotorugzak" uitzien. Ik wist niet dat Burton ook fotorugzakken had. Ik probeer eens uit te zoeken waar ik deze kan bekijken in de winkel: iemand tips? Misschien AS Adventure of zo?

Daarnaast ben ik nog steeds benieuwd naar Clikelite: niemand ervaring mee? Iemand een idee waar ik dit in België of net over de grens (Sluis, Terneuzen,...) kan vinden?

Comment

In AS adventure hebben ze dat niet, daar ben ik al gaan kijken. Als je echt iets wil dat er niet fotorugzak uitziet, moet je eens naar de crumpler rugzakken kijken.

Comment

Kijk ook es bij Crumpler?

L.
              Last edited by Lieven De Vlaminck; 13 januari 2011, 15:35.
              http://lievendevlaminck.wordpress.com/

Comment

Bekijk deze ook eens,

http://products.lowepro.com/product/...AW,2109,19.htm

Ze hebben ook nog de primus die iets breder is.
                Minimus heeft als voordeel dat hij "smal" op de rug hangt, dus je blijft niet overal achter hangen.
                "Dag" gedeelte is wel vrij klein.

Jean
                35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

Comment

Ik heb sinds kort de F-stop loka.
                  Voor jouw materiaal zal die waarschijnlijk net op't grootste zijn. Door de grootte is die voor fietstochten minder geschikt denk ik.
                  Ik had hem vorige week mee om te snowboarden, met 1 body + grip, 3 lenzen en een flits, dan nog wat ruimte voor reserve handschoenen en een lunch pakketje. Hij draagt ontzettend comfortabel, en je hebt wel totaal niet het gevoel dat je zo'n rugzak draagt. 't Is dus eerder een daypack die goed aangepast is om fotomateriaal in op te bergen.
                  Ik werk in Brugge, dus als je hem eens in real life wil bezichtigen... geef maar een seintje.
                  Canon EOS 5DmkII | Canon Speedlight 580EX | Canon 50mm F1.4 - Canon 24-70mm F2.8 L - Canon 70-200mm F2.8 IS L

Comment

Dankzij jullie reacties en nog wat opzoekwerk op internet, kom ik voorlopig uit bij de volgende rugzakken:

- Clikelite (Obscura of Cloudscape)
                    - Lowepro Primus Minimus AW
                    - Burton (als dit niet te groot uitvalt???)

Blijkbaar heeft niemand hier ervaring met Clikelite.

Heeft er iemand een idee waar ik de volgende rugzakken zou kunnen vinden? Ik vind geen winkels in de buurt waar men deze rugzakken verkoopt. Clikelite lijkt nauwelijks bekend te zijn in België. In heel wat winkels verkoopt men natuurlijk Lowepro, maar niet de Primus Minimus AW. In de snowboardshops die ik bezoek, zijn er ook geen fotorugzakken van Burton. Lowepro en Burton kunnen wel besteld worden, maar dan moet ik zeker zijn van mijn aankoop.
                    Ik wil niet echt een rugzak kopen zonder hem in levende lijve gezien te hebben. Dan pas weet ik hoe de rugzak ook aanvoelt. Nog iemand tips ivm bovenstaande modellen? Of nog nieuwe merken/ modellen? En waar is Clikelite te koop?

@ Quint'n: ik vrees dat de F-stop van Loka te groot is voor mij. Indien ik op mijn mening terugkom, stuur ik je zeker eens een PB! Alvast bedankt voor het voorstel!

Comment

Bron: http://www.clikelite.nl/

Op de Dealerpagina hebben we voor Duitsland, Zwitzerland en Griekenland nieuwe adressen toegevoegd.
                      Voor klanten in België geldt, u kunt probleemloos online bestellen bij de meeste Nederlandse online winkels van onze dealers.
                      Stel je vraag ook eens hier: http://gathering.tweakers.net/forum/...ssages/1423485
                      Daar zitten meer nederlanders die miss wel ervaring hebben met dat merk.

Volgens google (http://www.google.com/search?aq=f&so...5b8d49ec6ea034) hebben foto grobet, rubens en nog enkele anderen de primus minimus aw.
                      Last edited by Teun_2; 16 januari 2011, 12:57.

Comment

Ik had gezien dat je Clik Elite online kunt bestellen via Nederlandse sites, maar daarmee heb ik jammer genoeg geen tas in real life gezien. Ik probeer dat ander forum ook nog eens uit! Bedankt voor de reactie

Comment

Ik heb ooit ook eens gezocht naar die clik elite, uiteindelijk in breda gezien, maar toch niet gekocht. Ze zijn me toch echt te saai en lelijk en wat te duur. Ik bedoelde met die comment dat je die in belgië niet gaat vinden en je dus toch naar Nederland zal moeten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                            Ik heb ooit ook eens gezocht naar die clik elite, uiteindelijk in breda gezien, maar toch niet gekocht. Ze zijn me toch echt te saai en lelijk en wat te duur. Ik bedoelde met die comment dat je die in belgië niet gaat vinden en je dus toch naar Nederland zal moeten.
                            Ze zijn idd wel duur (juist daarom dat ik 100% zeker wil zijn van mijn keuze), maar de 2 modellen die ik opnoem vind ik niet lelijk, wel de meeste andere rugzakken van dit merk, maar 'k heb ze dus nog niet in 't echt gezien...

Comment

Toen ik er omging, ergens lente vorig jaar, hadden ze enkel de grijze tassen. ik wilde eigenlijk een hikerrugzak met fotocompartiment. bij mijn weten was dat het enige merk die dat had. Ik heb uiteindelijk een gewonte trekkersrugzak genomen en in het onderste compartiment (waar je normaal een slaapzak of schoenen insteekt) mijn oudere crumplerschoudertas ingestoken, met de flap open. Werkt perfect.

heb je de crumpler muffin top of de crumpler cupcake half photo al eens bekeken? Die heb je ook in verschillende maten denk ik.
                              Last edited by Teun_2; 16 januari 2011, 13:16.

Comment

Working...
                              X