Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ik zoek een flitser voor op mijn d 90 welke?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ik zoek een flitser voor op mijn d 90 welke?

    Hallo,

    Ik wil een flitser kopen voor op mijn nikon D 90, liefst tweedhands. liefst had ik een nikon sb 600 maar ik krijg nu een Metz Mecablitz 58 AF-1 voor nikon aangeboden, ik heb al op enkele reviews gekeken maar als beginnend hobby fotograaf is het niet zo gemakkelijk om de pro 's en de contra's eruit te halen, willen jullie mijn even helpen aub?

    dank je wel

    mvg,

    Inge

  • #2
    Re: ik zoek een flitser voor op mijn d 90 welke?

    Ik heb de combinatie D90/ sb600, en zeer tevreden. Sommigen vinden de sb600 iets moeilijk qua bediening, maar eens je het weet, is alles makkelijk. Persoonlijk vind ik de sb900 te groot.
    Nikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600

    Comment


    • #3
      Re: ik zoek een flitser voor op mijn d 90 welke?

      Sommigen vinden de sb600 iets moeilijk qua bediening
      vind ik wel best meevallen hoor, ok heb de "manual" er bij moeten nemen, maar daar dient dat toch voor

      Gebruik deze ook ism SU-800
      Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

      BD1614BE

      Comment


      • #4
        Re: ik zoek een flitser voor op mijn d 90 welke?

        Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
        vind ik wel best meevallen hoor, ok heb de "manual" er bij moeten nemen, maar daar dient dat toch voor

        Gebruik deze ook ism SU-800
        i.d.d., voor mij ook geen probleem, maar als je sommige "meningen" hier op het forum leest..
        Nikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600

        Comment


        • #5
          Re: ik zoek een flitser voor op mijn d 90 welke?

          ik gebruik een sb-900 op mijn D-90, maar ik heb echt getwijfeld tussen de Metz mecablitz 58.
          Wat me heeft doen overhalen is het gebruik van het Nikon CLs-systeem, maar ik heb dit nog niet gebruikt. Wel de draadloze aansturing van de SB-900 los van de camera.

          De 58 is een sterke lens en Metz is een goed merk. Leg gewoon de verschillende eigenschappen naast elkaar en oordeel dan rekening houdend met de prijs.

          Comment


          • #6
            Re: ik zoek een flitser voor op mijn d 90 welke?

            als eerste flits ga je best voor een merkeigen!
            100% compatibel.

            heb een sb900 op mijn d90, geen klagen!
            echt een super flits met veel mogelijkheden!
            nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: ik zoek een flitser voor op mijn d 90 welke?

              hoi,
              ik heb in het begin ook getwijfeld tussen een metz en nikon .
              Ik heb toen uiteindelijk een sb800 genomen voor het cls systeem en de "vermoedelijke" waardevastheid. Waar mee ik niet wil zeggen dat de metz slecht zou zijn, volgens testen die ik toen gelezen heb was die gelijkwaardig aan de sb800.
              Ondertussen heb ik ook nog een sb900 (die ik persoonlijk de beste vind)
              De aanwezigheid van de diffuserkap en kleurlfilters bij aankoop vond ik ook en pré bij zowel de sb800 en sb900.
              Mijn keuze dus; sb900, ook al voor het ruimere mm bereik

              grtjs Jozef
              D800 en een goed glasservies

              Comment


              • #8
                Re: ik zoek een flitser voor op mijn d 90 welke?

                Voor de kleine meerprijs zou ik de SB900 niet laten links liggen. Gewoonweg een super-flits die je makkelijk op of los van je camera kan gebruiken.

                Er staan er hier ook 2de hand bij 'aangeboden'.
                Piet Cosaert
                http://kepsfotografie.wordpress.com

                Comment


                • #9
                  Re: ik zoek een flitser voor op mijn d 90 welke?

                  De Metz 58 AF-1 versus SB600:
                  Meest in het oog lopende verschillen:
                  Voor:
                  Metz heeft hoger richtgetal, tweede flitsbuis, kan als "master" dienen in CLS (ipv cameraflitser), heeft A stand (is minder belangrijk), flitsvermogen te temmen tot 1/256.
                  Tegen:
                  Metz 58-AF-1 heeft opvolger (is dus uitlopend, maar SB-600 zal dat ook zijn), persoonlijk vind ik de menustructuur voor bediening minder overzichtelijk, minder duidelijk display.

                  Firmware van Metz kan via USB worden opgewaardeerd.

                  Groet Hans.

                  Comment


                  • #10
                    Re: ik zoek een flitser voor op mijn d 90 welke?

                    Als beginnend hobby fotograaf heb je meer dan voldoende aan een SB600, en biedt je ook nog eens de mogelijkheden om draadloos vanaf de D90 aangestuurd te worden. Een Metz biedt je die laatste optie niet.
                    Natuurlijk kun je ook kijken naar het paradepaardje SB900, maar die is een stuk duurder en vooral ook groter en zal je een hoop opties extra bieden die je mogelijk nooit zal gebruiken...
                    Denk eerst goed na over wat je allemaal met een externe flitser wil gaan doen, en hoeveel keer je het denkt te gaan gebruiken, en beslis dan wat het beste bij je wensen past....
                    Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

                    Comment


                    • #11
                      Re: ik zoek een flitser voor op mijn d 90 welke?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
                      Als beginnend hobby fotograaf heb je meer dan voldoende aan een SB600, en biedt je ook nog eens de mogelijkheden om draadloos vanaf de D90 aangestuurd te worden. Een Metz biedt je die laatste optie niet.
                      ....
                      Een Metz 58AF-1 kan zowel als "master" en "slave" dienen in Nikon CLS, en doet dat nog goed ook. Er zit geen SU-4 mogelijkheid op, SB600 dacht ik ook niet.


                      Groet Hans.

                      Comment


                      • #12
                        Re: ik zoek een flitser voor op mijn d 90 welke?

                        Met één flitser zul je trouwens weinig hebben aan CLS, omdat de D40 cameraflitser geen "commander" stand heeft.

                        Groet Hans.

                        Comment


                        • #13
                          Re: ik zoek een flitser voor op mijn d 90 welke?

                          Hoi iedereen, bedankt voor je reacties.

                          Ik ben dus wel voorstander van het cls systeem van nikon, ik kan de metz kopen voor 180 € maar de ene zegt het wel te kunnen gebruiken met de metz, de andere niet, hmm, wil eigenlijk ook niet meer uitgeven voorlopig en er bied zich nu geen nikon sb 600 aan, het wordt een moeilijke keuze al heb ik nog een 2 tal weken de tijd ( heb hem nodig voor op de curcus) maar tegen dan kan de metz ook al verkocht zijn.....

                          ik wacht nog even wat reacties af.. en nog even alles op een rij zetten... thanks

                          Inge

                          Comment


                          • #14
                            Re: ik zoek een flitser voor op mijn d 90 welke?

                            Oorspronkelijk geplaatst door ingedb Bekijk bericht
                            Hoi iedereen, bedankt voor je reacties.

                            Ik ben dus wel voorstander van het cls systeem van nikon, ik kan de metz kopen voor 180 € maar de ene zegt het wel te kunnen gebruiken met de metz, de andere niet, hmm, wil eigenlijk ook niet meer uitgeven voorlopig en er bied zich nu geen nikon sb 600 aan, het wordt een moeilijke keuze al heb ik nog een 2 tal weken de tijd ( heb hem nodig voor op de curcus) maar tegen dan kan de metz ook al verkocht zijn.....

                            ik wacht nog even wat reacties af.. en nog even alles op een rij zetten... thanks

                            Inge
                            er staat een SB800 in de koopjes... da's een super goede flash!
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                            Comment


                            • #15
                              Re: ik zoek een flitser voor op mijn d 90 welke?

                              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                              er staat een SB800 in de koopjes... da's een super goede flash!
                              Thanks, had al gekeken maar blijkbaar niet goed... mailtje is onderweg

                              Comment

                              Working...
                              X