Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jinbei Digital Master Kit 2 of Interfit EXD400 Home Studio Kit?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Jinbei Digital Master Kit 2 of Interfit EXD400 Home Studio Kit?

Gegroet allen!
    Als beginneling in de studio fotografie zou ik graag overgaan tot de aankoop van mijn eerste home studio set (heb een heeeel ruime zolder ter beschikking die ik zou willen gaan inrichting als home studio).

Heb al even gekeken bij fotokonijnenberg en ben eigenlijk aan het twijfelen tussen 2 volgende sets die qua prijs nogal in de buurt liggen, met dat verschil dat de ene iets uitgebreider is en de ander dan weer meer flitspower heeft.

Keuze 1: Jinbei Digital Master Kit 2

Keuze 2: Interfit EXD400 Home Studio Kit

Heeft iemand ervaring met beide merken (of een van beide)? Wat is het interessantste als beginner, minder power maar een completere set, of een beperktere set maar toch dat beetje extra flitspower?

Graag even jullie advies Mocht iemand toevallig een Elinchrom set in de weg hebben liggen en die tegen een schappelijke prijs willen wegdoen dan hoor ik het uiteraard ook graag
    Canon EOS 600D - Canon EF 24-105mm F4 L IS USM // Canon EF 50mm F1.8 II // Sigma 18-250mm 1:3.5-6.3 HSM

Re: Jinbei Digital Master Kit 2 of Interfit EXD400 Home Studio Kit?

Niemand?
    Canon EOS 600D - Canon EF 24-105mm F4 L IS USM // Canon EF 50mm F1.8 II // Sigma 18-250mm 1:3.5-6.3 HSM

Comment

Is nogal persoonlijk, mijn gevoel zegt dat je als beginner meer hebt aan het kompletere setje, maar al snel gaat denk ik het gebrek aan power je tegenstaan, mits je natuurlijk alleen maar half body gaat doen, bij full body met meerdere mensen heb je toch al snel iets meer nodig, vanaf 300 Watt bv.

Maar is het niet raadzamer om eens naar een set uit te kijken van 300 watt met een paar softboxen erbij, FE, Jinbei, Linkstar of ander merk hebben mooie sets rond de 400-500 Euro incl 2 maal een softbox, later als het je bevalt kun je altijd nog een paar koppen erbij nemen, om bv achtergronden uit te lichten.

Heb zelf twee maal een set, eentje van FE, tweemaal 300 Watt en een setje van Lastolite van 400 watt en nog een los kopje van 150 watt voor eventueel haarlichtjes of kleuraccentjes.

Dus mijn advies zou zijn, begin eerst met gewoon met 2 koppen van 300 watt of meer incl mooie grote softboxen softboxen (of 1 x softbox, 1 x plu), vervolgens eerst even kijken en het geheel ietwat onder de knie krijgen en daarna eventueel aanvullen indien gewenst met een setje extra koppen van bv 150-200 watt
      Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Heb mezelf vorige week deze bij aangeschaft : http://www.cameratools.nl/FE290055-a...0Flitsset.html

(Ben fan van FE ondanks alle kritieken die je hiervan hoort, prijs/kwaliteit )
        Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Working...
        X