Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Review: Dakine Sequence (backpack), ideaal voor backpackers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Review: Dakine Sequence (backpack), ideaal voor backpackers

Omdat ik zelf gezocht had op het forum voor een fotorugzak waar men goed mee kon backpacken/hiken en niet echt iets gevonden had.

Ik twijfelde zelf tussen de backpack van National Geographic of de Dakine Sequence.

Ik heb de laatste genomen wegens het draagcomfort, dit is namelijk enorm goed.

De hele achterkant wordt gebruikt voor het fotomateriaal. Misschien onhandig omdat je er alleen langs achter aankunt maar dit neem ik erbij.
    De achterkant bevat trouwens zoveel plek dat ik hier nog wat kleding kan bij steken
    (ik neem mee, Canon 550D, 2 lenzen, Filters, 2 extra Batterijen, 2 Zonkappen).

Aan de voorkant heb je nog een aparte zak waar boeken/candybars/... in opgebergd kan worden.

Bovenaan heb je nog een kleine ruimte waar plek is voor een zonnenbril of iets anders.
    Aan de zijkanten heb je dan nog twee ruime zakken die oa kunnen dienen voor een fles water/...

Er is tevens een aansluiting voorzien voor een statief.
    De Rugzak heeft ook een ingewerkte regenhoes.

Door de heupbanden en de brede schouderbanden geeft deze rugzak ook een goed draagcomfort (rugzak is echt één geheel met je lichaam als je hem goed draagd, ideaal voor trektochten).

Pluspunten:

+Draagcomfort
    +De rugzak is GIGANTISCH (mag echter nog wel als handbagage op het vliegtuig)
    +Veel compartimenten

Minpunten:

- Camera en accesoires alleen maar bereikbaar langs achter.
    Canon 550D - DZ Kitlenzen

Re: Review: Dakine Sequence (backpack), ideaal voor backpackers

Een fotorugzak waar je goed mee hiken (wandelen, trekken lijkt me een correcte vertaling)...hier niet gekeken dan (zie onderstaande link) ? De bekendmaking dat deze er zouden komen is al meer dan een jaar geleden gebeurd...(begin oktober 2009). En daar krijg je enorm veel in: fotomateriaal in 't centrale compartiment, in de zijzakken gewoon materiaal of zelfs een fles om te kunnen drinken ("hydration-ready pocket"), laptop,...en ze zijn erg comfortabel .

Last edited by JorisVdB; 15 oktober 2010, 10:31.
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Yeah eindelijk nog iemand die Dakine tassen gebruikt, ik hb zelf de mission photopack, maar ik wil later dit jaar de sequence kopen.
      Even een brutale vraag hoeveel hb je voor de sequence betaalt? En waar hb je de tas gekocht?

Groetjes een zeer tevreden Dakine gebruiker!
      Nikon D60 - nikon af-s 18-105 VR, sigma 105 macro, nikon 35mm, tokina 12-24, falcon 8mm fisheye,

Comment

de sequence is een beestige rugzak
        ik gebruik hem om te gaan freeride skiën, mijn lawinemateriaal gaat erin, mijn ski's kunnen eraan bevestigd worden en nen helen hoop fotogerief
        5dII, 70-200 f4, 24-70f2,8, 15mm f2,8 fisheye , flitsers en eventueel nog mijn 20-35 of 50mm f1,8

en omdat het een onopvallende effen zwarte is van een merk dat niet iedereen associeerd met fotomateriaal durf ik hem als ik in het funpark ben hem gewoon aan de kant laten liggen als ik even zelf over de kickers vlieg

heel tevreden van, en het minpuntje dat je aanhaalde van enkel via de rug aan je fotogerief te kunnen is een diefstalbeveiliging: als je de zak draagt kan niemand aan je toestel aan

ikzelf al meer dan 2 jaar zeer gelukkige gebruiker
        wat achter het glas staat is belangrijker dan het glas zelf

Comment

Besten
          Ik ben op zoek naar een heel compacte tas waar mijn Canon 500D + 18-135mm lens in kan. Ideaal zou een tas zijn die ik aan een schouderriem van mijn rugzak kan bevestigen. Ik ga namelijk eind augustus met de rugzak een stuk van de pelgrimsroute naar Compostela ondernemen.

Alvast bedankt voor de tips.

Comment

Nu vraag je wat...bij Lowepro hebben ze daar het SlipLocksysteem voor, maar dat zijn voornamelijk kleinere tassen die je daar aanhangt, zoals lens cases, tassen voor een flash, enz. Niet voor een body én een lens...
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Hallo iedereen!

Binnekort ga ik op reis naar Zuid-Afrika en het enige wat nog ontbreekt op mijn benodigdhedenlijstje is een rugzak voor mijn toestel, lenzen...
              Ik ben op zoek naar iets als een Dakine mission of sequence, of iets anders dat daar op lijkt, maar dan tweedehands (in goede staat).

Omdat ik een krap-bij-kas studentje ben, hoop ik dat iemand van jullie toevallig een nieuwe rugzak nodig heeft en mij zo kan helpen aan een tweedehands exemplaar

Groetjes!

Comment

Ik ben opzoek naar zo'n Dakine Sequence, ziet me er een ideale rugzak uit voor ski, skate,.. maar ik vind hem nergens online om te bestellen? of ergens in een fysieke winkel?
                Iemand raad?

Comment

Hoi Martijn!

Die zakken vind je soms wel op Amazon.com ofzo

Comment

In de A.S. Adventure hebben ze hem altijd hangen, in Gent toch. De mijne komt daar ook van
                    Oorspronkelijk geplaatst door Martijn92 Bekijk bericht
                    Ik ben opzoek naar zo'n Dakine Sequence, ziet me er een ideale rugzak uit voor ski, skate,.. maar ik vind hem nergens online om te bestellen? of ergens in een fysieke winkel?
                    Iemand raad?
                    Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

Ok bedankt. Zal eens geen rondkijken in een A.S. Adventure winkel anders zak het ergens online (buitenland) worden want in België online vind ik hem niet.

Comment

Working...
                      X