Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flits laadt niet op

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Flits laadt niet op

Ik heb vandaag mijn SB600 te koop aangeboden en dus dacht ik : toch nog maar eens checken. Een setje oplaadbare batterijen erin en ...niets. Ander setje oplaadbare batterijen erin en hetzelfde resultaat. Beide setjes geprobeerd in SB800 en opnieuw noppes.
    Batterijen opgeladen, beide flitsen geprobeerd, niets.
    Nooit problemen mee gehad en nu plots dit.
    Iemand enig idee wat het probleem kan zijn ?

peter
    www.peterlaurent.be

Re: Flits laadt niet op

batterijen omdraaien?
    hehe, ofwel zijn je batterijen stuk of heb je 2? deffecte flitsers.
    best eens nameten met een voltmeter of je batterijen eens testen in een ander apparaat.
    alternatief kan je ook gewoon alcaline batterijen halen in de lidl bv (die zijn redelijk goed en goedkoop) en dan zouden de flitsen toch moeten werken denk ik zo.
    oplaadbare batterijen hebben een lager cel spanning dan alcalines en mss is je flits daar gevoelig voor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door freffyfako Bekijk bericht
      Ik heb vandaag mijn SB600 te koop aangeboden en dus dacht ik : toch nog maar eens checken. Een setje oplaadbare batterijen erin en ...niets. Ander setje oplaadbare batterijen erin en hetzelfde resultaat. Beide setjes geprobeerd in SB800 en opnieuw noppes.
      Batterijen opgeladen, beide flitsen geprobeerd, niets.
      Nooit problemen mee gehad en nu plots dit.
      Iemand enig idee wat het probleem kan zijn ?

peter

Het grote probleem met oplaadbare batterijen is dat men ze oplaad in een verkeerde lader.

Je dient een lader te gebruiken die elke batterij afzonderlijk laad.
      De meeste laders (die bij de batterijen zitten) laden per 2 of zelfs maar per 4.
      Als er dan eentje is die niet meer oplaad dan kan hij toch nog aangeven dat de batterijen vol zijn als de andere opgeladen zijn.
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Ik zou er ook gewoon eens (nieuwe) Alkaline batterijen insteken.
        Greetz Geert.
        Canon gerief...

Comment

Eerst de batterijen controleren, als die goed zijn, dan is de flitser stuk...
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

flitsers zijn voor weg...
            gooi ze maar naar mij

ik volg mijn voorgangers, eens de standaard batterijen erin. De niet oplaadbare en opnieuw proberen, de + en - in het oog houden.
            De volt meten heeft weinig zin, zelfs een "slechte" batterij kan 1.2-1.3 volt aanduiden maar toch slecht presteren, je moet de batterijen dan doormeten als ze belast worden. Dan pas krijg je er zicht op.
            Ik hoop dat het daaraan ligt, nieuwe batterijen zijn nog altijd goedkoper dan nieuwe flitsen.

Veel geluk,

Tom
            De gustibus et coloribus non est disputandum
            Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Ok, ik ga mij vandaag een setje Alkaline batterijen halen en zien wat het resultaat is.
              En inderdaad mijn huidige setjes eens opladen in een andere lader.
              Bedankt iedereen voor het advies.

peter
              www.peterlaurent.be

Comment

Controleer de contacten van de batterijen eens op oxidatie?
                Ook bij de flitsers kan dit het geval zijn, maar 2 tegelijk zou me erg onwaarschijnlijk lijken.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                  Controleer de contacten van de batterijen eens op oxidatie?
                  Ook bij de flitsers kan dit het geval zijn, maar 2 tegelijk zou me erg onwaarschijnlijk lijken.
                  Denk dat dit het geval is,een vriend van mij heeft het ook voorgehad met zijn
                  sb 800.Hij wou die na lang niet meer gebruikt te hebben terug gebruiken en heeft de contacten van de flitser ook moeten opkuisen.

Comment

Ik heb inderdaad die contactpunten eens schoongemaakt en kennelijk was dat dus het probleem. Alhoewel....
                    Alkaline batterijen : geen probleem meer bij beide flitsers.
                    Set 1 oplaadbare : geen probleem bij beide flitsers.
                    Set 2 oplaadbare : SB600 ok, SB800 niet ok.
                    Nu heb ik bij dat tweede setje een strookje tape rond elke batterij gedaan zodanig dat die wat vaster komen te zitten en het probleem is opgelost. Kennelijk was er dus hier een probleem met het contact tussen batterijen en flitser.
                    Nogmaals bedankt voor de reacties .

Groetjes,

peter
                    www.peterlaurent.be

Comment

Mijn SB600 werkt ook INEENS niet meer. Het is nog geen jaar oud en opeens werkt het ding niet meer. Er hebben oplaadbare batterijen ingestoken, er hebben gewone batterijen ingestoken, geen probleem mee gehad. Dat één van de opgeladen batterijen misschien niet meer goed zou zijn en daardoor de andere 3 niet meer werken, kan ik goed begrijpen. Maar als je 2x een nieuw pakje batterijen koopt .. 1x Alkaline en 1x Duracell .. dan denk ik toch dat er iets mis is met het toestel zelf. Iemand ondertussen ervaring hiermee ? Wat zou er aan kunnen schelen ? Toch nog maar gauw naar de winkel ermee ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SanGel Bekijk bericht
                        Mijn SB600 werkt ook INEENS niet meer. Het is nog geen jaar oud en opeens werkt het ding niet meer. Er hebben oplaadbare batterijen ingestoken, er hebben gewone batterijen ingestoken, geen probleem mee gehad. Dat één van de opgeladen batterijen misschien niet meer goed zou zijn en daardoor de andere 3 niet meer werken, kan ik goed begrijpen. Maar als je 2x een nieuw pakje batterijen koopt .. 1x Alkaline en 1x Duracell .. dan denk ik toch dat er iets mis is met het toestel zelf. Iemand ondertussen ervaring hiermee ? Wat zou er aan kunnen schelen ? Toch nog maar gauw naar de winkel ermee ?
                        Als die nog geen jaar oud is, en je hebt verschillende setjes batterijen getest waarvan je zeker bent dat ze goed zijn, dan moet je de flitser inderdaad terug naar de winkel brengen als die niet wil werken.
                        Die zou dan in garantie moeten gerepareerd worden (tenzij die gevallen is, nat geworden is...).
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Als die nog geen jaar oud is, en je hebt verschillende setjes batterijen getest waarvan je zeker bent dat ze goed zijn, dan moet je de flitser inderdaad terug naar de winkel brengen als die niet wil werken.
                          Die zou dan in garantie moeten gerepareerd worden (tenzij die gevallen is, nat geworden is...).
                          Oxidatie op de contacten is ook geen garantie.

Comment

Working...
                          X