Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe PC Medion bij Aldi

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Nieuwe PC Medion bij Aldi

    Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    Boah : vergelijk eens die Duitse Aldi chocolade met wat Callebaut levert. Denk dat daar meer verschilt dan de verpakking...
    Voor heel wat zaken klopt je vergelijking, maar er zijn heel wat produkten waar ik wel liever "the real thing" eet.
    Delhaize maakt ook reclame met hun eigen produkten onder de noemer "goedkoper dan d'een aldi".

    Waarom doet me dat aan het een of andere liedje denken (om Clement P. niet te citeren) ??? En toch vind ik die Medions geen slechte computers voor de doelgroep waarvoor ze bedoeld zijn (mensen die een no nonsense PC nodig hebben, en zich niet willen bezighouden met zelf de hardware te kiezen).
    Daarom begon mijn zin ook met "VAAK".....
    En om wat te surfen, wat foto's bij te werken en een mailke te sturen... voldoet de Medion voor mij.

    Comment


    • #47
      Re: Nieuwe PC Medion bij Aldi

      Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
      Daarom begon mijn zin ook met "VAAK".....
      En om wat te surfen, wat foto's bij te werken en een mailke te sturen... voldoet de Medion voor mij.
      Allé : we gaan het hier nog roerend eens worden zie .
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #48
        Re: Nieuwe PC Medion bij Aldi

        PFff Ik zal nog eens iets posten. Ne mens wordt der dadelijk op afgekraakt.
        IK geef iemand de raad om ne MAc te kopen omdat ik daar goede ervaring mee heb.
        Ik heb eerder de indruk dat er nen hoop anti macmensen zijn. Ik heb daarna duidelijk gemaakt waarom ik niet voor medion ben. (dit was ook niet goed) Moet ik zeggen dat medion een super produkt is terwijl ik er zelf slechte ervaring mee heb. Wat is de zin nog van een forum. Als er info gevraagd wordt over een objectief is dat voor iedere gebruiker anders. Het is niet omdat ik een mac heb dat iedereen een mac moete hebben. Ik heb ook gezegd dat mac nadelen heeft. en dat dezen niet opwegen tegen de voordelen.
        Iedereen zijn mening moet je respecteren ook al ben je het der niet mee eens.Geef je eigen gedacht en begin niet een andere mens te viseren.
        Ik ben een tijdje weg geweest op dit forum wegens tijd gebrek maar als het zo moet hoeft het voor mij ook niet

        @ topicstarter.
        Ik zou persoonlijk geen medion kopen ik zou een mac kopen. moest mac je niet intereseren zijn er ook nog andere merken. Sony vind ik best wel OK maar is ook duur. Waar ik zeker vanaf zou blijven is packerd bell. een medion is best OK maar upgraden zal meestal niet lukken. Ik zou op tweakers kijken welke onderdelen een goede review krijgen en me dan een pctje samen stellen.
        Ok je moet nog een windows kopen en je gaat duurder uitkomen.
        Ik ken echter je budget niet en weet niet wat je van je pc verwacht.

        vriendelijke groeten

        stevy
        Last edited by stevy; 27 augustus 2010, 15:49.

        Comment


        • #49
          Re: Nieuwe PC Medion bij Aldi

          Ik vrees dat het hier toch anders is. Als je hier durft zeggen dat je een windows PC wil kopen, is er altijd min. 1 die het moet over Apple hebben.
          Als ik hier de vraag zou stellen of de Golf 6 een degelijke auto is, waarom moet ik dan een antwoord krijgen dat ik beter een mercedes zou kopen ?
          Die Medions hebben hun doelgroep, en voor dat geld zijn het goeie computers. Apple's zijn ook degelijk, maar die kan je gewoon niet kopen voor dat budget, dus ik zie niet in waarom het waard is deze hier te vermelden.
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #50
            Re: Nieuwe PC Medion bij Aldi

            Oorspronkelijk geplaatst door stevy Bekijk bericht
            Wil je ontopic info:

            Medion PC zitten meestal uitgerust met deftig materiaal. Het probleem vind ik echter dat je verder niet kan afwijken. ze zitten meestal bom vol en uitbreiden gaat meestal niet. ALs ik dan toch een merk zou moeten kiezen is het sony. Iedereen zal zijn voorkeur wel hebben.
            Tja... en een Apple is de configuratiemachine natuurlijk. Als je die Medion toch wat wil (leten) oppeppen achteraf, kan je er een 7200 RPM schijf in (laten) stoppen, een andere graka,...

            EDIT: en wat die volle Medions betreft:
            Oorspronkelijk geplaatst door ZDNET
            Na het openen van de behuizing merken we dat het moederbord werd geproduceerd door MSI. Slechts twee van de vier geheugensloten zijn bezet, en ook twee PCIe 1x- en één PCIe 16x-slot zijn nog vrij. Dit laat genoeg ruimte voor eventuele systeemupgrades in de toekomst.
            En wat die Packard Bell betreft: je moet altijd uitkijken. Ik heb een PB89... met 17" scherm en dat bakske geeft een - voor een laptop - zeer goed beeld (ifv kleuren en fotobewerking). Heeft me ook nog nooit in de steek gelaten en had destijds zeer goede specs en zowat als eerste een Geforce 8600M GS graka onboard icm een Core2duo T7300. De rest was op sites te zien, maar nergens te verkrijgen.

            Ik zou zo'n Medion durven kopen, maar ik zou wel eerst eens kijken bij alternate.be of forcom.be want de verschillen zijn idd. niet meer zo groot als ze ooit wren. Je moet niet meer speciaal vroeger opstaan om zo een Medion pc te scoren in elk geval.
            Last edited by Yourt; 27 augustus 2010, 16:22.
            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
            www.musicinframe.be

            Comment


            • #51
              Re: Nieuwe PC Medion bij Aldi

              Ik gebruik al jaren Medion-computers, de enige computer die ik ooit heb gekocht in een computerwinkel, die had nog een 486 DX4 processor van 100MHz, een harde schijf van 1GB en 64MB RAM-geheugen (en die was veel duurder dan de duurste Medion die ik later ooit heb gekocht).

              Dit is mijn derde Medion (van december vorig jaar), de vorige is nu 8 jaar oud en die werkt ook nog prima.

              Ik vind die discussies tussen MAC en PC eigenlijk wel grappig, iedereen probeert te verantwoorden waarom zo'n MAC zo duur mag zijn, en hoeveel beter die wel is...
              Als iemand mij ooit het verschil kan aanwijzen tussen een foto-afdruk die bewerkt is op een MAC en op een PC, en als die van de MAC er dan werkelijk veel beter uitziet (met dezelfde bewerkingen), dan koop ik volgende keer ook een MAC.

              Ik ben wel akkoord dat het beeldscherm belangrijk is voor de kwaliteit van de bewerkingen, maar daarvoor bestaan er ook wel alternatieven die even goed of zelfs beter zijn dan een MAC (maar spijtig genoeg zijn de beste ook weer heel duur).

              Een MAC kost gemiddeld bijna 2 keer zoveel, en als je daar iets wil upgraden dan kost het 4 keer zoveel dan bij een PC...

              95% van de kopers van een merk-pc (eender welk merk, Medion, HP...) blijven gewoon werken met die PC zonder enige upgrades, en vervangen die na een aantal jaren omdat die te traag wordt voor de toepassingen die steeds meer "power" vragen van de computer. Voor die kopers is ook de Medion bedoeld, als je een systeem wil dat je altijd kan blijven aanpassen, dan koop je beter iets anders.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #52
                Re: Nieuwe PC Medion bij Aldi

                Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                Tja... en een Apple is de configuratiemachine natuurlijk.
                Toeme : dat ik daar niet aan gedacht had ....
                Last edited by polleke_cgc; 31 augustus 2010, 13:24.
                Groeten,

                Polleke

                Comment


                • #53
                  Re: Nieuwe PC Medion bij Aldi

                  Ik ga me hier niet verantwoorden waarom mac beter is(volgens mij) dan een andere gewone PC. Ik heb gewoon de topic starter een mac aangeraden om dat ik dat beter vind. hij vraagt advies voor een PC en ik zeg Mac. De hetse is door jullie gecreeerd en jullie blijven der over door gaan en dan maar zeggen dat ik een discussie start.

                  @ topic starter.
                  mijn excuses voor het aanraden van een Mac. Hierdoor heb je een hele hoop offtoppic bull**** in je toppic staan

                  Comment


                  • #54
                    Re: Nieuwe PC Medion bij Aldi

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    95% van de kopers van een merk-pc (eender welk merk, Medion, HP...) blijven gewoon werken met die PC zonder enige upgrades, en vervangen die na een aantal jaren omdat die te traag wordt voor de toepassingen die steeds meer "power" vragen van de computer. Voor die kopers is ook de Medion bedoeld, als je een systeem wil dat je altijd kan blijven aanpassen, dan koop je beter iets anders.
                    Klopt helemaal, ik heb in het begin ook mijn PC's zelf in elkaar gestoken ... en later maar upgraden en uitbreiden ... heel tof ... als je veel tijd hebt, en die heb ik nu niet meer.

                    Dus ik koop de beste PC die ik mij van veroorloven en werk daar dan twee jaar mee, dan koop ik terug een nieuwe die ik opnieuw op twee jaar afschrijf ... zo simpel is het.

                    Mac vs PC ... koop gewoon wat je wilt, ik kies resoluut voor een desktop PC maar heb ook een MacBook Pro 17", beide hebben hun voordelen ... en hun nadelen, in geval van de Mac vooral zijn prijs ... en zoals Black B@ndit al aangeeft ... op de A3 print van je foto zie je niet of die met een PC of een Mac verwerkt is hoor

                    Mark
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                    Comment


                    • #55
                      Re: Nieuwe PC Medion bij Aldi

                      Goed bezig lambocar.
                      Zeer diplomatisch uitleg.
                      Ik zou zeggen veel succes met de aankoop wat het ook moge zijn.

                      grts stevy

                      Comment


                      • #56
                        Re: Nieuwe PC Medion bij Aldi

                        1 laptop en 3 computers van Aldi.
                        Bij de laatste kreeg ik problemen met de aan/uitknop.
                        De laatste versies zijn met een 3-hoekige knop.
                        Bleef steeds vaker hangen.
                        Was slechts met een pincet weer naar voren te halen.
                        Als dat je niet vlug genoeg lukte dan sloot hij weer af.
                        Medion gebeld.
                        Aan/uitknop valt buiten de garantie want dan heeft u veel te hard op die knop gedrukt.
                        3 jaar volledige garantie werd ontkend.
                        Men kon wel een telefoonnummer geven van een bedrijf dat langs kwam.
                        Ik was enorm pissig,als ik dan ook nog moet betalen laat ik het wel ergens anders verhelpen en heb die eikel dat te verstaan gegeven.
                        Om de garantie niet in gevaar te brengen had ik niets gedemonteerd.
                        Als het toch geld moet gaan kosten,heb ik toen het voorpaneel er afgehaald en constateerde dat het de schakelaar niet was,maar de button(3 hoekige drukknop).
                        Deze zit in het voorpaneel opgesloten tussen wat geribbeld plastic en is 1 cm verlengd naar boven omdat daar de echte schakelaar zit.
                        Er is geen metalen veer aanwezig.
                        Als midden de button drukt belast je het verende zwakke plastic dat dit eerst vander afbreekt en daarna erboven.
                        Met 3 secondenlijm gerepareerd en de button voortaan helemaal bovenin indrukken.

                        Dus slechte kwaliteit van dit onderdeel valt buiten de garantie.
                        Er zullen er veel meer met die klacht zijn geweest.
                        Nooit aanspraak hoeven maken op garantie.

                        3 jaar garantie is voor mij bij Medion een wassen neus

                        Comment

                        Working...
                        X