Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe PC Medion bij Aldi

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe PC Medion bij Aldi

Oorspronkelijk geplaatst door Jevgeniy Bekijk bericht
    Zou het ook niet aanraden om een PC te laten samenstellen zonder de nodige kennis... Zitten wel ''experts'' binnen in de winkel maar hun taak is verkopen
    ...en de aldi folder kleurt het ook rozer dan dat het is.
    Als het niks mag kosten heb je voor 350€ even goed een PC die "jaren meegaat zonder problemen"
    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    Wat een hoop geleuter!
    Ik dacht dat het doel van dit topic was dat iemand met beperkte hardware kennis even kwam kijken of dit een goede koop is. Dat er dan van alle kanten commentaar komt die niet technisch onderlegd is lijkt me niet bijzonder hulpzaam. Dat de computer niet ontploft na een half jaar dat hebben ze allemaal wel gemeen van 250€ tot 2500€. Value for money is de aldi PC goed? Ja. Zijn er dingen te bedenken die nog beter zijn? Ja.

Comment

Maar 6 USB poorten...ding is nog van jaar 2005 zeker?

Ook het gebrek aan eSata is jammer (USB3.0 iets minder).
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
        Tis een eindeloze discussie dus ik zal ermee stoppen - promise

Ma die 50€ is ni enkel de HDD hé...ook de CPU is dan een beetje rapper. Vooral de HDD zal méér dan 10% snelheidswinst opleveren. Laden van bestanden sequentieel lezen/schrijven is die ongeveer 25% trager op zichzelf. En de HDD is over't algemeen de bottleneck dezer dagen, de rest is rap genoeg.

En 8,5% op 550€ is niet veel geld...als't nu 8,5% op 5000€ was...either way krijg je meer dan 8.5% extra snelheid.

Eigenlijk zou Aldi beter zo'n PC verkopen met veel beperktere grafische kaart...kunnen ze'm 50€ goedkoper maken en veel electriciteit besparen. De meeste mensen die dat ding kopen gaan toch nooit de laatste grafisch zware games draaien lijkt me.
        zonder software dan
        zonder OS dan
        tel dat erbij en je zit aan een pak duurdere pc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
          zonder software dan
          zonder OS dan
          tel dat erbij en je zit aan een pak duurdere pc
          Nee 64-bit Win7 zit erbij gerekend uiteraard. Van de eerste keer de juiste...

En sorry maar de "meegeleverde software" van de Aldi PC is peanuts. Helft van de software zijn trial versies die na 1 of 2 maanden niet meer werken tenzij je ze koopt. (MS Office, Bullguard antivirus) maar de helft van de mensen die de PC kopen merken dat pas achteraf als je de kleine lettertjes niet allemaal naaleest.

OpenOffice bvb is gratis en heeft dezelfde functies als de MS equivalent.

Iedereen die "nee" antwoord op de vraag "speel ik zware grafische computergames" zou eigenlijk voor hetzelfde geld een PC met Core I3 moeten kopen ipv deze, voor zaken zoals fotobewerking..
          Last edited by JCviggen; 26 augustus 2010, 11:21.

Comment

koop gewoon ne mac.

Werkt altijd, de mijne is in 2 jaar nog nooit vastgelopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stevy Bekijk bericht
              koop gewoon ne mac.

Allé : proficiat...
              Groeten,

Polleke

Comment

koop gewoon ne mac.

Wow, qua nuttige bijdrage kan dit wel tellen natuurlijk.

Doe je dit nu met opzet om heel de Mac vs PC discussie op te starten of weet je gewoon niet beter?
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

nee wil hier geen disscusie over opstarten. mac heef ook nadelen maar deze wegen voor mij niet op tegen een PC. Ik werk in 1 van de grootste informatica bedrijven van belgie.
                  Wij werken voor 95% met niet mac. Zowel HP Dell IBM komen bij ons voor. en toch als de meeste mogen kiezen bij ons gaan ze voor mac.
                  Wil je ontopic info:

Medion PC zitten meestal uitgerust met deftig materiaal. Het probleem vind ik echter dat je verder niet kan afwijken. ze zitten meestal bom vol en uitbreiden gaat meestal niet. ALs ik dan toch een merk zou moeten kiezen is het sony. Iedereen zal zijn voorkeur wel hebben.

en als laatste

ALdi is geen slechte winkel.Koop er wat oorspronkelijk de bedoeling was van deze keten en dat is voeding. alle andere dingen zijn meestal minderwaardig. Ik heb me al enkele keren laten vangen in deze winkel en dat zal niet gebeuren. Voor eten zal ik er blijven winkelen.

Comment

koop gewoon ne mac.

Kost óók maar 549 euro, neem ik aan ?

Comment

anders een fototoestel van medion vergelijken met canon of nikon

Comment

anders een fototoestel van medion vergelijken met canon of nikon
                        Zet er misschien ook de prijs naast en een Canon en Nikon voor dezelfde prijs zal het met moeite beter doen dan die Medion...

Medion levert PC's voor een correcte prijs die even degelijk zijn als andere PC's. De onderdelen (of het nu een Medion, HP, Dell of Apple is) zijn trouwens quasi identiek.
                        Ik koop geen Medion, omdat ik daar niet de keuze heb die ik wil hebben, niet omdat ze slecht zouden zijn. Ik ga ook niet naar de Aldi voor mijn voedingswaren, omdat ik graag merkprodukten heb, maar niet iedereen heeft de luxe om voor dergelijke zaken meer te kunnen betalen.
                        Apple is uiteraard degelijk, maar veel te duur voor wat het is. Maar ja : hun marketingcampagnes moeten ergens mee betaald worden, hé...
                        Groeten,

Polleke

Comment

koop gewoon ne mac.

Gosh .. de klassiek GGD oplossing!

Comment

nee wil hier geen disscusie over opstarten. mac heef ook nadelen maar deze wegen voor mij niet op tegen een PC. Ik werk in 1 van de grootste informatica bedrijven van belgie.
                            Wij werken voor 95% met niet mac. Zowel HP Dell IBM komen bij ons voor. en toch als de meeste mogen kiezen bij ons gaan ze voor mac.
                            snip.
                            OT
                            Smaken/feiten verschillen .. ik heb bijna 30 jaar een multiplatform IT node beheerd en als je absoluut in bent voor eindeloze kl....ij steek dan een paar Mac's in je infrastructuren .. .. en reken vooral niet op enige vorm van in-depth tech support van waar dan ook, de meesten kunnen enkel "kijken, klikken en nooit denken"
                            Als ik over de jaren de statistiek bekijk van diegenen die van PC => Mac overstappten en vice versa dan komt Mac er meer dan bekaaid vanaf ... je kan dan ook nooit om een handvol rabiate Mac gebruikers heen die dan meestal ook nog 10x maal meer lawaai maken over hun "machien" dan de modale PC gebruiker, maar 't zijn altijd dezelfden die volharden in de boosheid ... hoe zou dat nu komen? een onbewuste psychologische druk om te exterioriseren dat HUN keuze toch maar de juiste/beste was? een Mac doet schijnbaar iets met het menselijke perceptievermogen!
                            Pikant detail: occasionele (internationale) bezoekers met een "draagbare" mac kwamen er altijd bekaaid af .. hun "ding" werkte nooit out-of-the-box om zo te zeggen samen met al de rest, tegen de tijd dat ze wisten hoe hun "ding" geconfigureerd was (never change a working machine config haha) was het weeral tijd om op te stappen! cute!
                            ergo .. een persoon die PC info vraagt, een Mac aanraden is IMHE zelden of nooit een blijvende, bevredigende oplossing en sorry hoor maar dat eeuwig geleuter over Mac komt mij onderhand ergens uit ... case closed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                              Ik ga ook niet naar de Aldi voor mijn voedingswaren, omdat ik graag merkprodukten heb,
                              tsja en "de naam " betaal je natuurlijk mee ongeacht wat je krijgt.
                              Vaak gaan er uit de fabriek de zelfde producten alleen de verpakking of de merknaam is anders.... welk zou je voor de zelfde kwaliteit het meest betalen denk je?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                                tsja en "de naam " betaal je natuurlijk mee ongeacht wat je krijgt.
                                Vaak gaan er uit de fabriek de zelfde producten alleen de verpakking of de merknaam is anders.... welk zou je voor de zelfde kwaliteit het meest betalen denk je?
                                Boah : vergelijk eens die Duitse Aldi chocolade met wat Callebaut levert. Denk dat daar meer verschilt dan de verpakking...
                                Voor heel wat zaken klopt je vergelijking, maar er zijn heel wat produkten waar ik wel liever "the real thing" eet.
                                Delhaize maakt ook reclame met hun eigen produkten onder de noemer "goedkoper dan d'een aldi".

Waarom doet me dat aan het een of andere liedje denken (om Clement P. niet te citeren) ??? En toch vind ik die Medions geen slechte computers voor de doelgroep waarvoor ze bedoeld zijn (mensen die een no nonsense PC nodig hebben, en zich niet willen bezighouden met zelf de hardware te kiezen).
                                Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                                X