Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Draagbare studio - of zoiets in den aard

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Draagbare studio - of zoiets in den aard

Ik ben nog maar wat aan het experimenteren met fotografie en tot nu toe heb ik me vooral beperkt tot natuurlijk licht.

Nu mag ik bij een aantal vriendinnen thuis hun baby gaan fotograferen, eentje zelfs in het ziekenhuis in november, en ben ik op zoek naar een lamp of dergelijke dat ik makkelijk kan meenemen.

Heb al wat opgezocht en gelezen maar zie door het bos de bomen niet meer... dacht dat ik het wist, een 200 watt met softbox en reflectiescherm... maar hoe meer is lees hoe meer ik vergeet... toch maar 2 lampen van 400 watt met paraplu...? Zou vooral dienen voor baby en kinderportret en mss ook een keertje zwangerschap. Kan geen vaste studio maken thuis maar mijn living is zeer snel omgebouwd..

Ben nog een beetje groen dus wil me ook niet onderdompelen in superveel materiaal... Budget tja... voor 500 euro max zou het toch moeten lukken, niet?

Alvast bedankt!

Re: Draagbare studio - of zoiets in den aard

Qua veelzijdigheid opteer ik persoonlijk voor een grote (+100cm) plu in plaats van een softbox.

In principe zal één flits voldoende kunnen zijn...200 W/s is meer dan voldoende als je het in een living doet (ik moet mijn 400 W/s dan al vaak aardig terug schroeven).

Als het ook op locatie moet werken zou je ook strobist style kunnen overwegen, maar is wel wat moeilijker / andere tak van sport.

Mijn favoriete lichtmodificatie is mijn 170cm octabox (8 hoekige softbox)...maar in kleine ruimtes staat die al snel erg dichtbij, wel heel clean qua uitlichting. (zijn wel aan de prijs)
    Mijn objectieven zijn all round...

Comment

och maar 2 lampen van 400 watt met paraplu
      Zoek je continulicht op flitslicht?
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
        Als het ook op locatie moet werken zou je ook strobist style kunnen overwegen, maar is wel wat moeilijker / andere tak van sport.
        dan kan je hier je licht eens opsteken of misschien een workshop volgen, zodat je weet wat je nodig hebt en nieks verkeerd koopt...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          dan kan je hier je licht eens opsteken of misschien een workshop volgen, zodat je weet wat je nodig hebt en nieks verkeerd koopt...
          was ook van plan om iets in die aard neer te pennen.

een aanrader, echt (hot topic zeker, de ws zal ik binnenkort ondervinden)
          nikon stuff

Comment

De meeste van mijn babyfoto's maak ik gewoon met natuurlijk licht en 50mm lens.
            Je zit natuurlijk wel met de november maanden. Als je pech hebt en een sombere dag, dan raak je er waarschijnlijk niet, ook al is die F1.8.
            Anders neem ik mijn studiolicht mee, 300W lampen met softbox, maar ik gebruik die zelden op volle kracht, al zeker niet voor baby's.
            Of ik neem mijn statiefje met plu'tje mee. Ik verkies echter mijn studiolampen, is wel gesleur, maar omwille van de softbox.
            Als je strobist wil werken, zou ik kijken voor een softbox, wat toch wel een pak zachter licht geeft bij baby's, al werkt een plu ook.

In het ziekenhuis kun je met externe flits werken en evt. bouncen. Hou er rekening mee dat het daar wat krapper kan zijn en misschien hebben mama en papa dan niet echt zin in statieven en co.
            Al doende leert men...

Flickr

Comment

Zoek je continulicht op flitslicht?
              Heb hier ergens in een draadje gelezen dat flitslicht beter is als continulicht... dus flitslicht graag.

Strobist lijkt me wel wat, heb eens even gekeken naar een workshop... deze zijn blijkbaar zeer gegeerd Maar daar ben ik misschien nog wat groen voor

Mijn voorkeur gaat ook uit naar natuurlijk licht... flitslicht lijkt me zo hard op die kleine ukjes. Maar in november denk ik niet dat ik het red met mijn 50 mm 1.4. Heb nu wel een difuser aangekocht voor mijn externe flits dus ga deze morgen even uittesten.

Onderstaande kit lijkt me ook wel wat, 180 watt Jinbei studio flitskit, is misschien niet super professioneel maar om te experimenteren misschien toch voldoende? Wat denken jullie?

http://www.fotokonijnenberg.be/produ...flits_kit.html

Bedankt!

Comment

Working...
              X