Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe PC Medion bij Aldi

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe PC Medion bij Aldi

Allemaal goed en wel, maar hoeveel mensen breiden hun PC later nog uit ?

Ik ken verschillende mensen die al jaren met zo'n Medion PC werken, en niets dan lof, laatst iemand waar de DVD brander stuk was, gebeld, een week later lag er gratis een nieuwe op de stoep ... hij mocht zijn PC ook binnenbrengen en dan werd hij gratis vervangen.

Ik heb er zelf nog geen gekocht, maar waarom zou je niet met een processor werken die begin dit jaar uit productie gegaan is, voor die 10% die een nieuw processor biedt moet je wel veel extra betalen. Ik denk dat deze Medion PC's voor de huis- tuin en keuken gebruiker zeker niet overdreven zijn (alhoewel ik wel de indruk krijg dat het prijsverschil tussen Medion en andere merken vroeger groter was )

Heb je een 'beest' van een PC nodig dan ben je als snel het dubbele kwijt, wil je af en toe wat foto's bewerken, wat tekstjes tikken en op internet rondkijken kom je met dergelijke PC's perfect rond voor enkele jaren ... en over drie jaar koop je toch gewoon een nieuwe zeker

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Er is inderdaad niks zwaar mis met een Medion PC Mark Ik kan me alleen niet goed vinden in hun filosofie en voorstelling van de zaak (het voordoen als een betere deal dan het is)

En zoals ik eerder had uitgeteld, bij een grote Belgische PC winkel kan je PC met dezelfde specs (eigenlijk iets beter, incl. de nieuwere CPU versie) kopen voor minder dan 10% bovenop de Medion, Officieel OS incluis en enkel retail componenten. En dan weet je precies wat er in zit, bij de Aldi PC specifieren ze het toerental van de HDD niet bvb en dat maakt wel een wereld van verschil in de praktijk.

Het is ook niet duidelijk welk OS nu juist voorgeinstalleerd is op de PC 32 of 64-bit want je hebt een recovery CD voor beide varianten. Als ze de 32-bit versie er op hebben staan kan je al beginnen kiezen of je 25% van je werkgeheugen onbenut wil laten, of er wil aan beginnen het OS over te zetten...

Comment

aub..

ZDNET news and advice keep professionals prepared to embrace innovation and ready to build a better future.
        Canon 5D2 en wat glas

Comment

Persoonlijk heb ik nog nooit een Medion gekocht, maar voor de prijs dat die dingen verkocht worden, wordt je zeker niet bedot. hier een testje van Zdnet.
          Ik heb graag volledige keuze in hardware, en daar wil ik wel iets meer voor betalen. Maar dat is mijn keuze natuurlijk.

Met wat geluk kan je gewoon bij het 1e opstarten kiezen of je verder de 32 of 64 bit versie wil installeren van Windows. Een beetje zoals je bij HP de taal van je besturingssysteem kan kiezen bij de 1e opstartbeurt. De anderstalige versies worden dan verwijderd van je harddisk, zodat je niet meer ruimte verliest dan nodig. Of Medion het zo toepast, heb ik wel geen idee van.
          Groeten,

Polleke

Comment

Mijn eerste notebook was ook een Medion. Toen nog 800€ voor betaald. Hij heeft het bijna 4 jaar uitgehouden met o.a. PS. Nooit noemenswaardige problemen gehad tenzij op het einde.

Maar het blijft inderdaad basic en andere merken bieden voor ietsje meer euro's net dat tikkeltje meer. En het is dat net iets meer die het 'm soms doet. Ik ben nu overgestapt naar Dell.

NB bij Medion zit in de prijs wel een tas, een muis, tv adapter en nog wat meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
              Ik ben ook geen fan van Medion. De dagen dat ik PC's samenbouwde liggen ver achter me, maar die Medion's dat bleek altijd afgezwakte hardware te zijn waar functies of uitbreidingssloten aan ontbraken. Niet echt future proof. Ik zou liever 100 of 200€ meer geven voor een PC die is opgebouwd uit retail componenten.

Je ziet de Medion mentaliteit al goed terug in de windows 7 versie die er op draait : kan niet het volledige geheugen aanspreken want is 32-bit. De specs zijn goed "4GB RAM!" maar ow wacht dan besparen we anderhalve euro dat je nauwelijks 3GB ervan kan gebruiken.

De eerste de beste reputabele PC winkel krijg je veel meer kwaliteit voor iets meer geld. Medion maakt graag PC's die er op papier goed uit zien de rest interesseert hun minder.
              Tis nie makkelijk om 3,2GB in te bouwen natuurlijk...

Ik ken verschillende mensen die ooit nog 2 uur voor opening aan "den Aldi" stonden want anders waren er geen meer. Vele van die kopers hadden dan een overkill PC in huis met veel toeters en bellen die nooit zijn gebruikt. Het kan altijd beter voor dan 100 a 200 euro meer maar hebben ze dat nodig?

Die PC voor die prijs voor fotobewerking is een heel goede keuze!
              Beter is om eventueel aan een monitor wat extra uit te geven vind ii-k, daar moet je minder licht over gaan.
              Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
              BE-Wommelgem
              .: 20D & D700 :.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                Met wat geluk kan je gewoon bij het 1e opstarten kiezen of je verder de 32 of 64 bit versie wil installeren van Windows. Een beetje zoals je bij HP de taal van je besturingssysteem kan kiezen bij de 1e opstartbeurt. De anderstalige versies worden dan verwijderd van je harddisk, zodat je niet meer ruimte verliest dan nodig. Of Medion het zo toepast, heb ik wel geen idee van.
                In't ZDnet artikel staat dat de 32-bit versie er standaard op zit zie ik.

Wordt nergens een woord gerept over de HDD buiten dat't 1TB is, dus kans is groot dat het over een 5400rpm exemplaar gaat. De score van de ZDnet benchmark lijkt dat te bevestigen. Voor een kleine 50€ (toch beduidend minder dan 100-200 extra) zou je dus elders al een waarneembaar snellere PC kunnen kopen.

Maar inderdaad, geld is over't algemeen beter besteed aan een goede monitor!

Comment

Wordt nergens een woord gerept over de HDD buiten dat't 1TB is, dus kans is groot dat het over een 5400rpm exemplaar gaat. De score van de ZDnet benchmark lijkt dat te bevestigen. Voor een kleine 50€ (toch beduidend minder dan 100-200 extra) zou je dus elders al een waarneembaar snellere PC kunnen kopen.
                  Ik denk eerlijk gezegd iemand die een PC in de Aldi koopt nu niet direct het publiek zal zijn dat een Eizo zal aanschaffen (kan verkeerd zijn hoor).

Hou er ook rekening mee dat die 50 Euro extra voor een snellere schijf wel gelijk bijna 10% van je aankoopprijs is

Ik denk dat er zeker een doelgroep is voor dergelijke pc's, vermits ik een Nvidea kaartje in mijn Dell heb steken met maar 1gb ram zullen spelletjes op deze Medion zelfs sneller lopen dan op mijn i7 8gb beest ... maar ik speel geen games op de PC, dus heb daar geen probleem mee ... mijn Dell was wel bijna dubbel zo duur hé

Mark
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Kan zelf niet weg vandaag maar 'k heb dan maar het vrouwtje naar de Aldi gestuurd om die nieuwe medion desktop te scoren. 't Zal de vierde Aldi computer zijn die wij aanschaffen, u begrijpt meteen dat wij er zeer over te spreken zijn. De (prijs) kloof met de concurrentie is met de jaren een flink stuk kleiner geworden maar 't lijkt mij nog steeds "good value for money".
                    Wat de 64 bit versie betreft, ik vermoed dat die niet preinstalled zal zijn vind ik geen punt want ik ga sowieso meteen over de voorgeïnstalleerde versie heen met een verse installatie vanaf DVD (een 64bit wordt meegeleverd op DVD). Dit o.a. om de HDD meteen naar smaak te kunnen indelen en de recovery bestanden weg te kieperen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                      Koop aub geen Medion brol. Gewoon zelf samenstellen en laten assembleren. Er zijn genoeg online shops die dat doen.
                      Dan ben ik vlug content want ik werk al jaaaren met " brol "

Comment

Geinige handtekening trouwens Vinstermik. Hier in het Leuvense vragen ze me meestal "oft veur tnuusblad eis messjein".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                          Hou er ook rekening mee dat die 50 Euro extra voor een snellere schijf wel gelijk bijna 10% van je aankoopprijs is
                          Tis een eindeloze discussie dus ik zal ermee stoppen - promise

Ma die 50€ is ni enkel de HDD hé...ook de CPU is dan een beetje rapper. Vooral de HDD zal méér dan 10% snelheidswinst opleveren. Laden van bestanden sequentieel lezen/schrijven is die ongeveer 25% trager op zichzelf. En de HDD is over't algemeen de bottleneck dezer dagen, de rest is rap genoeg.

En 8,5% op 550€ is niet veel geld...als't nu 8,5% op 5000€ was...either way krijg je meer dan 8.5% extra snelheid.

Eigenlijk zou Aldi beter zo'n PC verkopen met veel beperktere grafische kaart...kunnen ze'm 50€ goedkoper maken en veel electriciteit besparen. De meeste mensen die dat ding kopen gaan toch nooit de laatste grafisch zware games draaien lijkt me.

Comment

Moet zeggen : ik geloof dat dit mijn vierde Medion is.
                            Nooit kapot gegaan maar steeds een nieuwere versie aangeschaft, oudere HDD's heb ik in een volgende ingebouwd.
                            Wat ook leuk is : je plugt hem in en alles werkt !
                            Wat moet een mens meer hebben ?
                            Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Tis een eindeloze discussie dus ik zal ermee stoppen - promise

Ma die 50€ is ni enkel de HDD hé...ook de CPU is dan een beetje rapper. Vooral de HDD zal méér dan 10% snelheidswinst opleveren. Laden van bestanden sequentieel lezen/schrijven is die ongeveer 25% trager op zichzelf. En de HDD is over't algemeen de bottleneck dezer dagen, de rest is rap genoeg.

En 8,5% op 550€ is niet veel geld...als't nu 8,5% op 5000€ was...either way krijg je meer dan 8.5% extra snelheid.

Eigenlijk zou Aldi beter zo'n PC verkopen met veel beperktere grafische kaart...kunnen ze'm 50€ goedkoper maken en veel electriciteit besparen. De meeste mensen die dat ding kopen gaan toch nooit de laatste grafisch zware games draaien lijkt me.
                              Wat een hoop geleuter!

Comment

Zou het ook niet aanraden om een PC te laten samenstellen zonder de nodige kennis... Zitten wel ''experts'' binnen in de winkel maar hun taak is verkopen
                                Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

Comment

Working...
                                X