Momenteel voor 418 euro...en in Hong Kong...iets zegt me dat je daar opgelicht wordt .
Spijtig nochtans, 't is een mooie en goede rugzak. Eenmaal Lowepro die beschikbaar maakt voor het grote publiek zal hij goed verkopen, net zoals de 400 AW, denk ik.
Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.
Momenteel voor 418 euro...en in Hong Kong...iets zegt me dat je daar opgelicht wordt .
Spijtig nochtans, 't is een mooie en goede rugzak. Eenmaal Lowepro die beschikbaar maakt voor het grote publiek zal hij goed verkopen, net zoals de 400 AW, denk ik.
Volgens mij is 'ie te groot en valt dat heel erg tegen. Want als je al die ruimte hebt ga je het ook gebruiken en het resultaat is dan een loodzware tas op je rug Ik heb dit al met mijn Kata 31n-30. Als ik die vol prop dan weegt die al zo'n 10 ŕ 11 kilo. En dat vind ik persoonlijk eigenlijk al teveel van het goede. Aangezien mijn huidige tas niet groter is moet ik soms keuzes maken wat mee te nemen en wat niet... En da's eigenlijk maar goed ook (voor mijn rug en schouders).
Goh, de 400 AW weegt maar een honderd gram (of minder) meer dan mijn CompuTrekker én is een stuk comfortabeler dan die laatste. Wat mij betreft mag die dus gerust een beetje zwaarder zijn (tot maximum 2,5 kilogram vind ik prima). Zolang het niet zoals de Pro Trekker of de Vertex serie wordt (de grootste modellen), met 3,5 kilogram en meer...
Hou van genoeg ruimte, zeker als je gaat fotograferen in de Mach loop bijvoorbeeld - dan moet je wel genoeg meenemen...tenzij je telkens als je wil drinken de berg weer wil afklauteren .
Hij is, als de afmetingen op die site kloppen, inderdaad een stuk groter dan de kleine broer. Twee centimeter breder, vijf centimeter dieper en een dikke vier centimeter hoger. Nuja, er staat dan ook bij dat er een 500mm f/4 in kan, ten opzichte van een 300mm f/2.8 bij de 400 AW.
Een tas van goede kwaliteit, maart mijn grootste probleem: al die ritsen en slotjes... moet nog steeds nadenken hoe alles in de tas zit.
Voordeel van de tas: slingshot, die ook om te toveren is tot rugzak. Ipv 1 band, kun je naar 2 schouderbanden gaan. Ik gebruik de mijne vooralsnog als slingshot, maar ben je lang aan het zeulen met je spullen, is dat zeker een pluspunt tov Lowepro slinshot.
Ik ben begonnen met een 50mm nikon en 17-50mm tamron len3 bij mijn nikon d90 en dan geraakt de tas al best vol. Inmiddels een 18-200mm en een sb900 flitser bijgekocht. Gaat helaas niet allemaal in de tas. Ben je van plan meer spullen te kopen, koop een grote tas, hij zit vol voordat je er erg in hebt.
Denk ook na of je evt een statief mee wil dragen, zo ja, neem een tas die dat kan.
Een tas van goede kwaliteit, maart mijn grootste probleem: al die ritsen en slotjes... moet nog steeds nadenken hoe alles in de tas zit.
Voordeel van de tas: slingshot, die ook om te toveren is tot rugzak. Ipv 1 band, kun je naar 2 schouderbanden gaan. Ik gebruik de mijne vooralsnog als slingshot, maar ben je lang aan het zeulen met je spullen, is dat zeker een pluspunt tov Lowepro slinshot.
Ik ben begonnen met een 50mm nikon en 17-50mm tamron len3 bij mijn nikon d90 en dan geraakt de tas al best vol. Inmiddels een 18-200mm en een sb900 flitser bijgekocht. Gaat helaas niet allemaal in de tas. Ben je van plan meer spullen te kopen, koop een grote tas, hij zit vol voordat je er erg in hebt.
Denk ook na of je evt een statief mee wil dragen, zo ja, neem een tas die dat kan.
in mijn Kata 3n1-20 zit naast een 50mm, een 16-80CZ, een 70-300G, een flits, een resem batterijen en andere spulletjes - als de telelens op het toestel zit, kan er eigenlijk nog een lens bij ; voor noodgeval is er nog dat bovenste vak
Een statief kan trouwens ook vooraan aan de tas bevestigd worden, maar daar moet je een stukje voor bijkopen
heb je die video's op de Kata-site al eens bekeken ?
Maar... ik moet inderdaad ook altijd even nadenken over de ritsen
Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop
Hier een slingshot (echt ideaal systeem). Heb er nu inzetten:
Diverse filters
Camera met 1 lens eraan.
70-300mm VRII
18-105 VR
Sb600
Enkele filters, en kleine accesoires
Heb steeds ruimte over voor 1 lens, zou dus nog een 12-24 of 50mm bij kunnen
Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal My flickrMy site
Heb nu een Crumpler The This (inderdaad het model gemaakt voor Nikon, past perfect bij mijn Canon )
In eerste instantie gekocht omdat hij heerlijk onopvallend is en door de enkele rits niet ongemerkt te openen. Ik was oorspronkelijk dan ook niet echt van plan om meteen veel lenzen, tenzij misschien nog de 50 mm 1.8 te kopen. Voor zo een plannen is het een goede tas. Maar het is al snel anders gelopen en de 70-200 krijg ik er dus eigenlijk al niet meer fatsoenlijk in...
Ach, hij mag nog even blijven, ik heb nog genoeg plaats voor de filters etc. en die 70-200 leg ik maar bovenop het camera compartiment. En de schouderbanden zijn ook best wel goed.
Canon Eos 40D | EF-S 17-85 IS USM | EF 70-200 F4 L USM
Als ik reis en rondtrek gebruik ik een rugzak Lowepro MiniTrekker AW (All-Weather).
Voor korte verplaatsingen en familie-aangelegenheden gebruik ik een schoudertas, zodat ik gemakkelijker lenzen kan wisselen.
Comment