Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Cameratas gebruiken jullie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke Cameratas gebruiken jullie

Ter vervanging van mijn oude foto koffer heb ik me een Lowepro Nova 200 gekocht en ingedeeld naar mijn keuze, kwa bergplaats is dat dik in orde met overal zijzakjes enz waar van alles in kan maar als je er iets uit of in wil steken is het een grote ramp in vergelijking met mijn koffertje uit de jaren 70.
    Mijn oud koffertje droeg ik gewoon met een schouder riem, als ik daar iets uit of in wilde steken deed ik gewoon het klepje open met een sluiting en kon ik eender welke handeling uitvoeren zonder de koffer op de grond te zetten.
    Nu met mijn nieuwe tas moet je eerst een klep aan de flap los doen, vervolgens de flap omhoog krullen om dan vervolgens twee ritsen los te doen en de flap open te doen.
    Al die handelingen kan je niet doen zonder de koffer ergens op te zetten en ze van uw schouder te halen, vervolgens heb je dan nog twee handen nodig ook.
    Als je dan je toestel er uit neemt moet je dat rond je nek hangen of ergens op leggen voor je uw tas terug dicht kan krijgen (met twee handen).
    Ik vraag me steeds af wie zo een tassen met al die vodden uitvind, en dan is die Lowepro nog een van de handigste die ik vond.
    Als ik met mijn oude tas een lenswissel uitvoer denk ik niet dat dat 1 minuut duurt zonder iets ergens op te leggen of neer te moeten zetten, met mijn Lowepro Nova 200 ben je vijf minuten aan het kl**** met de tas alleen.
    Mijn oude fotokoffer is te vergelijken met een naaikoffer, een bakje twee scharnieren een deksel en een sluiting en een speciale dichting tegen vuil das alles.
    Heel stom is dat je weet dat ze die koffers in de jaren 60 overal in goeie fotowinkels kon kopen en dat je ze de laatste 20 jaar nergens meer vind, ofwel zijn het lelijke plastikken (vis)bakken.
    De voorruitgang heeft al vele zeer handige dingen laten verdwijnen voor onooglijk onhandige dingen.
    Spijtig genoeg is mijn oude koffer wat gedateerd anders nam ik ze zo terug in gebruik.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Als er iemand wel een echt handige koffer (liefst met topdeksel) weet laat het me dan weten aub.
      Beste groeten Sus.

Comment

kata 3N1-30,

Volgens mij is deze groot genoeg. Je kan de tas als slingshot links en rechts dragen en als een gewone rugzak. Heeft ook een heupriem. Draagcomfort is groot. Je hoeft em niet op de grond te zetten om van lens te wisselen én mits een accessoire kan je er comfortabel een statief aan hangen. Raincover zit er ook bij.

Bovenaan nog een groot genoeg compartiment voor reisgidsen, gsm, beetje mondvoorraad.

Comment

Ik heb het eens bekeken maar het is niet echt wat ik zoek, evenwel bedankt voor de tip.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
            Ik heb het eens bekeken maar het is niet echt wat ik zoek, evenwel bedankt voor de tip.
            Ik kan je de Urban Disguise lijn van Think Tank aanbevelen. Eén rits zit er tussen jou en je camera. Je hebt ze in verschillende maten dus misschien is dit wel iets voor jou.
            Ik ben alleszins heel tevreden over mijn UD 50.

Grt
            Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

Aloha,

Ik gebruik zelf een MiniTrekker AW en Slingshot 200AW van Lowepro.
              Daarnaast heb ik nog meerdere B&W koffers om alle fotogear fatsoenlijk en overzichtelijk thuis op te bergen.
              Slingshot zit de backup body in (D200) met 12-24 objectief , in de minitrekker zit momenteel de D300 met 70-200 VR en 17-55 lens, SB800, TC en regenhoes ed.
              Rugtas is idd lastiger voor het wisselen van lenzen, maar ik kan ermee leven. Belangrijkste voor mij is het draagkomfort als er veel gelopen moet worden. Wat een klein minpuntje is bij de slingshot 200.
              Op het verlanglijstje staat wel nog of een fotovest of zo'n Think tank modulaire set

Grtz

Bryan
              Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

Comment

ik bezit een naneu pro urban gear u120 -> kan veel in en "that's it'
                en sinds dees week ook een kata3n1 30 die is lichter en een stuk makkelijker.
                ook een extra vakje voor wat proviand ofzo.

kata komt wel met nief reeks in de 3n1 nl 3n1 11/22/33 (plaats voor een laptop)
                dus staan in sommige winkels de 3n1 10/20/30 aan promo prijs.
                nikon stuff

Comment

Gebruik een Vanguard up-rise 45 en een 48.

De 45 gebruik ik voor uitstapjes en de 48 is een slag groter deze gebruik ik dan vooral voor het vliegtuig (reizen) als me laptop en extra spullen mee gaan.

Comment

Ik gebruik een Lowepro Primus AW. Die is perfect voor 'tricky' locaties in het buitenland zoals grote steden. Hij heeft 2 compartimenten, onderaan één voor body en objectieven met veel padding en en bovenaan eentje voor eten/drinken/regenjasje.

De rugzak gaat enkel aan de rugzijde open, waardoor pickpocket diefstal zéér moeilijk wordt. Er is ook een quick acces luikje voor de body aan de zijkant, er gemakkelijk. Ik heb er comfortabel een D300 met 70-200 + zonnekap en een 18-50 in gestopt. Er had nog een prime bijgekund. Een flits kan bovenaan. Er zijn nog diverse zakjes voor geugen etc aan de binnenkant en een statiefdrager buiten. Het ding draag erg comfortabel en heeft ook een verstelbare heupriem + de zak is van gerecycleerd materiaal gemaakt.

Als ik niet veel moet stappen gebruik ik een Lowepro Nova 4 AW. Daarin geraak ik een D300 met 17-50 f2.8, een 70-200 VRII, een SB-600, een 35mm f1.8 en een 85mm f1.8 in kwijt + extra CF, batterijen voor camera en flits, een polarizer, lenspen, caps, en een wireless remote in kwijt. Ik ben nog wel aan denken over een Lowepro minitrekker AW om hier in de bossen meer rond te lopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Indigo Bekijk bericht
                      Die is perfect voor 'tricky' locaties in het buitenland zoals grote steden.
                      Precies de reden waarom ik Lowepro graag de Flipside 500 AW voor het grote publiek beschikbaar zie maken...momenteel alleen voor de professionals .
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ik wist niet dat de Flipside 500AW een 'collectors item' was, maar die ziet er idd erg goed uit...

Comment

Probleem bij mij is dat er een hoop materiaal (mijn wishlist : A7XX + grip, NEX-5/-7, enz...) in zou moeten en ik betwijfel of de 400 AW groot genoeg zal zijn...heb liever nog wat ruimte over,dat niet alles er te strak in zit.
                          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ik heb sinds vorige week een Lowerpro Photo Runner 100. Ik ben een beginnend amateurfotograaf, dus heb nog niet veel ruimte nodig. Ik heb hem gekocht als compacte tas voor algemeen gebruik en reisfotografie.

De Photo Runner 100 geeft mij juist voldoende ruimte om mijn camera met extra objectief en eventueel wat accessoires op te bergen. Daarnaast blijft het een heel compacte tas die zowel als schouder en heuptas gebruikt kan worden. Dus wat mij betreft een ideale tas voor een beginner die niet veel hoeft mee te sleuren.

Comment

Sinds de aankoop van mijn camera gebruik ik een zak van olympus (olympus E-system), het stond indertijd in promotie bij konijn en tot nu toe ben ik er tevreden van. Er is plaats voor je camera met een deftig objectief op (+- 300mm max) en daarnaaast kan je nog een objectief kwijt en talrijke accessoires.

Greets,

Ben
                              Wat nikon materiaal

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                                Precies de reden waarom ik Lowepro graag de Flipside 500 AW voor het grote publiek beschikbaar zie maken...momenteel alleen voor de professionals .
                                Gewoon te bestellen hoor: http://www.tincheungcamera.com.hk/product/8373

Comment

Working...
                                X