Wel ik gebruik beide (niet tesamen), afhankelijk van de voorziene omstandigheden.
Als ik voorzie veel afstanden te voet af te leggen dan gebruik ik liefst de rugzak, gezien het draagconfort.
Als ik voorzie heel veel en snel materiaal te moeten wisselen, dan gebruik ik een schoudertas, dat werkt veel sneller.
Dus de beide zijn een goede keuze afhankelijk van de soort fotografie die je bedrijft.
Wat betreft merk, en model: Er zijn verschillende goede merken maar ik heb heel goede ervaringen met LowePro, en het model kies je natuurlijk aangepast aan je materiaal zo dat alles past (voorzie ook eventuele aankopen in de toekomst).
Een Kata Torso pack 216 past een D3 mét 70-200VR (wel zonnekap omgekeerd) nét in, daarnaast een SB900, een 14-24, een 105 micro en kaartjes, filtertjes extra setje recyco's, convertertje in.
Geďntegreerde thermo en regenhoes, handig toegankelijk en het ding draagt ondanks het vrij hoge gewicht comfortabel.
Verder een Kata MC61 die ik gebruik als "basisopslag"
Canon Gadgetbag...de grootste maat...gekocht voor 25 euro nieuw (bij Konijn iets van 50 euro)
Oerdegelijk, ruimte voor body plus lens (70-200), 24-70 lens, 18-200 lens, flitser en genoeg vakjes voor kleiner spul. Statief kan er eventueel onder gehangen worden.
Is een schoudertas en daarom niet ideaal om teveel in te doen qua gewicht...maar budget technisch denk ik één van de betere tassen die je nieuw kan kopen
ik gebruik geen tas meer.. vanuit een rugtas kun je niet schieten, ik prefereer een camera-vest, met lekker veel 'pockets, waar ik bv nog es een prime of een standaardzoompje in kan proppen, de 70-200 staat dan op de body..de enige 'tas' die ik gebruik is een pro-lenscase, die ik aan mijn broeksriem kan hangen, waar de 70-200 in gedropt kan worden, mocht ik willen switchen naar de prime of het standaardzoompje....
werkt perfect!
(ik neem liefst zo weinig mogelijk mee als ik op pad ga)
Ik twijfel tss de Kata Pauch Slingback 3n1 of de lowepro backback slingshot!
Iemand ervaring met die Kata?
Mvg
Derry
Jah, ik
Ik gebruik nu bijna 1 1/2 jaar een Kata 3n1-30. Op zich is dit een hele prettige rugtas en ik kan deze zeker aanbevelen, als je op zoek bent naar een rugtas.... Persoonlijk begin in in bepaalde gevallen echter wel terug te komen op rugtassen in het algemeen. Het vervelende aan een rugtas begint wat mij betreft op het moment dat je lenzen wilt wisselen want dan moet de tas dus van de rug af. En meestal moet de tas dan ook nog op de grond... niet echt prettig wanneer je in de modder of nattigheid loopt. Bij de Kata 3n1 heb je theoretisch dan nog de mogelijkheid om één schouderband los te maken en de tas naar je buik te slingeren. In mijn ervaring werkt dit echter ook niet prettig, de tas is te zwaar en je kunt dan nog slecht bij je spullen komen.
Nu hangt het er natuurlijk wel vanaf hoeveel je lenzen wisselt onderweg. Ik schiet het liefst met een aantal primes en dat vraagt dus wel wat vaker om een lenswissel. Ik ben dan ook voornemens om over te stappen op een Think Tank modular component system. Alleen jammer dat die Think Tank spullen zo duur zijn
ik gebruik geen tas meer.. vanuit een rugtas kun je niet schieten, ik prefereer een camera-vest, met lekker veel 'pockets, waar ik bv nog es een prime of een standaardzoompje in kan proppen, de 70-200 staat dan op de body..de enige 'tas' die ik gebruik is een pro-lenscase, die ik aan mijn broeksriem kan hangen, waar de 70-200 in gedropt kan worden, mocht ik willen switchen naar de prime of het standaardzoompje....
werkt perfect!
(ik neem liefst zo weinig mogelijk mee als ik op pad ga)
van lowepro heb je hele goede lenscases, ze zijn erin diverse maten en lengtes, lekker stevig, en met klittenband aan je broekriem bevestigenzit alles lekker stevig vast.
voor een 70-200 met de kap omgedraaid, gebruik ik zelf een lowepro lenscase nr 3, en dat werkt eigenlijk erg goed..ik draag hem achterop mijn broek, dus als ik wissel, dan prop ik de gewone zoom of prime in mijn vest,of drop die weer in de lenscase. (een 24mm, 28mm of 50mm prime is vrij kort, dus die kun je met gemak in je vest stoppen...
zelf heb ik een cameravest via ebay gekocht, met de sony-brand-naam erop, was niet al te duur, en lekker veel zakken en vakjes erop, maar van stealth gear heb je ook hele mooie vesten..(die had ik eigenlijk liever gehad.. )
ik vermoed, dat een gewone bodywarmer oid, met veel zakken en pockets erop ook wel voldoet hoor.. bv van snickers hebben ze ook hele goede vesten, die weliswaar niet meteen voor fotografie gemaakt zijn, maar voor mij geldt dus, lekker veel zakken erop, of erin, en ik heb meer vrijheid van bewegen en fotograferen dan bv met een camera-rugzak (hartstikke onhandig voor onderweegs, of het moet voor een paar dagen zijn, of opslag, dan gebruik ik mijn rugzak nog wel es..
ik heb een lowepro slingshot 200 AW gehad, maar ook die vond ik te onhandig.. zeker met de grip altijd op de body, wordt het al gauw proppen, en ik kon mijn 70-200 niet meer kwijt..
ik heb hem dus alweer verkocht..
ik ken wel jongens, die urbex doen, en die vinden de lowepro slingshot weer hartstikke handig, als ze de urbex locaties binnen moeten zien te geraken, dan is die slingshot weer net groot (of klein) genoeg, om allerlei klimpartijen etc, te kunnen ondernemen, met hun spulletjes erin of eraan gehangen (statiefje bv)om hun doel te bereiken..
wat ik zelf wel altijd doe, met bv een lenscase, tas, of vest, is de boel nog eens extra te impregneren, lowepro is dan wel bestand tegen lichte regenval, maar ik neem liever het risico niet.. ik spray de boel dus behoorlijk in, om er zeker van te zijn, dat de boel niet nat of vochtig wordt..
Comment