Ik heb tot nu toe al voor al mijn camera's een extra batterij bij akkuinternationaal besteld. En omdat dit nooit problemen gaf dus ook voor de 5Dii.
Maar nu ik ze heb gekregen is er een probleem.
Ik stak ze in de camera en kreeg een melding (straf dat kan kan op de LCD) dat de camera niet kan samenwerken met de batterij. En dan moest ik kiezen of ik ze alsnog wou gebruiken. Ik koos nee.
Ik stak ze in de lader want redeneerde dat ze waarschijnlijk leeg was en die reageert ook niet. Er moet namelijk normaal een ledje gaan branden.
Ik vergeleek ze met de originele en nu lees ik op de achterkant van de kloon.
"Cannot be charged with original Canon charger"![Confused](https://forum.belgiumdigital.com/core/images/smilies/confused_18x21.png)
Dus Canon herkent blijkbaar de kloon batterij.
Na wat zoekwerk op de site van akkuin merk ik dat ze inderdaad ook een lader aanbieden. Maar wel vervelend dat ze dat niet bij de batterij melden dat je een andere lader nodig hebt. Maar dan moet ik uiteraard nog wat bijbestellen. En dan werkt ze misschien nog niet goed in de camera. Want dan moet ik daar waarschijnlijk "ja" kiezen als die foutmelding verschijnt.
Iemand ervaring met een niet originele Canon LP-E6 in een 5dii?
In ieder geval leren we weer dat goedkoop niet altijd beter koop is.
Maar nu ik ze heb gekregen is er een probleem.
Ik stak ze in de camera en kreeg een melding (straf dat kan kan op de LCD) dat de camera niet kan samenwerken met de batterij. En dan moest ik kiezen of ik ze alsnog wou gebruiken. Ik koos nee.
Ik stak ze in de lader want redeneerde dat ze waarschijnlijk leeg was en die reageert ook niet. Er moet namelijk normaal een ledje gaan branden.
Ik vergeleek ze met de originele en nu lees ik op de achterkant van de kloon.
"Cannot be charged with original Canon charger"
![Confused](https://forum.belgiumdigital.com/core/images/smilies/confused_18x21.png)
Dus Canon herkent blijkbaar de kloon batterij.
Na wat zoekwerk op de site van akkuin merk ik dat ze inderdaad ook een lader aanbieden. Maar wel vervelend dat ze dat niet bij de batterij melden dat je een andere lader nodig hebt. Maar dan moet ik uiteraard nog wat bijbestellen. En dan werkt ze misschien nog niet goed in de camera. Want dan moet ik daar waarschijnlijk "ja" kiezen als die foutmelding verschijnt.
Iemand ervaring met een niet originele Canon LP-E6 in een 5dii?
In ieder geval leren we weer dat goedkoop niet altijd beter koop is.
Comment