Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Extra batterij 5Dii

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Extra batterij 5Dii

Ik heb tot nu toe al voor al mijn camera's een extra batterij bij akkuinternationaal besteld. En omdat dit nooit problemen gaf dus ook voor de 5Dii.

Maar nu ik ze heb gekregen is er een probleem.
    Ik stak ze in de camera en kreeg een melding (straf dat kan kan op de LCD) dat de camera niet kan samenwerken met de batterij. En dan moest ik kiezen of ik ze alsnog wou gebruiken. Ik koos nee.
    Ik stak ze in de lader want redeneerde dat ze waarschijnlijk leeg was en die reageert ook niet. Er moet namelijk normaal een ledje gaan branden.
    Ik vergeleek ze met de originele en nu lees ik op de achterkant van de kloon.

"Cannot be charged with original Canon charger"

Dus Canon herkent blijkbaar de kloon batterij.
    Na wat zoekwerk op de site van akkuin merk ik dat ze inderdaad ook een lader aanbieden. Maar wel vervelend dat ze dat niet bij de batterij melden dat je een andere lader nodig hebt. Maar dan moet ik uiteraard nog wat bijbestellen. En dan werkt ze misschien nog niet goed in de camera. Want dan moet ik daar waarschijnlijk "ja" kiezen als die foutmelding verschijnt.

Iemand ervaring met een niet originele Canon LP-E6 in een 5dii?
    In ieder geval leren we weer dat goedkoop niet altijd beter koop is.
    Last edited by FotoDirk; 10 februari 2010, 21:49.
    Tot sluitertijd, Dirk

Re: Extra batterij 5Dii

let ook heel goed op want op de website van canon staat ook nog eens een serieuze info omtrent batterijen

ik heb voor mijn 300d ook clonen, met name een van lenmar en dan ook nog 2 andere aangekocht via topfoto

nu heb ik die via topfoto daar ter plaatse getest

je kan ook steeds kijken bij konijn, zij verkopen klonen naast de originele in principe
    mss dat je daar eens je licht kan opsteken omtrent je batterij
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Voor fake LPE6 heb je ook andere lader nodig. De originele bevatten een chip waardoor je aantal klikt kunt bijhouden enzo.
      Als je die fakes wilt gebruiken, moet je gewoon telkens ja kiezen als je het toestel aanzet en die waarschuwing negeren.
      Ik heb gewoon een 2de originele gekocht, want als je zoveel geld neertelt voor een 5dII dan neem je geen risico's. Bovendien gaan die originele heel lang mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
        Voor fake LPE6 heb je ook andere lader nodig. De originele bevatten een chip waardoor je aantal klikt kunt bijhouden enzo.
        Als je die fakes wilt gebruiken, moet je gewoon telkens ja kiezen als je het toestel aanzet en die waarschuwing negeren.
        Ik heb gewoon een 2de originele gekocht, want als je zoveel geld neertelt voor een 5dII dan neem je geen risico's. Bovendien gaan die originele heel lang mee.

Idem.
        Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Yip,
          HET "nadeel" van zo'n leuke 5D MkII...
          De cam haalt ook veel info uit de batterij.
          Zodra je er meerdere hebt, dan herkent de cam ook welke je erin steekt.
          Bij mijn vorige Canon's heb ik altijd met immitatie batterijen gewerkt, dat ging meer dan prima.
          Nu, bij m'n 5D MkII heb ik 2 originele batterijen, daar kan ik voorlopig voldoende mee.
          Ook geeft de camera zeer precies aan hoeveel stroom je nog hebt, beter dan met vorige types.
          Ik gebruik nu de originele omdat ik geen zin heb om met 3 verschillende laders aan de gang te gaan.
          Éen voor de originele, de andere voor de immitatie én dan nog een voor onderweg op 12 volt...
          Het is wat duurder... Maar ja, wat is dat op zo'n cam met al je lenzen en andere accessoires?

Groet
          Adrie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door psychodweep Bekijk bericht
            ik heb gewoon een 2de originele gekocht, want als je zoveel geld neertelt voor een 5dii dan neem je geen risico's. Bovendien gaan die originele heel lang mee.
            idem dito!!!
            SeALbe

Comment

Ik heb ook twee originele batterijen in de 5D MII zitten.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ik zie dat de 7D met dezelfde batterij (Canon LP-E6) opereert. Geldt daar ook hetzelfde? (nl. dat "witte produkten" niet welkom zijn)
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Ik zie dat de 7D met dezelfde batterij (Canon LP-E6) opereert. Geldt daar ook hetzelfde? (nl. dat "witte produkten" niet welkom zijn)
                  Canon heeft ervoor gezorgd dat het moeilijker wordt om een compatibele accu te maken.
                  Volgens mij is de grootste reden daarvoor dat er erg veel geld te verdienen valt met die accu's, en Canon steekt dat geld liefst zoveel mogelijk in eigen zak...

De andere merken zullen wel volgen, het is net zoals met de chips in inktpatronen.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SeAlbe Bekijk bericht
                    idem dito!!!
                    Me 2.For me only the real stuff .

Comment

Working...
                    X