Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

laptop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• laptop

hallo,

ik zou heel graag een nieuwe laptop kopen voor het bewerken van foto's met cs4 en liefst onder de 1000 euro ( ik weet dat dat wat aan de magere kant is maar ja ...) kan er mij iemand helpen? heb je een leuk voorstel? laat het me dan maar weten

groeten
    canon 5d mk2 canon 24-70 L f 2.8 usm - canon 70-200 L f 2.8 is usm - speedlight ex 580 II - canon EF 2 II extender - Kenko KFM 1100 - Elinchrom D-Lite 4 it to go set - Cokin filterset - lowerpro

Re: laptop

Alles met een LED-scherm

Momenteel staan er in de makro 2 HP's met led-schermen te koop voor 650 of 900 euro.

Ofwel ga je naar MAC maar daar heb ik geen ervaring mee en vrees dat je ook over je budget zal gaan.

Maar het belangrijkste is effectief wel het scherm.

Ik heb vroeger op een HP NC6320 foto's bewerkt maar heel snel een extern scherm aangehangen. Dit omdat ik toen tijdelijk mijn vaste pc niet ter beschikking had.
    Nu beschik ik over een HP Elitebook 8530p (portable van het werk) en een Samsung portable met 17,3 inch LED-scherm (persoonlijke portable) naast mijn vaste pc met 2x 20 inch Samsung widescreens.
    Qua portable ga ik voor de bewerking van foto's voor de samsung.
    De LED-technologie is een zaligheid om mee te werk, helder en correct van kleur. De andere is eigenlijk qua beeldkwaliteit in vergelijking om van te gaan lopen.
    Last edited by SVIS; 11 februari 2010, 08:01.
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

als ik je alvast 1 merk kan afraden zal het momenteel wel HP zijn.

Na jaren marktleider geweest te zijn hebben ze nu serieuze problemen met hun portables.
      Ik zou eerder naar Lenovo kijken. Misschien iets minder qua looks maar wel oerdegelijk.
      Ik heb zelf een Thinkpad R61
      Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

weg blijven van acer

voor 1000 euro hoop ik dat je niet inclusief CS4 bedoelde

DELL heeft serieus waar voor zin geld. zeker als je de XPS serie neemt, die gaming laptops zijn merkelijk performanter dan de andere series

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Visio Bekijk bericht
          weg blijven van acer
          Klopt
          Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

denk dat je ook wel goed zal zitten met dell of sony maar weet niet in hoeverre deze reeds portables hebben met led-technologie

en de voorgangers zeggen iets op 2 merken maar ik denk dat het in het algemeen geluk of ongeluk is

ik heb zelf nooit problemen gehad met hp maar anderen mss wel
            Met acer heb ik zelf nooit gewerkt maar ken wel mensen die ermee gewerkt hebben, de ene goeie ervaringen, de andere slechte
            Website: http://www.svisimaging.be

Comment

bij ons thuis: acer (gepikt bij inbraak), dan sony (die ik nu op kot heb staan) en terug een acer.
              We hebben met acer nooit problemen gehad die je aan de laptop zelf kan wijten (Norton vergat even om 6 virussen eruit te halen). Sony ook goed (na 2 jaar nog steeds voldoende als je hem af en toe eens opkuist), maar duurder.
              Welke het beste scherm heeft weet ik niet. Zal ook van een model afhangen. een 21inch widescreen is echt wel cool om op te werken. De prijs van dat ding heb ik nog niet durven vragen thuis, maar ik vermoed dat het meer dan 1000 euro zal zijn
              hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                denk dat je ook wel goed zal zitten met dell of sony maar weet niet in hoeverre deze reeds portables hebben met led-technologie

en de voorgangers zeggen iets op 2 merken maar ik denk dat het in het algemeen geluk of ongeluk is

ik heb zelf nooit problemen gehad met hp maar anderen mss wel
                Met acer heb ik zelf nooit gewerkt maar ken wel mensen die ermee gewerkt hebben, de ene goeie ervaringen, de andere slechte
                Ik werk als service provider voor HP... ik zie dagelijks voldoende toestellen om er objectief van uit te mogen gaan dat HP zeker GEEN marktleider meer is als het over notebooks gaat.

Laat het ons zo stellen... Zolang wij HP service provider blijven is er werk gegarandeerd!

Comment

weg blijven van acer
                  Volledig niet mee eens .
                  Hier staan er 2 , en nog geen problemen mee gehad .
                  Schoonbroer heeft maatje dikker en speelt er W.O.W. mee , en ook geen problemen.
                  Groeten ,
                  VDS Digit@l
                  Groeten , VDSDigit@l

Comment

Het merk van een laptop is niet bijster belangrijk. De prijs heeft meer invloed op de degelijkheid. Zeker als je weet dat verschillende merken uit dezelfde fabrieken komen...
                    Ik heb zelf een 17" HP'ke gekocht (eind vorig jaar) en ben daar behoorlijk content van. Ook van windows 7 64 bit...
                    Groeten,

Polleke

Comment

op het werk een HP,
                      thuis een sony vaio.

Maar ik blijf mijn desktop het beste vinden voor foto's te bewerken.

Met geen een van deze configuraties problemen gehad. Het beeld op mijn sony is gecalibreerd, voor zover dit mogelijk is (nuttig is) bij een laptopscherm.

Het scherm is het belangrijks en heb een macbook pro gezien waarvan de kwaliteit van het scherm oer-degelijk lijkt.

Comment

Hier een Medion Core 2 Duo 4 gig ram op Windows 7 64 bit, kostprijs +/- 800€. Loopt als een trein met LR en CS3. CS4 is wat te duur, dus ik kan niet vergelijken maar ik heb me laten wijsmaken dat CS3 trager is dan de 4. Ik wil alleen maar zeggen dat Aldi PC's zeker niet minder zijn. En 3 jaar garantie.
                        Comfortably numb with my Pentax

Comment

weg blijven van acer
                          Ik heb 3 Acers in huis... en een MSI
                          heb de Acers gekocht met extra support contract, vermits ze elke dag in de rugzak mee naar school genomen worden...dus het zwaar te verduren krijgen... nooit moeten gebruik maken van support...

enkel de MSI heeft een afgebroken CD speler klepje...

de Acers werken al jaren zonder één enkel probleem... ééntje is al 5 jaar oud...
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                            Ik heb 3 Acers in huis... en een MSI
                            heb de Acers gekocht met extra support contract, vermits ze elke dag in de rugzak mee naar school genomen worden...dus het zwaar te verduren krijgen... nooit moeten gebruik maken van support...

enkel de MSI heeft een afgebroken CD speler klepje...

de Acers werken al jaren zonder één enkel probleem... ééntje is al 5 jaar oud...

Neem jij 3 acers mee naar het school ?

als student, of als docent ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                              Neem jij 3 acers mee naar het school ?
                              ik niet... maar mijn jongens wel...
                              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Working...
                              X