Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede rugzak

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Goede rugzak

    Oorspronkelijk geplaatst door Vladibrass Bekijk bericht
    Die Slingshot van Lowepro lijkt mij echt ideaal om heel snel de rugzak schuin te laten glijden en je camera ter hand te hebben. Maar in een review las ik dat het niet zo geschikt voor lange wandeltochten (te warm, en bij het verschuiven / glijden kan kledij meeschuiven...). Jullie ervaringen?

    Ik wil mijn camera meehebben op dagtochten maar ook truitje, wat eten, drinken.
    Ik gebruik de slingshot al een 3tal jaren. Je kan er niet alles in kwijt, maar ik selecteer dan ook voor elke trip wat wel of niet mee kan. Maar een camera en 2/3 lenzen kan erin.

    Maar het klopt ik heb hem nog niet zo lang geleden in Carcassonne gebruikt bij ongeveer 30 graden. En je zweet als een rund met die tas op je rug. Het was de eerste keer, want in België had ik dit nog nooit meegemaakt.
    Last edited by FotoDirk; 19 juli 2009, 07:50.
    Tot sluitertijd, Dirk

    Comment


    • #32
      Re: Goede rugzak

      Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
      Hier is Kata de overwinnaar. Je kan de sling zowel als sling of als rugzak dragen. Het is imemrs zo dat de sling ook een tweede draagband heeft. In een drietal seconden verander je de sling om tot volwaardige rugzak.
      Over welke tas van Kata gaat het dan? Mijn budget ligt bij deze wel onder €100. De twee van lowepro die ik op het oog heb zijn elk €86,42 bij FK.

      Maar het klopt ik heb hem nog niet zo lang geleden in Carcassonne gebruikt bij ongeveer 30 graden. En je zweet als een rund met die tas op je rug. Het was de eerste keer, want in Beligië had ik dit nog nooit meegemaakt.
      Mja, 't is net om mee op reis naar 't zuiden te gaan dat ik me er één wil aanschaffen. Zou dat zweten enzo echt minder zijn met de Fastpack (twee draagriemen, echte rugzak)? Anyway, bij 30°C ga ik sowieso zweten als een rund...
      I don't have a drinking problem except when I can't have a drink.

      Comment


      • #33
        Re: Goede rugzak

        http://www.studio73.be/5396/studio73...Sling_BackPack
        Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

        Comment


        • #34
          Re: Goede rugzak

          thx

          ziet er echt handig uit

          maar kun je dan ook van opzij aan je toestel zonder dat lenzen enzo er ev. kunnen uitvallen - want dat vond ik net handig aan de lowepro-fastpack en slingshot...

          *twijfel*
          I don't have a drinking problem except when I can't have a drink.

          Comment


          • #35
            Re: Goede rugzak

            Ik denk het wel, Vladibrass:



            En 't lijkt me dat er bovenaan nog net *ietsje* meer in kan dan bij de lowepro...
            I don't have a drinking problem except when I can't have a drink.

            Comment


            • #36
              Re: Goede rugzak

              Ja dat kan. die flap kan niet verder op, zit een kliksluiting tussen.
              http://www.kata-bags.com/product.asp...&Version=Photo
              Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

              Comment


              • #37
                Re: Goede rugzak

                Ik ben eergisteren naar de Fnac geweest en daar heb ik de Slingshot en de Fastpack kunnen uittesten en ik heb besloten om de Fastpack 200 te bestellen bij FK.

                Zelfs met verzendkosten is het nog een €15 dan ergens anders

                Zowel de Slingshot als Fastpack kun je makkelijk om je heen laten glijden om de camera te kunnen nemen vind ik. Maar ik vind de FP iets leuker dragen.
                "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                500px

                Comment


                • #38
                  Re: Goede rugzak

                  Vandaag de Lowepro fastpack 200 binnen

                  Nu uitbundig gaan testen
                  "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                  500px

                  Comment


                  • #39
                    Re: Goede rugzak

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
                    Vandaag de Lowepro fastpack 200 binnen

                    Nu uitbundig gaan testen
                    Veel plezier ermee !! Ik heb een lowepro 100 gratis bij mijn Canon gekregen deze week, top om onmiddellijk een degelijke tas te hebben bij je camera, zonder extra investering !!!
                    http://www.claudineroelens.com
                    Canon Eos 500D kitlens 18-55 IS

                    Comment


                    • #40
                      Re: Goede rugzak

                      ik heb zowel de Lowepro Rover AW II (klassieke rugzak met nog een ruimte voor niet-fotospullen) als de Slingshot 300. Voor kort gebruik vind ik de Slingshot ook ideaal.
                      Maar ik ben net op reis geweest met de Rover en ik ben blij dat ik deze nog niet had weggedaan. Ik heb immers met een trekkingrugzak van 75L op m'n rug rondgelopen en met de Rover op m'n buik. Dan is het niet eens mogelijk de Slingshot te dragen...

                      Ook gewoon voor wandelingen, wanneer je redelijk wat gewicht meehebt bv fotogerief en een paar liter water, is de Rover geen overbodige luxe.

                      Ik zal ze dus allebei houden en gebruiken afhankelijk van de situatie... Grote nadeel van de Rover is inderdaad dat je hem moet neerzetten om aan het fotocompartiment te kunnen, terwijl je de Slingshot in theorie nooit hoeft uit te doen als je iets nodig hebt. Bovendien kan in de Slingshot 300 mijn D90 met aangehechte 100-300 en evt 1.4x converter er net in, terwijl ik deze moet afkoppelen om in de Rover weg te steken.
                      [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

                      Comment


                      • #41
                        Re: Goede rugzak

                        Ik heb ook de flipside 400 AW van LowePro. Ik ben er net 3 weken mee gaan trekken in TAdjikistan en hij heeft het voortreffelijk gedaan. Het draagcomfort is zeer goed en hij biedt een zeer goede mix van opbergplaats voor fotospullen en ander materiaal.
                        Ik heb de rugzak overal neergezet, op zand, stenen, planten (al dan niet met stekels) en de buitenstof is heel stevig en makkelijk proper te houden. Bij het neerzetten van de rugzak op 'vuil' terrein was het heel handig dat het hoofdcompartiment via de rugzijde open ging zodat de riemen niet vuil werden en zo dus ook je kleding niet nadat je de rugzak weer had aangedaan.
                        Ik heb een filmpje gemaakt met wat ik allemaal heb meegenomen in de Flipside 400AW. Dit zal binnenkort op mijn blog verschijnen. Verder kan je al een klein reviewtje lezen op mijn blog (LINKJE).
                        moest je verder nog vragen hebben stuur mij dan gerust een berichtje.

                        Jakke
                        Canon en glas
                        www.jakke16.be

                        Comment


                        • #42
                          Re: Goede rugzak

                          Ik heb een weekje rondgelopen met de Slingshot 300 in London.

                          Ik vond het een ENORME troef dat je de rugzak niet moet afnemen om aan je toestel te geraken. Iets minder handig vind ik de toegang tot je lenzen, maar daar moet je gewoon even tijd voor nemen.
                          Ook in de metro kon ik makkelijk zitten door de rugzak naar mijn buik te draaien. Je kan hem dan ook makkelijker in het oog houden voor eventuele 'prutsers'.

                          Enig minpunt aan die rugzak is dat hij niet stabiel staat op de grond. Je moet hem altijd ergens tegen zetten of hij valt om.

                          Maar, ik doe hem zeker nog niet weg, trouwens, er zijn nog een paar 'lensvakjes' op te vullen.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Goede rugzak

                            Ik gebruik een Flipside 300 van Lowepro - ben hier echt zeer tevreden van. Gebouwd om te gebruiken in alle omstandigheden.
                            Ook ideaal voor op reis - aangezien de sluiting op je rug zit moet je dan ook geen schrik hebben voor diefstal. Als je de sluiting gebruikt rond je buik moet je zelf deze niet afnemen om je materiaal te nemen/lenzen te wisselen.
                            Voor mij zit hier m'n Canon 40D 17-40, 70-200 en 50 mm in zonder enig probleem. (En er kan zelfs nog ééntje bij )
                            Zeker een aanrader!
                            Kost iets van een 120€ dacht ik.

                            SB
                            Canon 5D, 40D - 24-70 f/2.8 L USM, 17-40 f/4 L USM, 135 f/2.0 L USM, 50 f/1.4 USM, Speedlite 580EX II - Leica M6 + 50mm Summicron + 35mm 1.4 Nokton MC.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Goede rugzak

                              Oorspronkelijk geplaatst door tonyt Bekijk bericht
                              of die rugzak van jack Wolfskin Die is ook een aanrader
                              welk type is dat? linkje?

                              Comment


                              • #45
                                Re: Goede rugzak

                                Oorspronkelijk geplaatst door ZeeKoei Bekijk bericht
                                welk type is dat? linkje?
                                http://www.jack-wolfskin.com/en/desk...plate-product/

                                Comment

                                Working...
                                X