Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede rugzak

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Goede rugzak

    ik heb verleden week de naneu pro military ops alpha L (wat een naam) gekocht.
    plaats voor body grip en lens. en 6 lenzen of 5 plus flits. statief kan der aan.
    en plaats voor nog wat boterhammekes en drank
    ohja laptop tot 17" past er ook in.
    voor maar 50 euro bij konijn.
    de zwarte dan toch de olijfgroene koste er 100.
    voor die 50 euro neemk wel een zwarte
    11-300mm
    jeff heylen

    Comment


    • #17
      Re: Goede rugzak

      Ik wil mijn camera erin kunnen stoppen, een laptop (15 inch), adapters, lenzen, etc...

      Comment


      • #18
        Re: Goede rugzak

        Slechts één rugzak ?
        Als ik hier lees wat we allemaal willen meezeulen stel ik voor om een carry te bestellen.
        Misschien eens opschrijven wat je wenst mee te nemen en dat eens te doen. Na de trektocht eens aantekenen hoeveel maal je het meegenomen zowat hebt gebruikt. Kan een duider zijn naar wat echt nodig is.
        Laptop ? ALs ik op SD ga, heb ik dat niet nodig...
        Eten, drinken ? Misschien wel, misschien niet. Afhankelijk van wat je echt mee neemt.
        Lenzen ? Ik neem lenzen mee in functie van de foto-trektocht., dus 8 lenzen heb ik nooit mee. Had die wel mee op reis, maar niet in de rugtas en per dag werd gekeken naar het bezochte onderwerp en dan werden de lenzen in functie daarvan mee genomen ...

        Dus, ik heb een drietal tassen, rugzakken in functie van datgene ik ga doen.
        Goede merken ? Kata is een merk waar niet echt veel reclame voor te vinden is.
        Momenteel ben ik aan het uitkijken naar een sling-type.
        Lowpro en Kata hebben er. Kata laat ook toe om de sling als een echte rugzak te dragen en dat is zeker een plusplunt.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’ętre heureux

        Comment


        • #19
          Re: Goede rugzak

          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Smits Bekijk bericht
          Ik wil mijn camera erin kunnen stoppen, een laptop (15 inch), adapters, lenzen, etc...
          Dan zou ik voor de Lowepro Fastpack 250 gaan!Niet al te duur en echt geweldig!

          Comment


          • #20
            Re: Goede rugzak

            Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
            Slechts één rugzak ?
            Als ik hier lees wat we allemaal willen meezeulen stel ik voor om een carry te bestellen.
            Misschien eens opschrijven wat je wenst mee te nemen en dat eens te doen. Na de trektocht eens aantekenen hoeveel maal je het meegenomen zowat hebt gebruikt. Kan een duider zijn naar wat echt nodig is.
            Laptop ? ALs ik op SD ga, heb ik dat niet nodig...
            Eten, drinken ? Misschien wel, misschien niet. Afhankelijk van wat je echt mee neemt.
            Lenzen ? Ik neem lenzen mee in functie van de foto-trektocht., dus 8 lenzen heb ik nooit mee. Had die wel mee op reis, maar niet in de rugtas en per dag werd gekeken naar het bezochte onderwerp en dan werden de lenzen in functie daarvan mee genomen ...

            Dus, ik heb een drietal tassen, rugzakken in functie van datgene ik ga doen.
            Goede merken ? Kata is een merk waar niet echt veel reclame voor te vinden is.
            Momenteel ben ik aan het uitkijken naar een sling-type.
            Lowpro en Kata hebben er. Kata laat ook toe om de sling als een echte rugzak te dragen en dat is zeker een plusplunt.
            ik neem ook nooit alles mee , kijk ook in functie wqt er die dag te fotograferen valt.
            dat weegt te veel voor men rug.
            ik heb nu ook geen 6 lenzen om heel de rugzak vol te krijgen.
            11-300mm
            jeff heylen

            Comment


            • #21
              Re: Goede rugzak

              Ik ben ook eens aan het rondkijken voor een rugzak. Vind de zijkant soms storend.

              Ik verschiet er wel van hoeveel keuze je eigenlijk hebt Ik ben nog een beginner, dus superveel plaats heb ik niet nodig.

              - a300
              - 2 lenzen
              - filtser (al heb ik deze nog niet)
              - handleiding en lader
              - diversen

              Ondertussen heb ik de rugzakken hier eens opgeschreven en ik zal ze straks eens doornemen. Ik dacht aan een 50 euro (ken niks van deze prijzen).
              "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
              500px

              Comment


              • #22
                Re: Goede rugzak

                Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
                Ik ben ook eens aan het rondkijken voor een rugzak. Vind de zijkant soms storend.

                Ik verschiet er wel van hoeveel keuze je eigenlijk hebt Ik ben nog een beginner, dus superveel plaats heb ik niet nodig.

                - a300
                - 2 lenzen
                - filtser (al heb ik deze nog niet)
                - handleiding en lader
                - diversen

                Ondertussen heb ik de rugzakken hier eens opgeschreven en ik zal ze straks eens doornemen. Ik dacht aan een 50 euro (ken niks van deze prijzen).
                Met wat je hier opsomt kom je toe met een LowePro slingshot 200 AW. Ben je van plan in de toekomst meer mee te nemen dan kun je beter een grotere nemen.

                Ik heb 2 Slingshots 200 AW (1 voor mij en 1 voor vriendin) waarvan er één binnenkort weg gaat. Heb sinds vandaag de CompuRover AW voor dag trips, kan evenveel in als de 200 AW maar extra ruimte voor dagtrip en houder voor statief, dus één 200AW volstaat. Mijn CompuDaypack gaat ook weg want die is te veel nu ik de Rover heb. Nadeel aan deze rugzak was dat mijn statief er niet goed aangehangen kon worden.

                Comment


                • #23
                  Re: Goede rugzak

                  Je zal vooral moeten kiezen naargelang je gebruik... Ik heb 3 tassen/rugzakken en afhankelijk van waar ik naartoe ga maak ik een keuze. Wandelen, dagtrips, op reis, reportage...

                  vb; Als iemand mij vraagt om op een communie foto's te nemen, ga ik niet de hele boel meesleuren. idem voor lange wandelingen. Maar als ik reportages maak, wil ik veel mee en liefst nog zo goed mogelijk bereikbaar...

                  Oorspronkelijk geplaatst door MartinB Bekijk bericht
                  Na lang zoeken en twijfelen heb ik deze De Rover AW II gekocht vanwege:
                  -Draagcomfort, zeker met lange wandelingen
                  -Alle camera spullen passen er makkelijk in, en van boven kan ik nog lunchpakket en regenjas kwijt, opzij 2 drinkbussen
                  -Mogelijkheid om statief mee te sleuren
                  -Regenhoes
                  -Ik kan er lenscases aan hangen zodat ik mijn lens toch onder handbereik heb

                  Super goeie rugzak!!! Heb deze ook en draagcomfort (al is dat ook altijd wat persoonlijk) is enorm goed. Ik draag hem zelfs liever dan onze daypack van deuter (was duurder en kleiner dus meestal ook lichter )
                  En zoals hierboven ; regenhoesal vaak van pas gekomen, sliplock om extra cases en GPS aan te hangen, 2 compartimenten...

                  Al mijn materiaal raak ik er niet in kwijt, maar als je lang onderweg bent en aan het wandelen bent wil je niet alles meesleuren...
                  www.fotopie.be
                  Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Goede rugzak

                    Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
                    Met wat je hier opsomt kom je toe met een LowePro slingshot 200 AW. Ben je van plan in de toekomst meer mee te nemen dan kun je beter een grotere nemen.

                    Ik heb 2 Slingshots 200 AW (1 voor mij en 1 voor vriendin) waarvan er één binnenkort weg gaat. Heb sinds vandaag de CompuRover AW voor dag trips, kan evenveel in als de 200 AW maar extra ruimte voor dagtrip en houder voor statief, dus één 200AW volstaat. Mijn CompuDaypack gaat ook weg want die is te veel nu ik de Rover heb. Nadeel aan deze rugzak was dat mijn statief er niet goed aangehangen kon worden.
                    Hmm, alvast bedankt voor het advies. Ik denk nog niet direct aan uitbreiding. (Buiten die flitser dan). Ik neem toch enkel foto's voor mezelf (maw uitstapjes, grotere reizen, soms eens op bruiloften, maar dan niet als hoofd-fotograaf ). Dus ik denk niet dat ik veel meer nodig heb momenteel. Heb 18-70 en 70-200 objecten.

                    Edit: heb hem eens bekeken, en ik zie dat daar maar 1 band bij is, hangt die dan niet heel de tijd scheef?

                    Edit2: Ik denk dat de Fastpack hetzelfde is, maar dan met 2 banden? Is meer zo iets dat ik zoek (Ben aan het kijken op konijnenberg)
                    Last edited by Nick-; 13 juli 2009, 14:23.
                    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                    500px

                    Comment


                    • #25
                      Re: Goede rugzak

                      Oorspronkelijk geplaatst door Halfje-Bruin Bekijk bericht
                      En ik hoop vandaag de Kata DR-467 binnen te krijgen aangezien ik m'n laptop ook mee wil kunnen nemen bij korte trips en dit niet met de Lowepro Rover AW-II gaat.
                      Even een update: de DR-467 gaat weer terug aangezien m'n D700 met 24-120VR erop niet fatsoenlijk in de tas te stoppen is.

                      Dus opzoek naar een andere...
                      Bodies: Nikon D700, D200
                      Zoom: Nikkor AF-S 18-70, AF-S 24-120VR, AF-S 70-200/2.8, Tokina 12-24
                      Primes: Nikkor AF-D 50/1.8, AF-D 85/1.8, AF-S 300/4, Sigma 150/2.8 EX

                      Comment


                      • #26
                        Re: Goede rugzak

                        Die Slingshot van Lowepro lijkt mij echt ideaal om heel snel de rugzak schuin te laten glijden en je camera ter hand te hebben. Maar in een review las ik dat het niet zo geschikt voor lange wandeltochten (te warm, en bij het verschuiven / glijden kan kledij meeschuiven...). Jullie ervaringen?

                        Ik wil mijn camera meehebben op dagtochten maar ook truitje, wat eten, drinken.
                        I don't have a drinking problem except when I can't have a drink.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Goede rugzak

                          De slingshot is gemakkelijk voor dagelijks gebruik en korte wandelingen. Ik gebruik hem voornamelijk in de stad, wanneer ik vlug het toestel eruit kan halen indien nodig.
                          De rugzak is zeker niet de comfortabelste en als het warm is dan is het ook niet ideaal maar ik krijg er alles in wat ik nodig heb bij een citytrip:

                          Toestel + standaard zoom + telezoom + 50mm + SB900
                          en nog wat filters, afstandbediening, batterijen en als ik er zin in had hing mijn Gitzo 1540T er ook aan...

                          Comment


                          • #28
                            Re: Goede rugzak

                            hm, ik twijfel tussen de slingshot 300 en de fastpack 250, zelfde prijs, maar weet niet goed wat me 't beste van pas zou komen (zie vorige post) en je kunt ze natuurlijk niet 'es een dagje uitproberen he.

                            een laptop moet er zeker niet in, maar toch graag wat non-foto-spulletjes

                            nog ervaringen?
                            I don't have a drinking problem except when I can't have a drink.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Goede rugzak

                              Oorspronkelijk geplaatst door MartinB Bekijk bericht
                              Na lang zoeken en twijfelen heb ik deze De Rover AW II gekocht vanwege:
                              -Draagcomfort, zeker met lange wandelingen
                              -Alle camera spullen passen er makkelijk in, en van boven kan ik nog lunchpakket en regenjas kwijt, opzij 2 drinkbussen
                              -Mogelijkheid om statief mee te sleuren
                              -Regenhoes
                              -Ik kan er lenscases aan hangen zodat ik mijn lens toch onder handbereik heb
                              Dat is de rugzak die ik me zelf ook heb aangeschaft. Het is een ietwat duurdere in het assortiment van lowepro, maar ik heb er absoluut nog geen spijt van.
                              Bij mij telde vooral de veelzijdigheid, omdat ik hem wou laten dubbelen als handbagage/sleurzak voor op reis. Mijn fotogerief kan op een relatief veilige manier mee als handbagage -- en er is nog redelijk wat ruimte in het bovencompartiment voor allerlei niet-fotogerelateerde spullen-- en eens op locatie kan ik de fototas verwijderen en de afscherming in het midden openklappen en heb ik een volwaardige multifunctionele rugzak. Mijn camera kan ik dan meenemen in mijn holstertas van Think-Tank en (indien nodig) extra lenzen in lenscases.

                              Het enige nadeel van de Rover is waarschijnlijk dat je hem volledig moet afgooien om aan je fotomateriaal te geraken, maar dat neem ik er graag bij.
                              Everything in the world slowly fades with time. It is very difficult to remain still, and keep things exactly as they are in just one particular moment.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Goede rugzak

                                Hier is Kata de overwinnaar. Je kan de sling zowel als sling of als rugzak dragen. Het is imemrs zo dat de sling ook een tweede draagband heeft. In een drietal seconden verander je de sling om tot volwaardige rugzak.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Vladibrass Bekijk bericht
                                Die Slingshot van Lowepro lijkt mij echt ideaal om heel snel de rugzak schuin te laten glijden en je camera ter hand te hebben. Maar in een review las ik dat het niet zo geschikt voor lange wandeltochten (te warm, en bij het verschuiven / glijden kan kledij meeschuiven...). Jullie ervaringen?

                                Ik wil mijn camera meehebben op dagtochten maar ook truitje, wat eten, drinken.
                                https://www.fotospotter.be
                                Je suis content d’ętre heureux

                                Comment

                                Working...
                                X