Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fuji S5 met SB24

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fuji S5 met SB24

    Hoi

    Zoals sommige waarschijnlijk wel gelezen hebben in het onderdeel ' camera's ', heb ik een nieuwe camera gekocht. Het is de fuji S5 pro (D200 body) van Franciskine geworden.
    Tot vanavond vond ik het een fantastisch toestel. En ook nu werkt het toestel nog goed. In vergelijking met mijn S2 zelfs bijna te goed

    Het nadeel: mijn SB24 doet het niet op de S5. Soms werkt het, soms niet. de ISO waarden worden niet doorgegeven,...

    Weet er iemand hoe dit komt en of er iets aan te doen is? Mogelijk gewoon een instelling die aangepast moet worden, maar ik heb niet meer de middelen om nog een nieuw lampje te gaan kopen. Dus als het kapot is, zit ik met een probleem. Volgens de handleiding zou het overigens moeten werken (jawel, ik heb ze open gedaan, maar de oplossing niet gevonden).

    tyrr
    hoe meer f**k hoe meer vreugd

    **=ol

  • #2
    Re: fuji S5 met SB24

    Iso waarden worden idd niet doorgegeven ook niet met sb25.
    Die kan (en moet) je manueel veranderen op de flits.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: fuji S5 met SB24

      Een db 25 werkt niet volautomatisch met de s5, daarvoor moet je een sb 400 sb600, sb800 of sb900 hebben

      Comment


      • #4
        Re: fuji S5 met SB24

        [Mod] staat hier beter op zijn plaats
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: fuji S5 met SB24

          Je kunt de flitser uitstekend gebruiken, alleen moet je dan de iso waarde en diafragma zelf in overeenstemming met de camera brengen via het menu en de flitser in A of in M stand gebruiken.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: fuji S5 met SB24

            okej

            merci allemaal.
            Deze avond eens gaan testen buiten.
            hoe meer f**k hoe meer vreugd

            **=ol

            Comment


            • #7
              Re: fuji S5 met SB24

              nog niet echt tijd gehad om volledig te testen wat wanneer wel en wanneer niet werkt, maar zijn er nog flitsen van andere merken die (al dan niet 2de hands) voor niet al te veel geld te kopen zijn en die wel volledig werken?
              hoe meer f**k hoe meer vreugd

              **=ol

              Comment


              • #8
                Re: fuji S5 met SB24

                Een metz 48, 54, 58 sigma 500, 530, nikon sb 400/600/800/900, al zou ik voor de nikonvarianten gaan, ze zijn niet veel duurder, maar heb je meer en langer plezier van. de sb600 is een goede keuze als eerste flits. De sb400 heb je niet echt veel meer extra mogelijkheden dan je interne flitser.

                Comment

                Working...
                X