Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ministudio bij leenbakker?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ministudio bij leenbakker?

Klopt het dat LED veel minder warmte afgeeft? Maar nog erg duur is voor het geleverde licht?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Klopt het dat LED veel minder warmte afgeeft? Maar nog erg duur is voor het geleverde licht?
      LED's produceren inderdaad vrijwel geen warmte en verbruiken ook veel minder stroom. Ook produceert elke LED maar een smalle lichtbundel, waardoor men ze moet gaan groeperen voor een lamp te maken, maar dit zorgt niet altijd voor een even belichting. Ze zijn ook nog vrij duur spijtig genoeg.
      about.me/stijnv

Comment

Dank voor je antwoord. Enig idee (of iemand anders enig idee) hoeveel "watt" je voor LED-verlichting zou nodig hebben, en wat zo'n LED-spot dan wel niet kost?
        Ik denk ergens gelezen te hebben dat een "daglicht" spot het beste is; maar ook dat zou veel warmte afgeven (?) en veel kosten (?). Bovendien heb je toch minstens twee dezelfde lichtbronnen nodig, niet, en dit om schaduwen te vermijden?

-----
        Ik stel deze vragen niet zozeer voor mezelf, maar eerder voor mijn vrouw, die nu wat opstellingen ineenknutselt, terwijl een ietwat "professioneler" opstelling (zoals die Leen Bakker lichttent) zou kunnen helpen. Wij hebben die Leen Bakker aanbieding gekocht, maar nog niet uitgeprobeerd () en nu lees ik dat de lichtjes wat zwak (te zwak?) zouden zijn. Dus een betaalbaar voorstel om die Leen Bakker tent te verbeteren is welkom!
        Last edited by LesC; 12 juni 2009, 16:58.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Je hebt inderdaad LED's met een verschillende kleurtemperatuur (standaard is het nogal 'koud' wit). Dat deze warm zouden worden lijkt mij uit de lucht gegrepen. Voor een LED-spotje vergelijkbaar met een 50W gloeilamp heb ik enkele jaren geleden €12 betaald, maar hoeveel Watt de LED zelf is weet ik niet meer .
          about.me/stijnv

Comment

Hallo,

surf eens naar http://www.olino.org/articles/category/ledlampen , daar kan je zowat alles vinden ( tests tot in de details ) over de nieuwste ledlampen die er in de handel te krijgen zijn.

Greetz,

D.

Ps; zelf werk ik wel eens met 2 bouwlampen van 500W,en dit geeft toch wel goede resultaten. Kijk maar eens naar http://forum.belgiumdigital.com/f46/abunadh-222160.html

Comment

Dank voor de antwoorden en de links. Ik heb weer iets om te lezen/leren, dus.
              Tweemaal 500W is niet alleen een pak energieverbruik (ook niet meer goedkoop vandaag de dag), maar ook een pak warmte. Dat arme LB lichttentje zou daarvan wegsmelten, vrees ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Tweemaal 500W is niet alleen een pak energieverbruik (ook niet meer goedkoop vandaag de dag), maar ook een pak warmte. Dat arme LB lichttentje zou daarvan wegsmelten, vrees ik.
                Een half metertje afstand houden van uw tentje is inderdaad wel nodig.
                En voor diegene die het nog niet zouden gevonden hebben, http://forum.belgiumdigital.com/f20/...io-153699.html

Greetz,

D.

Comment

Even een vraagje

Te weinig licht? .......dan belicht je toch wat langer......, zie niet in wat het probleem is?
                  Om scherp te stellen zal die 2 X 50 watt toch voldoende zijn?
                  Het voorwerp in je tentje is toch niet van die aard dat het beweegt en je een hoge snelhied nodig hebt?
                  Mvg,
                  SW
                  BD1071BE

Comment

Heb er me ook eentje gekocht aan B-park (brugge) er lagen er nog 2.Voor de mensen die er nog eentje zoeken?

Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KatrijnMichiels Bekijk bericht
                      Hier zijn met testfoto's.
                      Deze zijn gemaakt met twee speedlites ipv de lampjes die erbij zaten. Die vind ik niet krachtig genoeg, maar het zijn dan wel leuke bureaulampjes

wow die zijn wel goed gelukt

wat zijn de exifs?
                      Last edited by Foantje; 13 juni 2009, 18:01. Reden: sorry had niet gelezen dat het met speedlights was
                      Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

Comment

De tweede mocht wat meer scherpte hebben, ik had scherpgesteld om de tekst, maar het stoort mij dat het borsteltje niet scherp is. Maar als test is het wel goed

Exif foto 1:
                        Shutter Speed 1/200
                        Aperture Value 5.6
                        ISO Speed 100

Exif Foto 2:
                        Tv (Shutter Speed) 1/200
                        Av (Aperture Value) 4.0
                        ISO Speed 100

Lens bij beide: 85mm (ik weet eigenlijk niet waarom ik die lens gebruikt heb )
                        www.katrijnmichiels.be | blog

Comment

Heb er ook eentje gekregen voor mijn vaderdag
                          Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KatrijnMichiels Bekijk bericht
                            De tweede mocht wat meer scherpte hebben, ik had scherpgesteld om de tekst, maar het stoort mij dat het borsteltje niet scherp is. Maar als test is het wel goed

Exif foto 1:
                            Shutter Speed 1/200
                            Aperture Value 5.6
                            ISO Speed 100

Exif Foto 2:
                            Tv (Shutter Speed) 1/200
                            Av (Aperture Value) 4.0
                            ISO Speed 100

Lens bij beide: 85mm (ik weet eigenlijk niet waarom ik die lens gebruikt heb )
                            Als je nu eens op een iets hoger ISO en met een langere sluitertijd(statief) zou trekken, dan zou je met een diafragma van 11 of 16 kunnen trekken, waardoor je probleem opgelost zal zijn.
                            Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Soeki Wan Bekijk bericht
                              Even een vraagje

Te weinig licht? .......dan belicht je toch wat langer......, zie niet in wat het probleem is?
                              Om scherp te stellen zal die 2 X 50 watt toch voldoende zijn?
                              Het voorwerp in je tentje is toch niet van die aard dat het beweegt en je een hoge snelhied nodig hebt?
                              Dacht ik ook, maar wie ben ik? Voor een statisch onderwerp, waarbij je sowieso alle omstandigheden onder controle hebt, waarom zouden die (zwakkere?) lichtjes van LB niet volstaan? Je hoeft toch geen sluitertijden van 1/1000 te halen, of wel?

Comment

Die plooien zijn er niet uit te krijgen..
                                Heeft iemand een idee om ze er uit te krijgen?
                                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                                Als je schiet..schiet dan raak!
                                500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Working...
                                X