Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje omtrent manfrotto statief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vraagje omtrent manfrotto statief

hello BD'ers

Heb vandaag het statief Manfrotto 190XB + 804RC2 gekocht.
    Nu heeft de winkelier mij foutieve informatie gegeven ofwel heb ik het fout begrepen,maar ik dacht dus dat het statief met een kop kwam waarmee je de arm horizonaal kon zetten
    (zie foto)

na uitpakken thuis,bestudeer ik het statief en kom ik tot de conclusie dat de optie om de arm horizontaal te zetten niet mogelijk is.

juist die optie deed mij voor het statief kiezen omdat ik in de toekomst van plan ben macro foto's te trekken

kan ik zo'n kopstuk apart kopen, en wat gaat mij dit kosten,of zou ik terug gaan?

ik heb een goeie 159euro betaald voor de 2

dank U
    Sony@100 |Sony 18-70mm + Sony 75-300mm + Sigma 70-300mm DG 1:2 macro |MB 48 AF-1|Manfrotto 190XB+804RC2 | LowePro Fastpack 200

Re: vraagje omtrent manfrotto statief

Beste

Het type dat jij nodig hebt is de 190XPROB. Bij deze kan de middenzuil idd horizontaal geplaatst worden. Best teruggaan en gewoon uitleggen, zullen ze wel niet moeilijk over doen..

Mvg
    Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DraZtix Bekijk bericht
      hello BD'ers

Heb vandaag het statief Manfrotto 190XB + 804RC2 gekocht.
      Nu heeft de winkelier mij foutieve informatie gegeven ofwel heb ik het fout begrepen,maar ik dacht dus dat het statief met een kop kwam waarmee je de arm horizonaal kon zetten

na uitpakken thuis,bestudeer ik het statief en kom ik tot de conclusie dat de optie om de arm horizontaal te zetten niet mogelijk is.

juist die optie deed mij voor het statief kiezen omdat ik in de toekomst van plan ben macro foto's te trekken

kan ik zo'n kopstuk apart kopen, en wat gaat mij dit kosten,of zou ik terug gaan?

ik heb een goeie 159euro betaald voor de 2

dank U
      Je moet de pro versie hebben http://www.cameranu.nl/artikel/7681/...pod_Black.html voor de horizontale arm. Ik zal zeker terug gaan.
      Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
      Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roosje Bekijk bericht
        Je moet de pro versie hebben http://www.cameranu.nl/artikel/7681/...pod_Black.html voor de horizontale arm. Ik zal zeker terug gaan.
        dat weet ik.

Volgens mij dacht hij dat hij dat statief bedoelde.

Het setje dat ik heb gekocht kostte 159euro

Het pro setje met horizontaal verstelbare arm kost 70 euro meer.

Daarom zou ik willen weten of er geen alternatief (statiefkop) is om de arm toch horizontaal te krijgen.

bedankt
        Sony@100 |Sony 18-70mm + Sony 75-300mm + Sigma 70-300mm DG 1:2 macro |MB 48 AF-1|Manfrotto 190XB+804RC2 | LowePro Fastpack 200

Comment

nope, het systeem zit in het statief.
          teruggaan en de 055probx halen.

mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

En is dit een goede combinatie ?
            'k Doe vooral aan actiefotografie ( autosport ) maar op oa oldtimerbeurzen zou een degelijk statief toch ook wel handig zijn omwille van het gebrek aan goede verlichting.
            Of ben ik beter af met een balhoofd ?
            Last edited by Alfaromeocars; 16 maart 2009, 22:43.
            Sony A350 - Sigma 18-50 F2.8 EX - Sigma 70-200 F2.8 II EX
            (en een paar Alfa Romeo's ;-) )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
              nope, het systeem zit in het statief.
              teruggaan en de 055probx halen.

mm

Denk dat hij de 190reeks wel voor een bepaalde reden gekozen zal hebben dus 190XPROB is het type dat hij nodig heeft...

@alfaromeocars

Je moet hier zoiezo nog een balhoofd op monteren hoor, het horizontale kantelen is handig voor bvb macrofotografie
              Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Willem@home Bekijk bericht
                Denk dat hij de 190reeks wel voor een bepaalde reden gekozen zal hebben dus 190XPROB is het type dat hij nodig heeft...

@alfaromeocars

Je moet hier zoiezo nog een balhoofd op monteren hoor, het horizontale kantelen is handig voor bvb macrofotografie

idd en macrofotografie zit er dik in bij mij in de toekomst (sparen voor macrolens)

ik kan toch niet geloven dat er geen enkel stuk bestaat om deze optie (horizontaal kantelen) mogelijk te maken manfrotto heeft zoveel apparte stukken, maar deze blijkbaar niet

Bij deze hoop ik dat iemand bij Manfrotto dit topic leest

ben al vollop aant brainstormen om zelf iets (deftig) in elkaar te steken...
                morgen naar brico depot

Comment

idd en macrofotografie zit er dik in bij mij in de toekomst (sparen voor macrolens)

ik kan toch niet geloven dat er geen enkel stuk bestaat om deze optie (horizontaal kantelen) mogelijk te maken manfrotto heeft zoveel apparte stukken, maar deze blijkbaar niet

Bij deze hoop ik dat iemand bij Manfrotto dit topic leest

ben al vollop aant brainstormen om zelf iets (deftig) in elkaar te steken...
                  morgen naar brico depot
                  Tja, dan zouden ze dat stuk moeten aanbieden aan een prijs minder dan 70euro (prijsverschil XPROB - XB).
                  Anders kan je net zo goed de XPROB kopen.
                  En als ze het aanbieden aan minder dan 70euro dan koopt geen kat nog de XPROB.
                  Manfrotto is niet dom.
                  Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                    Tja, dan zouden ze dat stuk moeten aanbieden aan een prijs minder dan 70euro (prijsverschil XPROB - XB).
                    Anders kan je net zo goed de XPROB kopen.
                    En als ze het aanbieden aan minder dan 70euro dan koopt geen kat nog de XPROB.
                    Manfrotto is niet dom.
                    Manfrotto misschien niet, maar de verkoper in Grobet blijkbaar wel.
                    Want hij zei dat het statief deze optie wel had...
                    hij had zich waarschijnlijk vergist van model (XPROB - XB)

weet iemand trouwens of Grobet inruilt? het staat nog op het kassaticket nog op hun site...

Comment

Biedt zo'n horizontale arm eigenlijk echt voordeel? Ik heb een 190CLB en als ik laag bij de grond wil werken, dan haal ik mijn middenbuis eruit en plaats er een 'low angle adapter' voor in de plaats. Kost geen drol en aangezien de de poten van de 190 serie tot zo'n beetje tot volledig horizontaal gespreid kunnen worden kan ik toch zeer laag bij de grond werken.

Het enige irritante in mijn geval is de kop die ik gebruik, de 486RC2. Wanneer de draaiknop van deze kop namelijk naar beneden wijst, raakt die de poten. Ik moet dus eigenlijk opzoek naar een andere (ronde) knop, of gewoon een andere kop. En dan bij voorkeur een goeie, een RRS ofzo....
                      Last edited by MarkEL; 16 maart 2009, 23:48.
                      www.indetailfotografie.nl

Comment

Manfrotto misschien niet, maar de verkoper in Grobet blijkbaar wel.
                        Want hij zei dat het statief deze optie wel had...
                        hij had zich waarschijnlijk vergist van model (XPROB - XB)

weet iemand trouwens of Grobet inruilt? het staat nog op het kassaticket nog op hun site...
                        Als je het statief vandaag pas gekocht hebt en je vraagt om te ruilen dan verwacht ik dat ze daar niet moeilijk over gaan doen.
                        Ze verdienen er bovendien toch €70 extra mee.
                        Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Willem@home Bekijk bericht
                          @alfaromeocars

Had ik door hoor, maar wat is best, een balhoofd of een scharnierende kop?
                          Sony A350 - Sigma 18-50 F2.8 EX - Sigma 70-200 F2.8 II EX
                          (en een paar Alfa Romeo's ;-) )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfaromeocars Bekijk bericht
                            Had ik door hoor, maar wat is best, een balhoofd of een scharnierende kop?
                            Ik vind een balhoofd op zich wel prettig werken, alleen een goeie balhoofd is erg duur. Ik heb dus de 486RC2 en da's eigenlijk een prutsding. (kostte zo'n 60,- geloof ik) Heeft erg last van creep. Oftewel hij verschuift enigszins wanneer je hem vastdraait. En dat is erg lastig bij macrofotografie en bij gebruik van flinke tele's
                            www.indetailfotografie.nl

Comment

ik heb een 322RC2 balhoofd/grip én een 141RC driewegskop.
                              voor macro gebruik ik voornamelijk de eerste, voor alle andere toepassinge de tweede.

mm
                              ∏__|_ ∏__|_
                              "no rules, great shots"
                              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Working...
                              X