Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EWA MARINE onderwaterhoes(zak)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• EWA MARINE onderwaterhoes(zak)

ondanks de ongelooflijk weinige info die je er online over kan vinden, heb ik mij toch een ewa marine onderwaterhoes aangeschaft voor mijn 1DmkII(binnen 4uurtjes mkIII)

nu heb ik al veel mensen gezien hier op het forum die hebben zitten kijken naar die EWA marine producten maar toch echt betrouwen op de onderwaterzakken voor DSLR's.
    dan zal ik mij maar eens opofferen en de proef op de som nemen. ik ga hem meenemen de komende 2 maanden dat ik in de buurt van Durban in Zuid-Afrika zit en daar een een grondige test en review te proberen doen.

morgen ga ik hem in Turnhout halen en dan zal ik mijn badkuip alvast eens gebruiken als testkuip.

Het is wel niet de bedoeling om échte onderwaterfoto's te gaan nemen met mijn ewa hoes. Hij zal zo goed als enkel gebruikt worden voor actie-shots boven de waterlijn en dus enkel voor bescherming tegen golven/spatten. Voor de volledigheid ga ik toch in Zuid-Afrika eens gaan duiken of snorkelen om daar de hoes eens echt deftig uit te proberen tot enkele meters onder water. Dan ga ik wel mijn 1DmkIII+17-40 gebruiken voor het geval dat er toch wat water in komt, dat ik nog wat gerust ben door de weather sealing van deze combinatie. Maar als mijn badtest al lekken vertoont, ga ik niet dieper gaan denk ik, voor alle zekerheid

alleen te hopen dat ik mijn eigen materiaal niet om zeep help... maar dan zullen we tenminste eens weten of die ewa-zakken iets of wat te betrouwen zijn
    5DmkIII en wat glas

Re: EWA MARINE onderwaterhoes(zak)

'k heb er ook zo ene, en werkt perfect .. let wel op dat ge een model koopt dat groot genoeg is voor uwe mark2 .. 'k heb een kleiner model, en daar past met moeite den D200 in .. maar de D3 kan je helemaal vergeten. ne mark2 is dacht ik ongeveer evengroot als mijnen D3 .. dus hopelijk heb je nen ewamarine gekocht die groot genoeg is voor de mark2 + EX580 (onder water is er weinig licht)

ik heb die ewa marine wel alleen in "zwembad" gebruikt, tot op 3.8m diep

opgelet als je in zwembad werkt: je moet VOOR je naar het zwembad gaat de cam in de zak steken, geheugenkaart erin en dan toe, als je de zak in een zwembad terug opent, dan heb je last met condens en is het "game over" enkele zakjes silica gel in de hoes bijsteken helpt ook om condens problemen tot een minimum te beperken.

in mijn model is het zoomen niet handig, ik heb er een prime in gezet, en dat werkt voor mij handiger onder water (ben genen goeien duiker, en duiken + fotograferen tegelijk is voor mij moeilijk genoeg)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
      'k heb er ook zo ene, en werkt perfect .. let wel op dat ge een model koopt dat groot genoeg is voor uwe mark2 .. 'k heb een kleiner model, en daar past met moeite den D200 in .. maar de D3 kan je helemaal vergeten. ne mark2 is dacht ik ongeveer evengroot als mijnen D3 .. dus hopelijk heb je nen ewamarine gekocht die groot genoeg is voor de mark2 + EX580 (onder water is er weinig licht)

ik heb die ewa marine wel alleen in "zwembad" gebruikt, tot op 3.8m diep

opgelet als je in zwembad werkt: je moet VOOR je naar het zwembad gaat de cam in de zak steken, geheugenkaart erin en dan toe, als je de zak in een zwembad terug opent, dan heb je last met condens en is het "game over" enkele zakjes silica gel in de hoes bijsteken helpt ook om condens problemen tot een minimum te beperken.

in mijn model is het zoomen niet handig, ik heb er een prime in gezet, en dat werkt voor mij handiger onder water (ben genen goeien duiker, en duiken + fotograferen tegelijk is voor mij moeilijk genoeg)
      ik heb het model gekozen dat geschikt was voor de D2X en andere (Designed for larger Digital SLR cameras like the Nikon D1, D2H, D2X, D200 and similar cameras ), dus ik hoop dat mijn mkIII erin gaat. Zoniet, heb ik nog altijd mijn 40D die er zeker in past.

ik denk ook dat je de camera best in een zo koud en droog mogelijke omgeving in de zak steekt. Hoe warmer de lucht in de zak, hoe meer vocht erin gasvorm in zit en hoe meer vocht dus kan condenseren als je in het koude water duikt

de mijne zou je kunnen gebruiken tot 300mm lenzen, dus ik hoop dat mijn 100-400 schuifzoom er misschien inpast (is tenslotte pak kleiner op 100mm dan op 400mm)

ik van plan om vooral met mijn 17-40 erin te werken (95% op 17mm dus dat zoomen zal niet nodig zijn bij mij)
      mijn doel is foto's nemen van kitesurfers in het water zelf zodat de kite+rider erop staan
      5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        de mijne zou je kunnen gebruiken tot 300mm lenzen
        Jaja, dat zeggen ze op hun site. Maar bij de maximale afmeting staat dan weer 230mm . Hoe je een 300mm lens in een hoes van 230mm krijgt is mij niet helemaal duidelijk.

http://www.ewa-marine.de/index.php?i...0Mark%20II&L=0

Ik heb hen daarover een mail gestuurd met de vraag hoe dat juist in elkaar zat. NOOIT antwoord op gekregen . Ewa-Marine is berucht voor hun slechte customer service.

Enfin, ik ben zeer benieuwd naar jouw bevindingen want ik wil er ook eentje kopen.

PS : Als je de grote neemt moet ook zien dat je de gepaste reductieringen erbij neemt hé.
        Last edited by hvr_oosterzele; 20 februari 2009, 16:44.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
          Jaja, dat zeggen ze op hun site. Maar bij de maximale afmeting staat dan weer 230mm . Hoe je een 300mm lens in een hoes van 230mm krijgt is mij niet helemaal duidelijk.

Ik heb hen daarover een mail gestuurd met de vraag hoe dat juist in elkaar zat. NOOIT antwoord op gekregen . Ewa-Marine is berucht voor hun slechte customer service.

Enfin, ik ben zeer benieuwd naar jouw bevindingen want ik wil er ook eentje kopen.

PS : Als je de grote neemt moet ook zien dat je de gepaste reductieringen erbij neemt hé.
          ben hem gisteren gaan halen en het ziet er toch wel deftig uit. Ik heb enkel een ring voor 77mm erbij gekregen (voor mijn 17-40 en 10-22 dus)
          heb het getest en zowel mijn 1DmkIII en 40D passen er perfect in. Het bedienen van de knopjes is niet zo handig, en wat ook wel knap lastig is, is dat je voor het makkelijk te kunnen gebruiken, eigenlijk de hand- en neckstrap moet verwijderen.

het zal nog serieus wat oefenen worden eer ik er deftige actieshots mee ga kunnen nemen. Je hebt enorm weinig feedback van de ontspanknop. Je voelt amper wanneer je hem indrukt, je voelt zelfs amper of je wel met je wijsvinger erop zit

meerdere tests ga ik nog eens doen als ik tijd heb. Hetgeen waar ik tot nu toe nog niets van heb gelezen en waar ik heel nieuwsgierig naar ben is de invloed van het glazen element in de hoes op de beeldkwaliteit. Ben benieuwd of het deftig glas is.
          5DmkIII en wat glas

Comment

ben hem gisteren gaan halen en het ziet er toch wel deftig uit. Ik heb enkel een ring voor 77mm erbij gekregen (voor mijn 17-40 en 10-22 dus)
            heb het getest en zowel mijn 1DmkIII en 40D passen er perfect in.
            Hoe zit het met die lengte Matthias?

Comment

Hoe zit het met die lengte Matthias?
              lengte is inderdaad niet zo groot. een 300mm erin krijgen, vergeet het!

ik heb spijtig genoeg geen 300mm. het enigste boven de 85mm dat ik heb is mijn 100-400

heb ze nu niet bij maar kan het altijd eens nameten. mijn 100-400 ga ik er nooit inkrijgen, zelfs ingeschoven is deze veel te lang
              5DmkIII en wat glas

Comment

lengte is inderdaad niet zo groot. een 300mm erin krijgen, vergeet het!
                Dat is dus mijn probleem want ik wil hem gebruiken voor macro fotografie net boven water maar ik heb enkel een 180mm macro en ook deze is te lang als ik het allemaal eens nameet. Hun marketing talk op hun site is dus echt wel bedriegelijk.

Comment

Dat is dus mijn probleem want ik wil hem gebruiken voor macro fotografie net boven water maar ik heb enkel een 180mm macro en ook deze is te lang als ik het allemaal eens nameet. Hun marketing talk op hun site is dus echt wel bedriegelijk.
                  hans, schijn kan precies bedriegen want ik heb net even mijn 100-400 erin gepast en hij gaat er gewoonweg in! (combo met 40D)

ik kan dan zoomen tot iets minder dan 200 mm. verder zou gaan, maar dan moet ik al serieus aan dat plastiek trekken. heb de lens eens vastgezet op de afstand tot waar ik kon zoomen, lens eruit gehaald, lensdop aan bajonet erop gezet en met die kant op de tafel geplaatst. De lengte is dan (van de tafel tot de filterdraad) 24,2cm.

als jij je lens eens afmeet met de achterste lensdop op tafel kan je meteen zien of de jouwe erin zal passen. (denk eigenlijk dat die er zeker in gaat gaan hoor)
                  als je zekerheid wil hebben, kom gerust eens langs in Gent om het eens uit te proberen (of vanaf volgende maandag in Zuid-Afrika)

mijn hoes is er wel eentje zonder plaats voor flits (u-bz100). voor onderwatermacro's ga je dat zeker nodig hebben.
                  Last edited by Matthias; 23 februari 2009, 11:14.
                  5DmkIII en wat glas

Comment

Dit volg ik hier nog even,ben ook eens benieuwd naar foto's gemaakt onder water met die zak.
                    Waar hebben jullie hem gekocht en wat kost hij eigenlijk?

Mir
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Vandaag - ongeveer twee maand na mijn vraag denk ik - krijg ik plots een antwoord. Enfin, beter laat dan nooit.

Dear Sir
                      Thank your for your e-mail and your interest in ewa-marine and in our products. The total length of the U-BZ100 housing is 260mm. I'm sorry to inform you that your camera and lens won't fit in the U-BZ100 housing.

I hope, that I was able to help you with this information.

Best regards
                      Gxxx Pxxxx

ewa-marine GmbH
                      Blumenstr. 17
                      D-82538 Geretsried
                      Germany

Hans Van Rafelghem schrieb:
                      NAME: Hans Van Rafelghem
                      COUNTRY: Belgium
                      SUBJECT: Macro lens use
                      YOUR_MAIL:
                      Hello,

I have a question about the correct housing for use of a DSLR with a 180mm Macro lens in a U-BZ100 housing. The total lenght of the DSLR + lens is about 270mm, is this too long? (the website mentions 23cm max lenght and at the same time 300mm lenses, which is a contradiction).

Many thanks.

Hans

Comment

Working...
                      X