Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Het lijkt erop op m'n sb-24 blijft opladen. Constant een piepend geluid en zelfs bij manuele instelling op 1/16 (minimum bij deze) geeft ie op de flitsmeter dezelfde waarde als bij 1/1.
Kan dit eenvoudig hersteld? Iemand een idee?
Als er een fout is aan je SB24, dan is dat niet meer te herstellen. een herstelling kost minimum 100 a 150€.
Ik heb een paar maand geleden een SB24 in de originele verpakking, als nieuw gekocht voor 50€ dus...........
En met een flitsmeter kan je geen nauwkeurige meting doen op een reportageflitser. Een flitsmeter is gebouwd om studioflitsen mee te meten en daar is de flitsduur veel langer.
Dat laatste heb ik ook al aan den lijve ondervonden.
Kreeg iedere keer verkeerde metingen.
Test en shoot methode werkt sneller.
Patrick, ik heb de laatste maanden verschillende SB-26's gekocht op kapaza en 2dehands.be voor een max van 70 euro/stuk.
Foto's waren ook ineens te licht......en recycletime duurde ook ineens veel langer....dus toch iets mis.
Flitsmeter gaf ander resultaat met sb-25 op verschillende standen.....misschien niet nauwkeurig maar nauwkeurig genoeg om te zien dat er iets mis was met die sb24.
Ondertussen een sb-25 (bij)gekocht
Comment