Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschillende soorten polarisatiefilters.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Verschillende soorten polarisatiefilters.

Hallo, er is de laatste tijd nogal veel drukte rond welke filter voor wat nodig is etc. hier op het forum. Nu ben ik gewoon opzoek naar een simpele (circ.) polarisatie filter voor op mijn kitlens 18-55 (en misschien later met een adapter op mijn 50mm). Nu zie ik dat er bij konijnenberg zéér veel verschillende zijn, en de naamgeving soms verwarrend zijn. Kan iemand mij de juiste polarisatie filter aanduiden (zo goedkoop mogelijk natuurlijk) of gewoon het verschil is uitleggen tussen deze ik vond?
    Deze leken mij in de juiste richting:

B+W Top Pol MRC 58 ES

B+W Top Pol 58 ES

B+W circulair Pol MRC 58 ES
    http://www.fotokonijnenberg.nl/product/1865
    /b_w_circulair_pol_mrc_58_es.html

B+W circulair Pol 58 ES

Er zijn uiteraard nog andere versies (slim fits, Kaes.) maar daar weet'k wel het verschil mee.
    Deze ik vond waren alleen maar van b+w, omdat ik weet dat deze een goede kwaliteit geven. Als iemand een ander merk kent dat wat goedkoper uitkomt, of beter modellen heeft voor mijn geval? Hoya schijnt goed te zijn, maar vind ik niet direct op konijnenberg.
    Last edited by ryder; 13 juli 2008, 14:19.

Re: Verschillende soorten polarisatiefilters.

Ikzelf gebruik zelf veel B+W filters.
    Ik geloof dat je een Canon 400D gebruikt, is het niet?, dan het je een circulaire polarisatie filter nodig. (top pol = lineaire versie)
    De MRC (slaat op de gebruikte coating) versie zal best voor je zijn. Het is zinloos de 'Käseman' aan te schaffen.
    Hoya heeft ook goed materiaal en is waarschijnlijk goedkoper dan de B+W: Hoya PRO1 DIGITAL Circular Polarizer Filter DMC (of de duurdere Hoya PRO1 Super HMC Circular Polarizing Filter)
    Nikon D300˛ met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900˛/SB800˛, R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Ja die hoya filter zag'k ook al dat hij goed was, maar op konijnenberg verkopen ze die niet denk ik? Enigste suggestie waar ik die wel zou kunnen krijgen?

Comment

Zelf heb ik geen Hoya's dus kan ik niet uit eigen ervaring spreken, maar ik ben zeker dat bvb Foto Rubens (Wilrijk) ze wel heeft (http://www.foto-rubens.be/content/fotorubens/site/5683&).
        Misschien ook nog eens op het internet rondneuzen om te zien of de prijs wel OK is
        Nikon D300˛ met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900˛/SB800˛, R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Selkie Bekijk bericht
          Zelf heb ik geen Hoya's dus kan ik niet uit eigen ervaring spreken, maar ik ben zeker dat bvb Foto Rubens (Wilrijk) ze wel heeft (http://www.foto-rubens.be/content/fotorubens/site/5683&).
          Misschien ook nog eens op het internet rondneuzen om te zien of de prijs wel OK is
          Ah bedankt daar staat ie.
          Nu als ik de b+w bij konijnenberg zou kopen & de hoya bij rubens komt het even duur uit.
          Welke wordt er dan geprefereerd? De Hoya of de B+W?

Comment

Kan je daar moeilijk een objectief antwoord op geven. Ikzelf gebruik B+W en Singh-Ray polarisatie filters en heb nog nooit de Hoya gebruikt, dus
            In ieder geval is de B+W zéér goed
            (Sing-Ray nog beter, maar nog duurder)

'k vermoed wel dat je de Hoya goedkoper moet kunnen vinden

Comment

Ja heb zelf een goede b+w uv filter (: Dus zou niet echt iets anders kiezen.
              Ik vind niet echt een belgische winkel die nog filters verkoopt, art & craft heeft er zeer weinig. Heb al even gezocht.

Comment

Niemand?
                Ik zou deze graag een van de volgende dagen aankopen daar ik volgende week plan naar zee te gaan ..

Comment

Volgens mij is de B+W toch wel beter dan de Hoya.
                  D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Volgens mij niet.....
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

ik heb mijn Hoya Pol Circular Pro1 Digital hier gekocht. Toen was het daar goedkoopst....misschien nu nog.

Het is een slimfilter die geen vignetting veroorzaakt op een ultra-wide groothoek, je lensdop blijft erop zitten en de zonnekap kan erover . Bij veel andere pola's lukt dat niet. Niet onbelangrijk voordeel dus.
                      "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

Comment

Danku lin.vdb, dat ziet er tien euro goedkoper uit dan foto rubens!
                        Hoe zijn hun verzendingen? Goed op tijd nzo?
                        & op die filter van u zit er wel geen beschermlaagje denk ik?

Comment

toch wel DMC (digital multicoat) designed exclusively for digital cameras.

't Is al een tijdje geleden dat ik de mijne gekocht heb. De details ben ik vergeten maar meen mij toch te herinneren dat ik die heel rap toegestuurd gekregen heb. Het moet van niet ver komen hé...."geheugenkaart" is Belgisch.
                          "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                            Volgens mij is de B+W toch wel beter dan de Hoya.

De oude polafilters van B & W zijn zeker niet de beste. Een polafilter bestaat uit twee lagen glas en bij de B & W's komt (kwam) daar vocht tussen. Ik heb zo filters en ik heb destijds meerdere leden in onze club gekend die hetzelfde probleem hadden. Je zag een blauwachtige verkleuring, die iets weghad van Newtonringen. Ik spreek hier over lineaire filters, bij de circulaire weet ik het niet. En het is een schoonheidsfoutje, want je merkt er niets van op de foto.
                            De beste polafilters voor mij zijn de Nikon-filters, maar de prijs......

Comment

Working...
                            X