Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sb-24

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sb-24

Het lijkt erop op m'n sb-24 blijft opladen. Constant een piepend geluid en zelfs bij manuele instelling op 1/16 (minimum bij deze) geeft ie op de flitsmeter dezelfde waarde als bij 1/1.
    Kan dit eenvoudig hersteld? Iemand een idee?
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Re: Sb-24

Als er een fout is aan je SB24, dan is dat niet meer te herstellen. een herstelling kost minimum 100 a 150€.
    Ik heb een paar maand geleden een SB24 in de originele verpakking, als nieuw gekocht voor 50€ dus...........

En met een flitsmeter kan je geen nauwkeurige meting doen op een reportageflitser. Een flitsmeter is gebouwd om studioflitsen mee te meten en daar is de flitsduur veel langer.

Comment

Dat laatste heb ik ook al aan den lijve ondervonden.
      Kreeg iedere keer verkeerde metingen.
      Test en shoot methode werkt sneller.
      Patrick, ik heb de laatste maanden verschillende SB-26's gekocht op kapaza en 2dehands.be voor een max van 70 euro/stuk.

Mvg,

Hans
      Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Foto's waren ook ineens te licht......en recycletime duurde ook ineens veel langer....dus toch iets mis.
        Flitsmeter gaf ander resultaat met sb-25 op verschillende standen.....misschien niet nauwkeurig maar nauwkeurig genoeg om te zien dat er iets mis was met die sb24.
        Ondertussen een sb-25 (bij)gekocht
        Last edited by paly; 15 juli 2008, 12:08.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Working...
        X