Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro Ringflits (aanpassing)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Macro Ringflits (aanpassing)

Ik wilde zelf een Macro Ringflits kopen, omdat ik die niet vee lgebruik heb ik geen zin om een dure Nikon te kopen. Nu kwam ik deze ringflits tegen:
    voor de nikon
    voor de canon

Als er meer mensen geinteresseerd zijn in dergelijke ringflits, hij is voor nikon en canon te krijgen, dan kan ik ze kopen voor EUR 106 eur.

Wie heeft er interesse.

IA Afhandeling
    Het blijkt dat er voldoende interesse is, iedereen die er een wil hebben, graag een email sturen naar:
    M.boots@versatel.nl
    Onderwerp: Marumi ringflits
    graag: je naam, forumnaam, adresgegevens en het merk opgeven (Canon/Nikon)
    Je krijgt dan een bevestiging terug met de betaalgegevens, ik zoek nog even uit wat de verzendkosten zijn, van de winkel naar mij en dan naar jullie.

Marumi DRF14

De Marumi Ringflitser is de perfecte keuze voor de fotograaf die schaduw vrij wil werken. Hij is ontworpen voor close-up, macro, medische, wetenschappelijke en forensische fotografie. Practisch in gebruik en geschikt voor zowel de professionele- en serieuze hobbyfotograaf.
    • Voor Nikon Digitale Spiegelreflexcamera's
    • IGBT (Insulated Gate Bipolar Transistor) en serie circuit.
    • Auto check indicator
    • EV exposure compatible met DSLR camera's
    • Adapter en step up rings inclusief. De standaard mount is 52mm, inclusief step up ringen van 55mm, 58mm en 67mm.
    • Directe flitsschoen synchronisatie
    • richtgetal 14M/46ft bij ISO 100
    • Exposure bevestigings lampje.
    • flits duur 1/700th sec
    • oplaadtijd 4-6 secs
    • voeding: 4 x AA Batterijen (niet meegeleverd)
    Deze ringflitser komt met 5 sterren bijzonder goed uit de test van het welbekende Engelse blad "Amateur Photograper". Het testrapport vindt u hieronder in PDF formaat.

Last edited by Ranon; 22 april 2008, 14:52.
    Nikon D3 - SB-800/900 - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 24-70 - Nikon 105 VR macro - Nikon 70-200 VR - Nikon 85 mm F1.8 en nog wat zooi.

Re: Macro Ringflits (aanpassing)

Weet iemand of deze past op de sigma 150mm macro lens?
    Deze meet 72mm. Is dat dan nog mogelijk om deze ringflits hierop te bevestigen zonder dat ie hindert?
    Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

Comment

Als je al een SB800 hebt, dan kan je dit eveneens gebruiken:

Ik heb wel nog geen foto's gezien met deze adapter.

Nick.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nick71 Bekijk bericht

Nick.
        Heb ik ook niet. (Canon 300D)

Comment

en is dan ook nog eens dubbel zo duur als een ringflits!
          grts; M

Comment

Nick.
            Veel te duur voor zo'n huis-tuin-en-keuken oplossing
            Greetz Geert.
            Canon gerief...

Comment

Elders is deze flitser tegen een nagenoeg dezelfde prijs inclusief verzendkosten te verkrijgen...
              EOS 5DIV+BG-E20; EOS 6D+BG-E13; EF70-200 L F4 IS USM; EF24-105 L F4 IS USM; EF 50 1.8 II, EF100 L F2.8 IS USM; 2x EX 580 II; ThinkTank Navigator; etc.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
                Veel te duur voor zo'n huis-tuin-en-keuken oplossing
                Vind het ook veels te duur voor zoiets.
                Maar als je op de Strobist blog kijkt dan is die er helemaal weg van.
                Schijnt nog geen stop licht weg te nemen.

Als je dat dan vergelijkt met een macroringflitser ( eingelijk mag je die vergelijking niet maken ) want die RayFlash adapter is niet voor macro bedoeld.

Maar die kracht haal je nooit uit een macroringflitser.

Oorspronkelijk geplaatst door alfa147fun Bekijk bericht
                Elders is deze flitser tegen een nagenoeg dezelfde prijs inclusief verzendkosten te verkrijgen...
                Misschien de TS even een PB sturen over waar je dat gezien hebt? daar hebben de geinteresseerden misschien wat aan namelijk.
                Nu is het doelloos.

Greetz rich
                D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

ik heb ook wel interesse in de ringflits van Ranon.
                  Zou toch eerst de transportkosten willen kennen (Brugge). Eventueel kunnen er een paar afhaal punten voorzien worden ?
                  Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

Nick.
                    Dit is geen macro ringflits, maar een alternatieve versie van de studioringflits
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                      Dit is geen macro ringflits, maar een alternatieve versie van de studioringflits
                      Dit wordt alsmaar duurder!
                      Is er niemand die mij nu kan zeggen of de ringflits van Ranon past op de Sigma 150mm macro?!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door X-off Bekijk bericht
                        Dit wordt alsmaar duurder!
                        Is er niemand die mij nu kan zeggen of de ringflits van Ranon past op de Sigma 150mm macro?!
                        Vooruit laat ik mijn goede hart maar tonen.
                        Hij past met een verloopring, maar je krijgt een flinke dosis (gratis) vignetering...

Comment

Nikon D3 - SB-800/900 - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 24-70 - Nikon 105 VR macro - Nikon 70-200 VR - Nikon 85 mm F1.8 en nog wat zooi.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                            Is misschien een domme vraag, maar wat is het verschil in gebruik tussen deze 2.
                            Kan een studioringflitser bv.niet gebruikt worden voor macro, en andersom ?
                            Groetjes
                            Valere

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thisnix Bekijk bericht
                              Vooruit laat ik mijn goede hart maar tonen.
                              Hij past met een verloopring, maar je krijgt een flinke dosis (gratis) vignetering...
                              Aah! Bedankt voor de reactie.
                              Is dit dan nog 'bruikbaar'? Of moet ik dan de foto's van verder af maken en daarna gaan croppen? Dan is het nut van de 'macro' wel wat weg...
                              Heb je hier zelf al ervaring mee? Iemand misschien een foto als vb.?
                              Er zijn er hier toch zoveel met dezelfde macro lens. Hoe doen jullie dat met een ringflits? Want die van Canon zijn toch ook niet groter van diameter?!

Comment

Working...
                              X