Altijd gezegd "Ik druk nooit digitale foto's, wie ze wil krijgt ze op CD en doet er mee wat hij/zij er mee wil."
Nu, in een fotoclub terecht gekomen, en ja, het begint toch te kriebelen als ik de resultaten zie.
De beslissing om een A3 te kopen is genomen op basis van enkele overwegingen die hier nu niet tersprake komen.
Dus kom niet af dat er heel goede A4 printers zijn, en dat die meer dan voldoen.
Dat weet ik ook
Ik heb besloten: een A3!
Nu sta ik hier voor een moeilijke keuze tussen deze 3 printers:
- Canon PIXMA Pro9000 Mark II
- Epson Stylus Photo R2000
- Epson Stylus Photo 1400
De volgorde waarin ik ze geplaatst heb speelt niet mee in mijn voorkeur.
Prijs speelt in mindere mate een rol. (voor de aanschaf v/d printer)
Ik wil vooral een printer die een zeer goede kwaliteit aflevert.
Waar ik het eerder moeilijk mee heb is wat uiteindelijk een afdruk gaat kosten.
en daarmee bedoel ik het papier: kwaliteit en soorten bv. bij Epson zie ik het bos niet meer door de bomen. Welk velletje voor welke soort print??
Bij Canon kan ik kiezen uit "een aantal ondersteunde media van andere leveranciers, waaronder marktleiders als Hahnemuhle, Innova, Arches, Canson en Pictorico."
(nog nooit van gehoord!, ik ben maar een leek hé) en waar vindt je dat allemaal?
Dan de cartridges, het is niet mijn bedoeling om met deze printer alle dagen afdrukken te maken.
Gaan ze niet uitdrogen of aan kwaliteit verliezen als ik ze niet binnen een bepaalde tijdspanne verbruik?
Nog zoveel vragen... help!! .... iemand?
Dirk
Nu, in een fotoclub terecht gekomen, en ja, het begint toch te kriebelen als ik de resultaten zie.
De beslissing om een A3 te kopen is genomen op basis van enkele overwegingen die hier nu niet tersprake komen.
Dus kom niet af dat er heel goede A4 printers zijn, en dat die meer dan voldoen.
Dat weet ik ook
Ik heb besloten: een A3!
Nu sta ik hier voor een moeilijke keuze tussen deze 3 printers:
- Canon PIXMA Pro9000 Mark II
- Epson Stylus Photo R2000
- Epson Stylus Photo 1400
De volgorde waarin ik ze geplaatst heb speelt niet mee in mijn voorkeur.
Prijs speelt in mindere mate een rol. (voor de aanschaf v/d printer)
Ik wil vooral een printer die een zeer goede kwaliteit aflevert.
Waar ik het eerder moeilijk mee heb is wat uiteindelijk een afdruk gaat kosten.
en daarmee bedoel ik het papier: kwaliteit en soorten bv. bij Epson zie ik het bos niet meer door de bomen. Welk velletje voor welke soort print??
Bij Canon kan ik kiezen uit "een aantal ondersteunde media van andere leveranciers, waaronder marktleiders als Hahnemuhle, Innova, Arches, Canson en Pictorico."
(nog nooit van gehoord!, ik ben maar een leek hé) en waar vindt je dat allemaal?
Dan de cartridges, het is niet mijn bedoeling om met deze printer alle dagen afdrukken te maken.
Gaan ze niet uitdrogen of aan kwaliteit verliezen als ik ze niet binnen een bepaalde tijdspanne verbruik?
Nog zoveel vragen... help!! .... iemand?
Dirk
Comment