Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro Ringflits (aanpassing)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Macro Ringflits (aanpassing)

nou die sigma heeft een 72 opening en deze flitser kan tot 67 aan met de bijgeleverde stepupringen.
    Normale macrolenzen hebben niet zo'n grote opening. Mijn Nikon 105Vr heeft volgens mij iets van 55 mm.
    Nikon D3 - SB-800/900 - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 24-70 - Nikon 105 VR macro - Nikon 70-200 VR - Nikon 85 mm F1.8 en nog wat zooi.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door X-off Bekijk bericht
      Aah! Bedankt voor de reactie.
      Is dit dan nog 'bruikbaar'? Of moet ik dan de foto's van verder af maken en daarna gaan croppen? Dan is het nut van de 'macro' wel wat weg...
      Heb je hier zelf al ervaring mee? Iemand misschien een foto als vb.?
      Er zijn er hier toch zoveel met dezelfde macro lens. Hoe doen jullie dat met een ringflits? Want die van Canon zijn toch ook niet groter van diameter?!
      Croppen is een optie, maar zoals jezelf al aangeeft is dan het nut van macro wat weg....

En ervaring? Ach, ik heb ze regelmatig in de handen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ranon Bekijk bericht
        nou die sigma heeft een 72 opening en deze flitser kan tot 67 aan met de bijgeleverde stepupringen.
        Normale macrolenzen hebben niet zo'n grote opening. Mijn Nikon 105Vr heeft volgens mij iets van 55 mm.
        Dus iedereen die deze lens heeft, kan geen ringflitser gebruiken?!
        Is wel een serieus minpunt voor Sigma...
        Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

Comment

Ringflits van Sigma zelf:

De EM-140 DG wordt standaard met een 55mm en 58mm filterring/adapter geleverd, optioneel zijn de adapters in 52 / 62 / 67 / 72 / 77 mm verkrijgbaar.
          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
            Ringflits van Sigma zelf:

De EM-140 DG wordt standaard met een 55mm en 58mm filterring/adapter geleverd, optioneel zijn de adapters in 52 / 62 / 67 / 72 / 77 mm verkrijgbaar.
            Ja, maar die gaat toch evenzeer dan 'in de weg' zitten?
            Enfin, als er iemand met dezelfde lens deze aangeboden ringflits koopt, mag hij me steeds laten weten of het al dan niet een probleem vormt.
            Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

Comment

Wie heeft er hier nog deze flitser besteld?
              Heb na e-mail contact het geld overgeschreven maar krijg nu
              precies geen reactie meer van de verkoper

Zijn er nog mensen in dit geval?

Grts,
              Lode

Comment

mail me maar hoor, er zijn wat problemen met de levertijd, ik stuur vandaag een update per mail.
                Nikon D3 - SB-800/900 - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 24-70 - Nikon 105 VR macro - Nikon 70-200 VR - Nikon 85 mm F1.8 en nog wat zooi.

Comment

Nog geen nieuws?
                  DVC

Comment

ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de gebuikerservaring van deze lens. Zijn de kopers er tevreden van? geeft deze voldoende licht, werkt deze degelijk,..?

Comment

je hebt toch wel héél lang gewacht met vragen over een gebruikerservaring hé, van 1 mei 2008 tot nu zijn zo maar eventjes 3 jaar en 3 maanden.....
                      Last edited by RichKE; 29 augustus 2011, 21:52.
                      Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

omdat er eentje 2dehands te koop stond heb ik info over die flitser hier proberen op te zoeken en vond enkel dit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spice Bekijk bericht
                          omdat er eentje 2dehands te koop stond heb ik info over die flitser hier proberen op te zoeken en vond enkel dit
                          De gebruikers van deze ringflits zijn intussen al op pensioen....
                          Maar met wat gegoogle zal je waarschijnlik toch nog wel wat revieuws vinden, niet?
                          Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Working...
                          X