Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GP POWERBANK LADER: misleidende reklame?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• GP POWERBANK LADER: misleidende reklame?

Ik kocht zopas een GP POWERBANK RAPID 2 lader met 4 bijhorende AA batterijen GP2700.
    De lader en de batterijen zaten in een blisterverpakking met grote vermelding "2 HRS CHARGING TIME".
    Thuisgekomen en de lader meteen in het stopkontakt geprikt. 2 uur later staat de led nog steeds op rood.
    Eindelijk na 6 uur schakelt de led over van rood naar groen.
    Had de verpakking gelukkig nog niet weggegooid en ik lees de tekst op de achterzijde.

In piepkleine lettertjes van 1 mm staat:
    Charging time in minutes

2 batteries / 4 batteries
    2700 series 180 / 385
    2300 series 140 / 300
    2000 series 125 / 255
    1600 mAh 100 / 210

De laaddtijd voor de 4 AA batterijen van 2700mAh was dus 360 minuten.
    Klopt redelijk juist met de tekst in kleine lettertjes (385 min).
    De 2 uur die op de voorkant van de verpakking staat afgedrukt klopt alleen als je er slechts 2 batterijen van 2000mAh in laadt.
    Ik dacht eindelijk eens een snellader gevonden te hebben, maar hij belandt hier bij de rest van de gewone laders
    Of kan ik bij Saturn mijn geld terugvragen wegens misleidende reklame op de verpakking ?

Re: GP POWERBANK LADER: misleidende reklame?

OPGELET, heb dit toestel niet "bestudeerd" maar de meeste goedkopere chargers zijn ONLY time-based.

Voor een meer inteligente charger moet je eens gaan kijken bij :

MH-C9000 WizardOne Charger-Analyzer for 4 AA / AAA

Soms kan je ze ook vinden in Kessel-Lo bij Aitec-bvba
    Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

Comment

dat is met alle opladers zo, had je beter de achterkant van de verpakking gelezen.
      Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Ik heb de "Powerbank V800C" en dat is echt een supermachien!

Laadt probleemloos 4 lege GP2700 cellen in nog geen half uur...

100% aan te raden.

M.v.g.
        CANON Inc. Made In Japan

Comment

Ik gebruik de GP PowerBank U-smart, type GPPB13,

die doet het echt binnen 30 minuten voor 4 stuks AA 2700mAh

aanrader........

suc6
          Hans
          Hans,
          Een avond waarop iedereen het eens is, is een verloren avond.
          D700 & D200, en wat glas

Comment

Ik heb het toch niet meer zo op met die snelladers. Tot voor enige tijd gebruikte ik de Powerbank V600D (identiek aan de 800C maar met iets lagere laadstroom) in combinatie met een hoop GP2700 AA-batterijen. Die lader "beweert" intelligent te zijn, dus ik achtte het een goede koop op dat moment.

Na ongeveer anderhalf jaar gebruik konden enkele batterijen niet meer opgeladen worden. Als je ze in de lader stak kwam er een foutindicatie voor dat slot. Ook vond ik dat pas opgeladen batterijen schijnbaar veel minder lang op een lading werkten dan vroeger.

Uiteindelijk heb ik een Maha/Powerex MH-C9000 batterijlader/analyzer gekocht omwille van de vele lovende kritieken en omdat ik wel eens wilde weten hoeveel lading de batterijen nu eigenlijk werkelijk bevatten. Ik heb hiermee alle GP-batterijen meerdere "Refresh & Analyze" cycli laten doorlopen. Na de eerste cyclus duidden de beste batterijen 2.000 tot 2.200mAh aan. Heel wat batterijen haalden zelfs de 2.000 niet meer en de exemplaren die door de Powerbank niet langer opgeladen werden zaten zelfs onder de 1.500mAh! Niet echt cijfers die je verwacht van batterijen die amper anderhalf jaar oud zijn. Na verscheidene "Refresh & Analyze" cycli steeg de capaciteit van een aantal batterijen tot bijna 2.500mAh. Het merendeel zat rond 2.200 - 2.400mAh. De "kapotte" batterijen wonnen nauwelijks aan lading, dus die heb ik maar weggegooid. De gerevitaliseerde batterijen lijken weer langer mee te gaan in de toestellen. De cijfers bevestigen dat.

Conclusie? Ik vraag me af waar het intelligente gedeelte zit in de Powerbank-laders. Alvast niet in de lader zelf - ik vrees eerder bij het GP marketing departement. Als de lader op zo'n korte tijd batterijen reeds rijp voor de vuilbak heeft gemaakt en de andere lang niet meer volledig oplaadt vraag ik me af hoe het bij de nog snellere laders gesteld is. Het is toch ook niet normaal hoe warm de batterijen uit zo'n snellader komen.

Voor mij alleszins geen snelladers meer. De MH-C9000 is op optimale instellingen ronduit traag, maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat dit veel beter is voor de lading en levensduur van de batterijen...

Comment

ongeveer anderhalf jaa
              Last edited by Guest41; 27 november 2014, 20:39.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                Wat maar niet tot de massas schijnt door te dringen is dat snelladers (15-30 min) in principe enkel bedoeld zijn als men IC3 batterij types gebruikt ttz batterijen die gemaakt zijn om geladen te worden met een Cx3 laadstroom
                Dat je problemen krijgt wanneer je een snellader koopt en dan een los setje goedkope batterijen erbij neemt dat totaal niet geschikt is voor die lader, kan ik best begrijpen. De GP-set wordt echter als bundel verkocht! Je zou toch verwachten dat batterijen die samen met een lader verkocht worden (zoals de GP2700 en de Powerbank-snelladers) op z'n minst geschikt zijn voor elkaar.

Comment

Ik gebruik batterijen en laders van Vapextech, een firma uit Nederland die ook deze produkten in België levert. Ik ben voor meer dan 100% tevreden van de firma qua levering & service en de producten van Vapex. Ik gebruik de setjes van 2700 mAh en in de snellader zijn deze geladen in 40 minuten als ze echt plat zijn , anders zit je eerder bij 30 minuten.

De lader heeft een geforceerde koeling en laad iedere cel individueel, dus duurt het even lang om der 1,2, 3 of 4 te laden. Door de koeling worden de cellen nauwelijks warm. en na de speedload gaat het verder in druppellading.

Ga eens kijken op de website !
                  http://www.vapextech.nl/

MVG, Jeff
                  Last edited by Digipics357; 28 januari 2008, 16:33.
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Is het niet zo dat de lader niet veel invloed heeft op de snelheid van laden, maar wel het type batterij? Zoals op het merk, de capaciteit en de conditie van de batterij!
                    Hoe lager de mAh, hoe korter de laadtijd.
                    En de hubo heeft mij eens aangeraden om oude en veelgebruikte accu's -want zij spreken niet van oplaadbare batterijen- enkele uren in een koude (ong. 5°C) droge ruimte te leggen. Op die manier worden de accu's gereset, en is de conditie weer beter.
                    'k heb dat eens gedaan met mijn batterijen -sorry accu's-, en bij 10% had ik weer een betere batterij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zwart schaap Bekijk bericht
                      Is het niet zo dat de lader niet veel invloed heeft op de snelheid van laden, maar wel het type batterij? Zoals op het merk, de capaciteit en de conditie van de batterij!
                      Hoe lager de mAh, hoe korter de laadtijd.
                      En de hubo heeft mij eens aangeraden om oude en veelgebruikte accu's -want zij spreken niet van oplaadbare batterijen- enkele uren in een koude (ong. 5°C) droge ruimte te leggen. Op die manier worden de accu's gereset, en is de conditie weer beter.
                      'k heb dat eens gedaan met mijn batterijen -sorry accu's-, en bij 10% had ik weer een betere batterij.

Beiden hebben een belangrijke rol, natuurlijk is een cel van een mindere capaciteit sneller geladen met dezelfde laadstroom. Maar kan ze die stroom aan, daarom is het belangrijk materiaal te kopen dat op elkaar is afgestemd.
                      Als je de moeite doet van is te bekijken wat vermogen ze tegenwoordig kunnen halen uit die cellen, je zou het van minder het warm krijgen.

Het laatste type van Vapex heeft een capaciteit van 2900 mAh maar kan een stroom leveren van meer dan 8 ampere, wil dus zeggen dat 4 cellen ongeveer kunnen instaan voor een verbruik van 50 watt op een spanning van ongeveer 6 volt. Natuurlijk dit is maximale belasting, maar bedenk dat je minder dan 12 euro geeft voor dit wonder, wat bovendien herlaadbaar is op 50 minuten.
                      Dan mag je niet verwachten dat je dit 1000 maal kan herhalen.

Maar een setje DURACELL? niet herlaadbaar dus? kost rond de 7 EURO ???

MVG, jeff
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
                        dat is met alle opladers zo, had je beter de achterkant van de verpakking gelezen.
                        Ik hoop dat je dit grappig bedoelt.

Als je een lader koopt waarin 4 AA's zitten van 2700mAh en op de voorkant van de verpakking staat in letters van 3 cm groot "2 hrs", ga jij dan nog met een vergrootglas de tekst op de achterkant uitpluizen ?.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                          Ik hoop dat je dit grappig bedoelt.

Als je een lader koopt waarin 4 AA's zitten van 2700mAh en op de voorkant van de verpakking staat in letters van 3 cm groot "2 hrs", ga jij dan nog met een vergrootglas de tekst op de achterkant uitpluizen ?.
                          absoluut, gisteren nog een sony lader gekocht en vanvoor staat er ook 2h snellader op en vanachter spreken ze al van 6uur
                          best normaal
                          Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

et wordt regemlati
                            Last edited by Guest41; 27 november 2014, 20:40.

Comment

e gaat hier we
                              Last edited by Guest41; 27 november 2014, 20:40.

Comment

Working...
                              X