Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GP POWERBANK LADER: misleidende reklame?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: GP POWERBANK LADER: misleidende reklame?

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    je gaat hier wel heel erg kort door de bochten

Bij een max capaciteit garandeert de fabrikant waarschijnlijk iets zoals "minimum 2700mAh" gemiddeld neem aan dat je heel goede hebt met 2800mAh dan ben je goed bediend
    Om te beginnen leveren 4 batterijen geen 6 volt maar ongeveer 4,8 volt de nominale werkspanning van NiMH is 1,2 volt/batterij (max 1,25 zegt de fabrikant) ttz een nominaal max. (kortstondig!) vermogen van 38,4 Watt (voor 4 batt) en geen 50 !
    De meeste NiMh batterijen kunnen excessieve piekstromen aan, ze zijn daarvoor speciaal ontworpen maar die piekspanningen zijn berekend op KORTSTONDIG verbruik ! Indien dat niet het geval zou zijn dan gaan uw batterijen in rook op !! Het afgeleverde vermogen is namelijk een functie van het KWADRAAT van de afgeleverde stroom (RxI^2) bij kontinue max stroom kunt ge op uw batterijen allicht een ei bakken & BTW die "8 Amp" kunt ge max 21 minuten aanhouden vooropgesteld dat toename van inwendige weerstand en warmte productie en nog wat andere factoren, uw fototoestel/batterijen niet reeds lang hebben doen smelten/in brand vliegen/doen ontploffen of enige combinatie hiervan ..

Volledig mee akkoord, maar het blijf toch energie in een klein doosje en ik ben der gewoon weg van. Als je ziet welke prestaties ze kunnen leveren in modelbouw, dan zijn dan de packs van 7.2 volt en die gaan ook maar enkele minuten mee in bedrijf , maar op die minuten geven ze het beste.

Een beetje zoals ne sprinter hé.

MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Om dit item wat nieuw licht in te blazen...Ik zag op deze site oplaadbare batterijen die tot zo'n 3900mA zijn te laden !!! Uhm, da's nog al wat, niet onmogelijk mischien of worden we hier bedrogen ? Iemand die die dingen eens kan testen? Om de prijs hoeft het niet over te gaan, we kunnen er allemaal profijt van hebben !

http://www.avantius.nl/index1.html

mvg, Dick.

Comment

Maximum 390
        Last edited by Guest41; 27 november 2014, 20:40.

Comment

Zo dacht ik er ook goed aan te doen om voor de H500 te gaan. Ik dacht, wat maakt het uit die 2 uur of een half uur. Nou heel veel. De H500 doet er geen 2 uur over maar 4 a 5 uur bij 2700 Mah batterijen.
          Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Dus wat is nu de conclusie van de kenners? Wat moet ik kopen om niet in 't zak gezet te zijn? dus een écht intelligente lader?
            ______
            www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
              Zo dacht ik er ook goed aan te doen om voor de H500 te gaan. Ik dacht, wat maakt het uit die 2 uur of een half uur. Nou heel veel. De H500 doet er geen 2 uur over maar 4 a 5 uur bij 2700 Mah batterijen.
              Gemakkelijk te berekenen Aestiva, de H500 van GP kan een vermogen leveren van 2,3 Amp, (staat er op) steek je daar één batterij van 2.300 mAh in, dan zal dat theoretisch één uur duren om deze op te laden, steek je er vier in, dan duurt het vier uur, en steek je er vier in van 2.700 mAh, dan zal het inderdaad bijna vijf uur duren alvorens deze geladen zijn
              Maar de H500 is wel een van de handigste reisladers die ik ken, heel kompact, en de voeding zit in de lader ingebouwd, zodat je niet nogmaals een netadapter aan je snoer hebt hangen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                Dus wat is nu de conclusie van de kenners? Wat moet ik kopen om niet in 't zak gezet te zijn? dus een écht intelligente lader?
                Ja, maar een echt goede intellegente lader is duur, doet er heel lang over om je batterijen in topconditie te brengen, en is absoluut niet handig om mee te nemen op reis, dus conclusie, koop er twee
                Ik heb de GP H500 om mee te nemen, en de Voltcraft Plus 2010 charge manager om de batterijen in topconditie te brengen, maar dat ding weegt twee kilo en is groot, een volledige Alive cyclus duurt dan ook wel 24 uur met vier 2.700 mAh batterijen in de schachten.
                Deze Voltcraft laders zijn dan ook zeer in trek bij mensen met radiogestuurde vliegtuigjes en zo, omdat ze de conditie van hun batterijen kunnen aflezen op het display, als bij ons de batterijen van onze flitser leeg zijn, dan moeten we maar wisselen, maar als bij hen de batterijen van de ontvanger in het vliegtuigje leeg zijn, dan kan dat een dure grap worden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Ja, maar een echt goede intellegente lader is duur, doet er heel lang over om je batterijen in topconditie te brengen, en is absoluut niet handig om mee te nemen op reis, dus conclusie, koop er twee
                  Ik heb de GP H500 om mee te nemen, en de Voltcraft Plus 2010 charge manager om de batterijen in topconditie te brengen, maar dat ding weegt twee kilo en is groot, een volledige Alive cyclus duurt dan ook wel 24 uur met vier 2.700 mAh batterijen in de schachten.
                  Deze Voltcraft laders zijn dan ook zeer in trek bij mensen met radiogestuurde vliegtuigjes en zo, omdat ze de conditie van hun batterijen kunnen aflezen op het display, als bij ons de batterijen van onze flitser leeg zijn, dan moeten we maar wisselen, maar als bij hen de batterijen van de ontvanger in het vliegtuigje leeg zijn, dan kan dat een dure grap worden
                  Ik heb een klein GP Powerbank ladertje voor AA en AAA, maar ik wil graag toch iets intelligenters dat toch ook weer niet al te duur is. Eentje die stopt met laden als de batterijen vol zijn
                  ______
                  www.vue.photo

Comment

Ik heb een klein GP Powerbank ladertje voor AA en AAA, maar ik wil graag toch iets intelligenters dat toch ook weer niet al te duur is. Eentje die stopt met laden als de batterijen vol zijn
                    GP H500 stopt met laden als de batterijen vol zijn, geen probleem dus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      GP H500 stopt met laden als de batterijen vol zijn, geen probleem dus
                      Maar die is wel duur begrijp ik?
                      ______
                      www.vue.photo

Comment

Af en toe staat er ene in 'den aldi'.
                        Hij is voor zowat alle 1.2V batterijen geschikt en ook 9v.
                        Je kan je 1.2V batterijen laden en ontladen en een refresh cyclus starten die ook wel nen dag duurt. Hierbij wordt het ontladen en laden 3x herhaald.
                        Een vriend van mij had een drie maal duurdere van Memorex gekocht en toen hij die uitpakte viel het me op dat hij er hetzelfde uitzag als de Topcraft enkel het naamplaatje had een andere naam en euh die Memorex gaf na een jaar de geest en die Topcraft werkt nog(na bijna 3 jaar) Ik gebruik hem echter niet zoveel meer daar de laadcyclus vrij lang is(6 a 8 h) en dagdagelijks gebruik ik een snellader van (jaja) Memorex die alles op 1h klaart.
                        Het kan in ieder geval geen kwaad om om de 10-15 laadbeurten eens een refresh in de Topcraft te doen.

Hubert
                        Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Ongeveer 45€ vier baterijen van 2.700 mAh inbegrepen.

Comment

Da's helemaal niet veel. En die GP Powerbank V600D zou ik dus maar beter meteen vergeten?
                            ______
                            www.vue.photo

Comment

Duur ? Wat is duur ?
                              Zelf heb ik al een poosje een Maha C800s.
                              Voordeel.
                              - tweemaal zo groot als een gewoon laderke, maar er kunnen wel 8 AA in, of AAA
                              - je kan traag opladen
                              - je kan snel opladen
                              - voor iedere batterij is voorzien in eigen oplading, dus je kan er één, twee, drie ... batterijen terzelvdertijd mee opladen.
                              - je kan AA en AAA mengen ...
                              - je kan traag opladen
                              - je kan de kwaliteit zien van je batterijen
                              - Er is een recyclerprogramma aanwezig. Iedereen weet dat snelheid in opladen ten koste gaat van kwaliteit van de batterij.
                              - wanneer een batterij volledig is opgeladen, stopt voor die batterij de oplaadcyclus terwijl die voor de anderen doorgaat.
                              - per batterij kan je ook nagaan hoeveel deze al is opgeladen.
                              Nadeel
                              - 't is duurder dan de gewone laders, maar ik kan wel tweemaal zoveel als normaal opladen.
                              - 't is iets groter en zwaarder, alsof dat in een reiskoffer echt opvalt
                              - als ik batterijen oplaad als ik ze echt nodig heb, duurt het weer veel te lang

Ik kan alleen maar aanraden iets meer uit te geven. Het legt je geen windeieren en je rekupereert de prijs sneller dan je denkt. Wie veel met oplaadbare dingen omgaat moet maar eens kijken welke set je automatisch opzij zet omdat j ervaren hebt dat ze minder en minder goed zijn.
                              Eén regel:
                              Goedkoop, snel, accuraat, klein gaan vaak niet samen !
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

Comment

Working...
                              X