Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Epson R800 & Quadtone Rip op MAC

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Epson R800 & Quadtone Rip op MAC

Ik heb volgende combinatie;

Epson R800 aangesloten via USB aan Imac (Leopard)

Ik heb de software van Quadtone geďnstalleerd.
    Via Lightroom heb ik proberen af te drukken. Dat lukt perfekt, mijn afdrukken zijn perfekt zwart/wit zoals ik het wil..... maar....

ik heb "strepen" in mijn afdrukken, zelfde zoals de inkt op zou zijn.
    Als ik terug herprobeer zonder quadtone, dan heb ik die strepen niet (maar natuurlijk ook geen perfekt z/w-resultaat(blauwzeem)).

Wat zie ik over het hoofd?

thx!
    Photography helps people to see
    -Berenice Abbott-
    BD1050BE

Re: Epson R800 & Quadtone Rip op MAC

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
    Ik heb volgende combinatie;

Epson R800 aangesloten via USB aan Imac (Leopard)

Ik heb de software van Quadtone geďnstalleerd.
    Via Lightroom heb ik proberen af te drukken. Dat lukt perfekt, mijn afdrukken zijn perfekt zwart/wit zoals ik het wil..... maar....

ik heb "strepen" in mijn afdrukken, zelfde zoals de inkt op zou zijn.
    Als ik terug herprobeer zonder quadtone, dan heb ik die strepen niet (maar natuurlijk ook geen perfekt z/w-resultaat(blauwzeem)).

Wat zie ik over het hoofd?

thx!
    Koppen deftig uitgelijnd ?
    To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
      Koppen deftig uitgelijnd ?
      ja geen problemen zonder quadtone (perfekte afdrukken in kleur zonder strepen
      -Berenice Abbott-
      BD1050BE

Comment

Ik werk met Mac OS 10.4 en Epson Sylus Photo 1920.
        Als ik ZW/W afprint kies ik voor een hoge resolutie 1440 en dan zijn de strepen weg. Probeer maar eens ... succes:-))
        Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

Comment

Met QTR gebruik ik steeds 2880 dpi , uni-directional. Probeer dit eens .

PS: Het zijn toch rechte strepen? ...of het is toch geen banding ? Dit heb ik in begin ook gehad, gewoon als gevolg van een slechte linearisatie in de definitie van de "curves".

Grt,
          JanMetDePet
          Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
            Met QTR gebruik ik steeds 2880 dpi , uni-directional. Probeer dit eens .

PS: Het zijn toch rechte strepen? ...of het is toch geen banding ? Dit heb ik in begin ook gehad, gewoon als gevolg van een slechte linearisatie in de definitie van de "curves".

Grt,
            JanMetDePet
            Dag Jan,

Merci!!!
            't is me gelukt

op 1440 gaf hij nog strepen, op 2880 DPI geeft ie perfekte Z/W en geen strepen, ik heb wel de indruk dat ie daarvoor wel inkt ZUIPT
            Soit het is het resultaat die telt hé!
            -Berenice Abbott-
            BD1050BE

Comment

Het inktverbruik is afhankelijk van de definitie van je curves. Zelf krijg ik dit ook moeilijk onder controle...maar mijn eerste zorg was een print te krijgen zonder metamerisme...en dat lukt goed met QTR.

Comment

Ik werk met PowerMac en Os 10.4 + Epson Stylus Photo 1290.

Onlangs heb ik bij "Digital Revolution" A4 Matte papier A4 -180 gr aangeschaft (hun eigen merk), 100 blad voor +- 12 Euro), waarvan ze op hun PDF beweerden dat het beter is dan Epson Matte Archival.

Toen ik de eerste foto's afprinte, op stand "Mattepaper Heavyweight" aan 720 dpi, had ik fijne verticale strepen... dan maar op 1440 dpi gezet en nog steeds deze fijne strepen.

Aanpassingen: op stand Photopaper aan 2880dpi (ging maar tot 1440 op "Mattepaper Heavyweight"): perfect resultaat:-))

Het neemt enorm veel tijd om een A4 af te printen dus verondertel ik dat het veel inkt verbruikt of niet?

Wat is eigenlijk QTR?
                Werkt dit ook met de Epson 1290?
                Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

Comment

QTR staat voor Quadtone rip ... dit is een programmaatje dat je kan gebruiken ipv de normale printerdriver...welliswaar enkel voor zwart/wit.
                  Als je een zwart-wit afdruk maakt met de gewone printerdriver dan is de kans groot dat je kleurzweem hebt...bij de nieuwste printers is dit wel iets minder.
                  Alleszins bij de QTR heb je dit niet...of beter gezegd, daar heb je alles zelf onder controle. Je kan daar bepalen hoeveel van elke kleur te spuiten ...of bepaalde kleuren uit te zetten. Eens de rip gebruikt, wil je niks anders meer.

Meer info vind je hier

Grt,
                  JanMetDePet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
                    QTR staat voor Quadtone rip ... dit is een programmaatje dat je kan gebruiken ipv de normale printerdriver...welliswaar enkel voor zwart/wit.
                    Als je een zwart-wit afdruk maakt met de gewone printerdriver dan is de kans groot dat je kleurzweem hebt...bij de nieuwste printers is dit wel iets minder.
                    Alleszins bij de QTR heb je dit niet...of beter gezegd, daar heb je alles zelf onder controle. Je kan daar bepalen hoeveel van elke kleur te spuiten ...of bepaalde kleuren uit te zetten. Eens de rip gebruikt, wil je niks anders meer.

Meer info vind je hier

Grt,
                    JanMetDePet
                    Thanks Jan:-))

Goed om te weten, al druk ik heel weinig foto's(?) af in ZW/W.

MVG,
                    Digiart

Comment

als ik mijn afdrukken maak adhv de quadtone-software zijn mijn afdrukken nu perfekte Z-W, maar de foto's zelf geven inkt af als ik erover wrijf.
                      Zelfs een nachtje drogen helpt niet.

Hoe komt dat?

Ps: met mijn kleurenafdrukken kan ik daar onmiddellijk over wrijven, geen inkt aan mijn handen..
                      -Berenice Abbott-
                      BD1050BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
                        als ik mijn afdrukken maak adhv de quadtone-software zijn mijn afdrukken nu perfekte Z-W, maar de foto's zelf geven inkt af als ik erover wrijf.
                        Zelfs een nachtje drogen helpt niet.

Hoe komt dat?

Ps: met mijn kleurenafdrukken kan ik daar onmiddellijk over wrijven, geen inkt aan mijn handen..
                        Ik vermoed dat het papier en de inkt niet samengaan, ik heb ook zoiets gehad toen ik probeerde met een mat black op glanspapier te printen, was ook niet droog te krijgen. Nu geen problemen meer met de Ultrachrome K3 inkt set perfecte zwart-witjes ;

MVG, Jeff
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Inderdaad, zoals aangehaald...te veel inkt. Dit hangt allemaal samen met de definitie van je curves.
                          Ik wil je mijn curves wel effe doorspelen, dan kan je deze eens proberen.
                          ???Ik weet wel niet of dat hetzelfde fileformaat is op pc en mac ??

JanMetDepet

Comment

Working...
                          X