Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

    Oorspronkelijk geplaatst door Nivek Bekijk bericht
    Voor de geibtresseerde.
    De goedkoopste (winkel) die ik gevonden heb voor de GP 2700Nimh batterijen was LKG Solutions in Duffel.
    Met de prijs van LKG ben ik naar Vanden Borre gegaan en heb ze daar aandezelfde prijs gehad.
    Eigenlijk nog 0,60€ goedkoper als bij LKG want op hun site moesten er nog Bebat taksen bij.
    Bij Vanden Borre kun je ze dus aan 16,20€ krijgen.
    Da's een mooie prijs, ik heb mijn laatste twee sets van 4 stuks gekocht in Het Computer Winkeltje, iets meer dan 17 Euro, vond dat al een goede prijs

    Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #62
      Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

      Ik heb ook enkele setjes van den Aldi.
      Je moet die batterijtjes maar eens gaan gebruiken in een flits die veel stroom trekt, zoals een Metz 45cl4. De GP batterijen die ik reeds enkele jaren in gebruik heb, toen nog 1800mAh. gaan veel langer mee en de opllaadtijd is veel sneller dan die van de Aldi, en die zijns 2300mAh.
      Ik heb al veel gekocht in de Aldi, maar de batterijen mogen ze van mij houden. Vorig jaar nog een paar setjes gekocht, na de kortste tijd waren er verschillende batterijen die al defect waren. Ik heb thuis dozen vol met slechte batterijen liggen, maar er is nog geen enkel tussen van GP, en daarvan heb ik een 5-tal setjes in gebruik.
      Ik hoor toch zo weinig van die GP batterijen, die zijn nochtans overal verkrijgbaar, en de merken die jullie hier opnoemen die moet je echt gaan zoeken hoor.

      groetjes



      Luc

      Comment


      • #63
        Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

        Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
        Ik heb ook enkele setjes van den Aldi.
        Je moet die batterijtjes maar eens gaan gebruiken in een flits die veel stroom trekt, zoals een Metz 45cl4. De GP batterijen die ik reeds enkele jaren in gebruik heb, toen nog 1800mAh. gaan veel langer mee en de opllaadtijd is veel sneller dan die van de Aldi, en die zijns 2300mAh.
        Ik heb al veel gekocht in de Aldi, maar de batterijen mogen ze van mij houden. Vorig jaar nog een paar setjes gekocht, na de kortste tijd waren er verschillende batterijen die al defect waren. Ik heb thuis dozen vol met slechte batterijen liggen, maar er is nog geen enkel tussen van GP, en daarvan heb ik een 5-tal setjes in gebruik.
        Ik hoor toch zo weinig van die GP batterijen, die zijn nochtans overal verkrijgbaar, en de merken die jullie hier opnoemen die moet je echt gaan zoeken hoor.

        groetjes



        Luc
        Bij mij zelfde ervaring, bovendien zijn deze aldi batterijen iets dikker, waardoor niet in alle toestellen gemakkelijk te verwijderen, Bv. Nikon SB800

        Comment


        • #64
          Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

          Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
          Ik hoor toch zo weinig van die GP batterijen, die zijn nochtans overal verkrijgbaar, en de merken die jullie hier opnoemen die moet je echt gaan zoeken hoor.

          Wel heb ik gemerkt dat mijn GP batterijen bijlange niet de capaciteit halen die ze beweren te hebben. Mij GP2700's hebben, als ik mijn MH-C9000 oplader mag geloven, amper een capaciteit van 2100 a 2250 mAh...

          Comment


          • #65
            Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

            Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
            Die eneloops is dat een merknaam of een type?
            is een type van Sanyo
            koop enkel nog deze

            de Eneloop van Sanyo is de nieuwe generatie NiMH-batterij

            er zijn nog andere merken die iets gelijkaardig hebben

            de nieuwigheid is dat ze onaangeroerd veeeel langer hun lading behouden
            na 1 jaar ongebruikt zogezegd nog 85%
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

            Comment


            • #66
              Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

              Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
              is een type van Sanyo
              koop enkel nog deze

              de Eneloop van Sanyo is de nieuwe generatie NiMH-batterij

              er zijn nog andere merken die iets gelijkaardig hebben

              de nieuwigheid is dat ze onaangeroerd veeeel langer hun lading behouden
              na 1 jaar ongebruikt zogezegd nog 85%
              Linkje om te bestellen?
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

              Comment


              • #67
                Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

                Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                Linkje om te bestellen?
                ik koop ze via EBay (meestal UK)
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                Comment


                • #68
                  Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                  ik koop ze via EBay (meestal UK)
                  Heb via de site van Eneloop een link gevonden naar een winkel in Waregem.
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                  Comment


                  • #69
                    Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                    Heb via de site van Eneloop een link gevonden naar een winkel in Waregem.
                    Stonden enkele weken geleden ook in reclame in de Makro.
                    Ze hebben er trouwens ook "eneloop's" van andere merken(dacht Memorex).
                    Je moet kijken naar "Ready to use(R2U)"

                    Hubert
                    Hubert

                    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                    Comment


                    • #70
                      Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

                      Zoals eerder al geschreven: hier te koop aan een scherpe prijs. De batterij maxE van Ansmann is identiek aan de Sanyo Eneloop. Kan ook moeilijk anders, want Sanyo maakt ze voor Ansmann...

                      Bij dezelfde winkel vind je ook deze set. De lader is wel geen MH-C9000 maar ik ben wel tevreden over de laders van Ansmann.

                      Jos
                      Meerdere zwarte kastjes waar Nikon opstaat en ook enkele doorzichtige zwarte buizen met dezelfde vreemde opdruk...

                      Comment


                      • #71
                        Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

                        Hier kan je nog meer info vinden over het gebruik van de Maha.
                        www.fotofolio.be

                        Comment


                        • #72
                          Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

                          [QUOTE=Fred.;1618813]GP 2700 beste wat er momenteel verkrijgbaar is denk ik.
                          http://www.gprecyko.com/en/index.html[QUOTE]

                          Oorspronkelijk geplaatst door Fred. Bekijk bericht
                          De naam van de batterij is GP2700 maar dat wil nog niet zeggen dat ze 2700 mAh geven he.
                          op de batterijen staat ook 2600mAh.

                          Maar zoals ik al zij, goed materiaal.
                          Gaat dit nu om de GP Recyko batterijen, of om gewone GP's? Ik wil namelijk ook graag 1of 2 setjes van die Recyko's aanschaffen maar kan op 't net alleen maar 2100 mAh's vinden....
                          Last edited by MarkEL; 10 december 2008, 10:32.
                          www.indetailfotografie.nl

                          Comment


                          • #73
                            Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

                            [QUOTE=MarkEL;2078051][QUOTE=Fred.;1618813]GP 2700 beste wat er momenteel verkrijgbaar is denk ik.
                            http://www.gprecyko.com/en/index.html



                            Gaat dit nu om de GP Recyko batterijen, of om gewone GP's? Ik wil namelijk ook graag 1of 2 setjes van die Recyko's aanschaffen maar kan op 't net alleen maar 2100 mAh's vinden....
                            Dit gaat om NiMh batterijen, die GPrecyko batterijen zijn er momenteel blijkbaar alleen in 2050 mAh. met als voordelen milieuvriendelijker, en zeer kleine zelfontlading. http://www.gprecyko.com/en/pdf/recyko.pdf

                            Comment


                            • #74
                              Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

                              Die GP Recyko's hebben volgens de fabrikant een capaciteit van 2050mAh, maar meestal wordt dat naar boven afgerond (2100mAh dus).

                              Ze hebben een iets grotere capaciteit dan de Eneloop accu's:


                              Het grote voordeel van dit soort accu's is dat ze veel betrouwbaarder zijn dan de gewone nimh-accu's met een grotere capaciteit.
                              Die zijn soms na een paar weken terug leeg door de zelfontlading, met Eneloop of Recyko heb je dat probleem niet.

                              Hier kan je die GP Recyko's bestellen voor maar 11,95 euro per 4 (en nog goedkoper als je meer setjes tegelijk koopt).:


                              Maar een goede lader is zeker zo belangrijk, ik gebruikte altijd een GP-lader die de accu's in zo'n twee uur laadt. Maar die laadt altijd vier accu's tegelijk, zonder rekening te houden met accu's die zwakker of sterker zijn. Daardoor worden de accu's nooit juist geladen, en verliezen ze al heel snel een groot deel van de capaciteit.

                              Wil je de beste lader die er op dit ogenblik te koop is voor AA en AAA accu's, dan moet je deze bestellen:
                              De Maha Powerex C9000 batterijlader beschikt over vijf unieke programmas om batterijen te laden, verversen en analyseren, kijk hier.


                              Dat is de enige lader waarmee je accu's echt kan testen, http://www.eleshop.nl/maha-powerex-mhc9000-p-242.html en zo heb ik vorige week gemerkt dat de accu's die ik zo'n 2 jaar gebruik minder dan 50% van hun capaciteit hadden.

                              Na een paar refresh-beurten ging de capaciteit terug naar zo'n 80% van de opgave van de fabrikant.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment


                              • #75
                                Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                                Het grote voordeel van dit soort accu's is dat ze veel betrouwbaarder zijn dan de gewone nimh-accu's met een grotere capaciteit.
                                Die zijn soms na een paar weken terug leeg door de zelfontlading, met Eneloop of Recyko heb je dat probleem niet.
                                Da's ook precies de reden waarvoor ik dit soort batterijen wil kopen. Mijn gewone NiMh's zijn om de haverklap leeg, al zitten ze nog maar een week of twee in m'n tas.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                                Hier kan je die GP Recyko's bestellen voor maar 11,95 euro per 4 (en nog goedkoper als je meer setjes tegelijk koopt).:
                                Bedankt voor de tip. Zal eens 2 setjes gaan bestellen

                                Zelf gebruik ik een Duracell half uur lader. Ik weet dat langzaam laden beter is, maar dit is zoveel gemakkelijker he
                                www.indetailfotografie.nl

                                Comment

                                Working...
                                X