Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

    Minuscule kanttekening .. op de verpakking van die GP 2700 mAh staat in piepkleine lettertjes dat enkel een nominale capaciteit van 2600mAH "gegarandeerd" wordt

    Comment


    • #17
      Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
      Minuscule kanttekening .. op de verpakking van die GP 2700 mAh staat in piepkleine lettertjes dat enkel een nominale capaciteit van 2600mAH "gegarandeerd" wordt
      De naam van de batterij is GP2700 maar dat wil nog niet zeggen dat ze 2700 mAh geven he.
      op de batterijen staat ook 2600mAh.

      Maar zoals ik al zij, goed materiaal.
      Canon EOS 5D met 3KG glas
      https://reisforum.net

      Comment


      • #18
        Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

        Oorspronkelijk geplaatst door Fred. Bekijk bericht
        De naam van de batterij is GP2700 maar dat wil nog niet zeggen dat ze 2700 mAh geven he.
        op de batterijen staat ook 2600mAh.

        Maar zoals ik al zij, goed materiaal.
        Idd en alhoewel ik erg tevreden ben van die GP2700, presteren de Sony batterijen (2500mAh) van mijn H5 (geleverd met het toestel) zeker zo goed .. pittig detail .. eigenlijk is dit "misleidende reklame"

        Comment


        • #19
          Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

          Iemand ervaring met de GP PowerBank V800C ?
          De batterijen die erbij zitten zijn blijkbaar al goed gekeurd.
          En zijn er toevallig personen die hem in de omgeving van Turnhout al zijn tegengekomen ?

          Fujifilm X-PRO2 - Fujifilm XF 16mm F1.4 - Fujifilm XF 23mm F2 - Fujifilm XF 35mm F2 - Fujifilm XF 50mm F2 - Fujifilm EF-X20 - Canon Speedlite 580EX II - Manfrotto 055XPROB met de Manfrotto 488RC2

          Comment


          • #20
            Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

            Oorspronkelijk geplaatst door Nivek Bekijk bericht
            Iemand ervaring met de GP PowerBank V800C ?
            De batterijen die erbij zitten zijn blijkbaar al goed gekeurd.
            En zijn er toevallig personen die hem in de omgeving van Turnhout al zijn tegengekomen ?

            Kijk eens bij Van den Borre, ik heb mijn lader + batterijen daar gehaald.
            IK heb een lader die het wat trager doet. 8 uur. en een paar setjes GP2700 batterijen.
            Canon EOS 5D met 3KG glas
            https://reisforum.net

            Comment


            • #21
              Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

              Ik heb de beste resultaten met Eneloop. Heb steeds 6x 4AA's mee.
              www.fotofolio.be

              Comment


              • #22
                Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

                De laatste 10 maanden heb ik ook veel bezig geweest met batterijen en laders selecteren.

                Op dit moment werk ik, met grote tevredenheid met een Maha C801D en een C9000. Allebei puike laders. Mijn voorgaande lader was een LaCrosse, die ook zeer goed was, maar ik wou vooral sneller en meer parallel kunnen laden, en dan is die C801D met 8 AA's aan 2A laadstroom parallel een droomtoestel. Zelfs met een laadstroom van 2A zijn de batterijen aan het eind koeler dan ik vroeger had met een 1A laadstroom op de LaCrosse.

                Ondertussen heb ik ook beslist voor alle, en dan ook alle batterijen (zoals daar zijn Aldi, GP, Panasonic, Memorex) buiten te zwieren en te vervangen met Maha Powerex 2700 mAh en de nieuwe Maha Imedions (die equivalent zijn met de Eneloops).

                Mijn reden is heel simpel: de zelfontlading van die Powerex'en is zeer laag, en bij ontladen (500 mA) blijft de cel spanning boven de 1,1V tot ongeveer 2500 mAh. En als laatste pluspunt, van elke cel die ik tot op heden had en nagemeten heb, lag de effectieve capaciteit boven de 2700 mAh.

                Alles is aangekocht in de US, zelfs met importaksen en BTW is de prijs goed te doen dankzij de lage dollarkoers.

                Een tip: hoezeer die batterijen van Aldi spotgoedkoop zijn, ik vind ze vrij onbetrouwbaar, als ik een setje laadt en een week later wil gebruiken, dan hebben ze misschien al de helft van hun werkingsduur verloren, ik heb ondertussen al 6 cellen mogen weggooien omdat de celspanning op 0 V was gevallen (de C9000 kon die in 3 van de 6 gevallen nog laten herleven, maar ik ga er vanuit dat ik niet meer op die batterijen kan rekenen, dus weg). Dit was op een groep van 24 of 30 batterijen...


                Tussen haakjes: C801D laadt in de meeste gevallen een set van 8 batterijen op in ongeveer 1 uur. Er is een softcharge mogelijkheid, dan is het 2 uur (laadstroom van 1 A per cel). En er is een "verjongingsfuntie" die oude batterijen terug probeert op te krikken (en dat werkt redelijk goed, op de C9000 is dat echter nog een pak beter). En zoals reeds vermeld, op 2A laadstroom worden de batterijen minder warm dan in andere laders op 1A....
                Last edited by spacemanbow; 11 december 2007, 12:14.

                Comment


                • #23
                  Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

                  Oorspronkelijk geplaatst door spacemanbow Bekijk bericht
                  De laatste 10 maanden heb ik ook veel bezig geweest met batterijen en laders selecteren.

                  snip... En zoals reeds vermeld, op 2A laadstroom worden de batterijen minder warm dan in andere laders op 1A....
                  ja ja ... en volgens de wetten van Ohm is dat puur knudde .. het vermogen wordt gegeven door RxI^2 (kwadraat van de stroom nota bene!) dus als die waarden werkelijk correct zijn die je geeft en continue (niet gepulseerd) dan kan dat gewoon niet ... toch niet in de normale wereld die wij kennen, in een andere dimensie .. misschien

                  Comment


                  • #24
                    Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

                    Gebruik ze voor toestel en flits en ben erg tevreden.
                    Vapextech heeft een vergelijkbare technologie en zijn ook beschikbaar met grotere capaciteit 2700mAh ([url]http://www.vapextech.nl/

                    Ik gebruik deze cellen en ben zeer tevreden, voor echt snel werk kan je nog overwegen van de CP-E3 of de CP-E4 aan te kopen !


                    MVG, Jeff
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                    Comment


                    • #25
                      Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

                      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      ja ja ... en volgens de wetten van Ohm is dat puur knudde .. het vermogen wordt gegeven door RxI^2 (kwadraat van de stroom nota bene!) dus als die waarden werkelijk correct zijn die je geeft en continue (niet gepulseerd) dan kan dat gewoon niet ... toch niet in de normale wereld die wij kennen, in een andere dimensie .. misschien
                      De opwarming van de batterij hangt in deze dimensie echter wel nog af van hoelang de stroom door de batterij gaat(wat hier de helft van de tijd is) en ook van inwendige weerstand van de batterij, die volgens testrapporten belangrijk lager is bij Eneloop batterijen.
                      Is dus niet echt knudde volgens de wet(ten??? is er maar één, de rest zijn afleidingen)!!!

                      Hubert
                      Hubert

                      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                      Comment


                      • #26
                        Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

                        @Fred
                        Deze is nog niet leverbaar bij Vandenborre.
                        Ik had ze al een mailtje gestuurd.

                        Maar na noghoer nog 2 topics te lezen over batterijen ben ik aan het twijfelen.
                        Het snel laden zou slecht zijn voor de levensduur van de batterijen.
                        Wat is dus een goede oplossing die ik in Belgie kan kopen ?

                        Fujifilm X-PRO2 - Fujifilm XF 16mm F1.4 - Fujifilm XF 23mm F2 - Fujifilm XF 35mm F2 - Fujifilm XF 50mm F2 - Fujifilm EF-X20 - Canon Speedlite 580EX II - Manfrotto 055XPROB met de Manfrotto 488RC2

                        Comment


                        • #27
                          Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Nivek Bekijk bericht
                          @Fred
                          Deze is nog niet leverbaar bij Vandenborre.
                          Ik had ze al een mailtje gestuurd.

                          Maar na noghoer nog 2 topics te lezen over batterijen ben ik aan het twijfelen.
                          Het snel laden zou slecht zijn voor de levensduur van de batterijen.
                          Wat is dus een goede oplossing die ik in Belgie kan kopen ?

                          Zoals reeds gezegd, GP 2700 mAh bijna overal verkrijgbaar, sommige dealers wachten gewoon tot hun stock (lagere cappaciteit) verkocht is, anders raken ze deze aan de straatstenen niet meer kwijt.
                          Als lader gebruik ik hoofdzakelijk de Voltcraft 2010, prima lader

                          Comment


                          • #28
                            Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

                            Het voornaamste is de lader.
                            Eentje die de batterijen afzonderlijk oplaad, dus niet is een groep met 2 of vier batterijen. Deze zijn beter voor de batterijen, omwille dat in een groep laden, de kwaliteit niet ten goede komt.
                            Een extra functie die de capaciteit controleerd voor het opladen is zeker nodig om de levensduur te verlengen. De zogenoemde inteligente lader.

                            Ik heb batterijen van GP 1300Mh van ongeveer 4 jaar oud, die regelmatig zijn gebruikt, en ze zijn nog zeer goed om in een fietslamp te gebruiken.

                            Comment


                            • #29
                              Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

                              ik gebruik 2700mah NiMh van Vapex.nl.
                              geen klachten, ken die eneloop echter niet dus ook nog niet gebruikt

                              flitsers/
                              vivitar 285 x2
                              nikon sb-26 x2
                              canon 430EX x1
                              Canon R | Leica Q
                              EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                              Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                              [/COLOR]

                              Comment


                              • #30
                                Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

                                Ik gebruik een Ansmann Digi Speed 4 lader met Ansmann E-max batterijen. Dit zijn Sanyo Eneloop's met het Ansmann logo op. Zeer tevreden van.

                                De intelligente lader laadt elke batterij apart. Laadtijd max. 1u. Dit lijkt me ook wel het maximum. Nog sneller laden is niet goed voor de batterijen, aangezien je er seriues wat stroom door moet sturen (en ze dus flink verhit) om ze te laden in 10 min...

                                Jos
                                Meerdere zwarte kastjes waar Nikon opstaat en ook enkele doorzichtige zwarte buizen met dezelfde vreemde opdruk...

                                Comment

                                Working...
                                X