Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

    @Mitchell

    Ik was eerst van plan om de V800C te kopen vanwege de laadtijd. (15 à 30 min.)
    Toen heb ik hier ook gelezen dat dit niet goed zou zijn voor batterijen.
    Omdat ze dan te warm werden en dit slecht was voor de kristallen of iets in die aard.
    Dus heb ik ook maar de V600D gekocht.
    Binnenkort koop ik misschien nog de Powerex MH-C9000.
    Dat zou DE lader zijn.
    Ik wist niet dat hij in Belgie verkrijgbaar was.
    Maar blijkbaar verkopen ze hem bij AITEC in Leuven.
    Fujifilm X-PRO2 - Fujifilm XF 16mm F1.4 - Fujifilm XF 23mm F2 - Fujifilm XF 35mm F2 - Fujifilm XF 50mm F2 - Fujifilm EF-X20 - Canon Speedlite 580EX II - Manfrotto 055XPROB met de Manfrotto 488RC2

    Comment


    • #47
      Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

      Oorspronkelijk geplaatst door mitchell Bekijk bericht
      Juist ja bedankt !

      Ik heb me ondertussen de V600C aangeschaft.
      Een verkoper zei me dat snelladen niet zo goed zou zijn voor de batterijen.
      Is dat ook zo? Het is er toch voor gemaakt, niet?

      Grtz
      Met een heel snelle lader zullen de akku's eerder verslijten, ze worden elke keer heet gestookt, en dat is niet zo goed.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #48
        Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Met een heel snelle lader zullen de akku's eerder verslijten, ze worden elke keer heet gestookt, en dat is niet zo goed.
        Dat is helemaal correct .. die heel snelle laders laden meestal met 3x de nominale stroom .. je moet dan in principe speciale "IC3" batterijen hebben (Rayovac maakte die indertijd dacht ik) anders is beschadiging niet denkbeeldig, slijtage is er in dat geval altijd. Specificaties van de fabrikanten stellen dat opwarming bij opladen van NimH niet boven de 40-45C mag uitkomen, ttz als ze aan de buitenkant 45C zijn dan zijn ze binnenin nog veeeel warmer

        Comment


        • #49
          Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

          Ik heb dan toch ook maar een Powerex MH-C9000 gekocht bij Aitec voor dat ze op zijn.
          Ziet er toch wel deftig speelgoed uit, dus ik ben benieuwd.
          Canon EOS 5D met 3KG glas
          https://reisforum.net

          Comment


          • #50
            Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

            Ok, ik weet genoeg.
            Bedankt voor jullie uitleg.

            Groeten
            mitcheLL

            Comment


            • #51
              Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

              Ik heb dit draadje een beetje gevolgd en besloten om me de powerex mh-c9000 aan te shaffen, ik ben hem zelf gaan afhalen in Leuven bij AITEC en heb van de vriendelijke meneer achter de balie een deskundige uitleg gekregen over het gebruik van dit toestel. De verkoper verzekerde me dat dit echt wel veruit de beste lader is op dit moment, de toekomst zal uitwijzen of hij gelijk heeft, ik heb me meteen ook een setje ANSMANN NI-MH 2850 AA aangeschaft. Het laden is begonnen
              Eric Van Aerschot BD0730BE

              Comment


              • #52
                Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

                Spijtig dat ik zo ver woon van Leuven, had hem anders ook al gehad!!

                Nog geen pakketje toegekomen, nog geen verzendbevestiging gehad.

                Even moeten informeren of deze nog voor nieuwjaar er zal zijn..

                grtz
                Mijn werkjes

                Comment


                • #53
                  Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

                  Update betreffende bestelling via ebay bij aitec.

                  Ze hebben me zonet gebeld, dat het pakketje vandaag wordt verzonden en met alle waarschijnlijkheid me morgen reeds zal bereiken.

                  Wat mij betreft: topservice, gezien de voorbije en komende feestdagen..

                  grtz
                  Mijn werkjes

                  Comment


                  • #54
                    Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

                    Voor de geibtresseerde.
                    De goedkoopste (winkel) die ik gevonden heb voor de GP 2700Nimh batterijen was LKG Solutions in Duffel.
                    Met de prijs van LKG ben ik naar Vanden Borre gegaan en heb ze daar aandezelfde prijs gehad.
                    Eigenlijk nog 0,60€ goedkoper als bij LKG want op hun site moesten er nog Bebat taksen bij.
                    Bij Vanden Borre kun je ze dus aan 16,20€ krijgen.
                    Fujifilm X-PRO2 - Fujifilm XF 16mm F1.4 - Fujifilm XF 23mm F2 - Fujifilm XF 35mm F2 - Fujifilm XF 50mm F2 - Fujifilm EF-X20 - Canon Speedlite 580EX II - Manfrotto 055XPROB met de Manfrotto 488RC2

                    Comment


                    • #55
                      Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

                      Ik ga eens die gp 2700mah proberen vanop ebay, vanuit hongkong..

                      11eur voor 4AA's, we zien wel of dit zal werken..

                      Ik laat iets weten, hoe het verdergaat..

                      grtz
                      Mijn werkjes

                      Comment


                      • #56
                        Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

                        Eneloop (max 2000 mAh) aan 17,00€ voor 4 AA's (zou kwalitatief de beste zijn)
                        SANYO Eneloop AA 2000 mAh => 25,95 € per 8 stuks (+ verzending)

                        Ideaal voor (regio-) groepsaankoop
                        Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

                        Comment


                        • #57
                          Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

                          ik koop mijn Sanyo Eneloop's via Ebay (UK & HongKong)
                          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                          Comment


                          • #58
                            Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

                            Gotron in Aalst verkoopt Maha-batterijladers oa de C800S de andere weet ik ni
                            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                            Comment


                            • #59
                              Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

                              Ansmann MaxE eneloops 2100 Mah: 4 voor 9,95€ bij Geheugenkaart
                              ______
                              www.vue.photo

                              Comment


                              • #60
                                Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

                                Iemand een idee over de kwaliteit van deze batterijen?

                                Imedion oplaadbare batterijen zijn low self discharge NiMH oplaadbare batterijen en werken hezelfde als reguliere oplaadbare batterijen.


                                Die eneloops is dat een merknaam of een type? Zijn bovenvermelde batterijen dan eneloops of gelijkwaardig?
                                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                                Comment

                                Working...
                                X