Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

    Ik heb me daar straks GP powerbank V600D gekocht.
    En deze zal voorlopig mijn GP NIMH 2700 batterijtjes opladen.
    In de toekomst ga ik eens kijken voor de MAHA C9000 denk.
    Fujifilm X-PRO2 - Fujifilm XF 16mm F1.4 - Fujifilm XF 23mm F2 - Fujifilm XF 35mm F2 - Fujifilm XF 50mm F2 - Fujifilm EF-X20 - Canon Speedlite 580EX II - Manfrotto 055XPROB met de Manfrotto 488RC2

    Comment


    • #32
      Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

      Misschien een interessante update omtrent de Eneloop batterijen:

      Begin april heb ik mijn Maha laders, ditto batterijen en een paar sets Sanyo Eneloops gekocht, en die ook opgeladen. De Sanyo's tekenden effectief rond de 2000 mAh op.

      Ik had 2 van die Eneloop AA's in een afstandsbediening geplaatst, en die is tot op heden eigenlijk niet meer gebruikt. Dit was dus een ideaal setje batterijen om na te gaan hoeveel de zelfontlading van die Eneloops nu bedraagt. Het is verre van een wetenschappelijke test, het zijn maar twee batterijen, de bewaartemperatuur was wel vrij constant (gewoon in de woonkamer). Maar goed ik kreeg de volgende resultaten:

      Batterijen opgeladen: eind april, begein mei
      Batterijen ontladen via C9000 met 500mA ontlaadstroom: half december
      Dus, ze lagen ongeveer 7,5 maanden ongebruikt. Volgens marketing informatie zouden ze ongeveer 10% op 6 maanden, en 15% op een jaar verliezen.

      Na ontladen kreeg ik volgende resultaten:
      • batterij 1: 1782 mAh gemeten capaciteit (of 11% verloren door zelfontlading)
      • batterij 2: 1735 mAh gemeten capaciteit (of 13% verloren door zelfontlading)


      De Eneloops maken dus hun beloftes vrij goed waar!


      Misschien toch een klein woordje extra uitleg: batterijladers gaan een cel ontladen tot 0.9 V om de capaciteit te meten. Er zijn echter veel toestellen die weigeren om nog goed te werken als de batterij een klemspanning van minder dan 1.1 V a 1V heeft. Dit wil dus zeggen dat de effectief bruikbare capaciteit altijd lager zal zijn dan de gemeten capaciteit. De Eneloops blijven vrij lang boven de 1.1V, dus op dat punt zijn ze ideaal. Hetzelfde geldt voor de Maha PowerEx 2700 mAh's. Die laatste hebben trouwens ook een zeer lage zelfontlading voor "gewone" NiMh te zijn....
      (Mijn ondervinding met Aldi batterijen bvb is dat ze nogal snel onder de 1.1V duiken....)

      Comment


      • #33
        Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

        Oorspronkelijk geplaatst door Nivek Bekijk bericht

        Maar na noghoer nog 2 topics te lezen over batterijen ben ik aan het twijfelen.
        Het snel laden zou slecht zijn voor de levensduur van de batterijen.
        Wat is dus een goede oplossing die ik in Belgie kan kopen ?
        Ik vind de V800C ook niet. Wat ik vandaag wel vond was de V600D.
        Dat was in de mediamarkt aan ongeveer 64 euro.

        Comment


        • #34
          Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

          Oorspronkelijk geplaatst door mitchell Bekijk bericht
          Ik vind de V800C ook niet. Wat ik vandaag wel vond was de V600D.
          Dat was in de mediamarkt aan ongeveer 64 euro.
          Ik heb hem gekocht bij http://www.hcw.be/ en kost hij 54,90€
          De V800C hebben ze er ook en kost er 69,90€.

          Fujifilm X-PRO2 - Fujifilm XF 16mm F1.4 - Fujifilm XF 23mm F2 - Fujifilm XF 35mm F2 - Fujifilm XF 50mm F2 - Fujifilm EF-X20 - Canon Speedlite 580EX II - Manfrotto 055XPROB met de Manfrotto 488RC2

          Comment


          • #35
            Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

            POWEREX MH-C9000 (€ 69.50 + € 5.00 P&P belgie = € 74.50)

            http://stores.benl.ebay.be/AITEC-BVBA
            Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

            Comment


            • #36
              Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

              Iemand ervaring met deze batterijen?

              Zouden dit originele van GP zijn?




              Tot nu toe zeer tevreden met de batterijen die ik heb van GP, gaande van 1800mA tot 2700mA. Momenteel gebruik ik een GP Powerbank Quick 3.

              Maar met die lader heb ik alleen één ledje die groen oplicht, wanneer de batterijen vol zouden moeten zijn. Hiermee weet ik dus niet in hoeverre de batterijen verslijten zijn ofniet.

              Door het grote aanbod aan kwaliteitsopladers, heb ik momenteel geen goed overzicht over welke oplader nu de beste prijs-kwaliteit heeft. Iemand die me tot bepaalde oplader kan overtuigen?

              mvg
              Mijn werkjes

              Comment


              • #37
                Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

                Oorspronkelijk geplaatst door fotodro Bekijk bericht
                Iemand ervaring met deze batterijen?

                Zouden dit originele van GP zijn?




                Tot nu toe zeer tevreden met de batterijen die ik heb van GP, gaande van 1800mA tot 2700mA. Momenteel gebruik ik een GP Powerbank Quick 3.

                Maar met die lader heb ik alleen één ledje die groen oplicht, wanneer de batterijen vol zouden moeten zijn. Hiermee weet ik dus niet in hoeverre de batterijen verslijten zijn ofniet.

                Door het grote aanbod aan kwaliteitsopladers, heb ik momenteel geen goed overzicht over welke oplader nu de beste prijs-kwaliteit heeft. Iemand die me tot bepaalde oplader kan overtuigen?

                mvg
                Ik heb die lader ook, ze geven aan dat de GP2700 op 8 uur opgeladen zouden zijn met deze lader.

                Maar ik heb al ondervonden dat de batterijen nu helemaal leeg zijn of maar half, volgens mij laadt hij altijd even lang. Ze hebben er gewoon een tijdsklok inzitten denk.
                Canon EOS 5D met 3KG glas
                https://reisforum.net

                Comment


                • #38
                  Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

                  K'heb juist uit nieuwsgierigheid de GP Powerbank Quick 3 lader ééns open gevezen en wat blijkt, er zit gewoon een timer ic in.
                  Canon EOS 5D met 3KG glas
                  https://reisforum.net

                  Comment


                  • #39
                    Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Nivek Bekijk bericht
                    Ik heb hem gekocht bij http://www.hcw.be/ en kost hij 54,90€
                    De V800C hebben ze er ook en kost er 69,90€.

                    Bedankt voor de tip.
                    Ik heb net deze site bezocht. Maar vind enkel de H500 online.
                    Misschien is de rest uitverkocht.

                    Grtz
                    mitcheLL

                    Comment


                    • #40
                      Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

                      Ik denk er over na die c9000 aan te schaffen, nu nog enkel beslissen waar ik deze best aankoop..

                      Iemand tips? Mahaenergy dus alvast vermijden, is het niet regulus?


                      grtz
                      Mijn werkjes

                      Comment


                      • #41
                        Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

                        Oorspronkelijk geplaatst door fotodro Bekijk bericht
                        Ik denk er over na die c9000 aan te schaffen, nu nog enkel beslissen waar ik deze best aankoop..

                        Iemand tips? Mahaenergy dus alvast vermijden, is het niet regulus?

                        grtz
                        Wel ik denk dat de vestiging in Duitsland "stinkt" (zaak nog steeds in beroering, nu al zes gedupeerden waar ik weet van heb)

                        Er is ook een webshop in Engeland die "betrouwbaar" oogt maar ... ??? http://mahaenergy.co.uk/ (=nevada-radio is de eigenlijke shop)

                        Mahaenergy.com in de US levert veel stuff aan www.elv.de naar hun eigen zeggen (twee paletten van 576 C9000 laders elk) en ze hebben mij die webverkoper "aangeraden" helaas nadat ons kalf al verdronken was
                        Smart Home ✓ Haustechnik ✓ Sicherheitstechnik ✓ elektronische Bauelemente ✓ und vieles mehr online bei elv.com kaufen.


                        Laat maar iets horen als het een successtory wordt ik wil die C-9000 ook nog steeds

                        Comment


                        • #42
                          Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

                          Aangezien de prijs van ELV niet lager was dan de ebay link die hierboven ergens staat. Toch maar voor Ebat gekozen..

                          Hopelijk heb ik dze nog voor nieuwjaar, het wordt nipt vrees ik..

                          Ik laat zeker weten wat ik ervan vind


                          grtz
                          Mijn werkjes

                          Comment


                          • #43
                            Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

                            Oorspronkelijk geplaatst door mitchell Bekijk bericht
                            Bedankt voor de tip.
                            Ik heb net deze site bezocht. Maar vind enkel de H500 online.
                            Misschien is de rest uitverkocht.

                            Grtz
                            mitcheLL
                            Hier staan ze allemaal.
                            http://www.hcw.be/Search.aspx?search...GP%20Batteries
                            Fujifilm X-PRO2 - Fujifilm XF 16mm F1.4 - Fujifilm XF 23mm F2 - Fujifilm XF 35mm F2 - Fujifilm XF 50mm F2 - Fujifilm EF-X20 - Canon Speedlite 580EX II - Manfrotto 055XPROB met de Manfrotto 488RC2

                            Comment


                            • #44
                              Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

                              ik heb hier besteld:



                              75eur incl verzending, gaat om firma uit Leuven.. Eventueel kunnen mensen uit de buurt zelf afhalen..

                              grtz
                              Mijn werkjes

                              Comment


                              • #45
                                Re: welke batterijen voor flitser: eneloop of NiMH?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Nivek Bekijk bericht

                                Juist ja bedankt !

                                Ik heb me ondertussen de V600C aangeschaft.
                                Een verkoper zei me dat snelladen niet zo goed zou zijn voor de batterijen.
                                Is dat ook zo? Het is er toch voor gemaakt, niet?

                                Grtz

                                Comment

                                Working...
                                X