Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Markins Balhoofd M10/M20

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Markins Balhoofd M10/M20

Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
    Sorry maar ik ben ook op zoek naar een deftige statiefkop ( wss M10) voor mijn D80.
    Moet je dan een M10 + een quick release shoe + een quick release camera plate kopen of vormen die M10 en die quick release shoe samen één geheel? ? Zie het bos niet meer door de bomen
    Het is inderdaad wat verwarrend.
    Je kunt een M10 kopen mèt of zonder quick release shoe (QRS).

Zonder is voor de mensen die weer iets specialers willen hebben (al dan niet met goede reden ) en die kiezen een losse QRS van een merk naar keuze.

Mèt is voor de mensen die aan het standaard QRS genoeg hebben (de meesten).

Maar je moet er wel een camera plate of L-bracket bij kopen. Die kies je aan de hand van het toestel dat je hebt want elk toestel heeft zijn eigen ontworpen plate of L-bracket, net als de lens plates.

Duidelijk zo?
    meer over mijn fotografie is te vinden op
    http://www.nandoonline.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht

Zonder is voor de mensen die weer iets specialers willen hebben (al dan niet met goede reden ) en die kiezen een losse QRS van een merk naar keuze.

Maar je moet er wel een camera plate of L-bracket bij kopen. Die kies je aan de hand van het toestel dat je hebt want elk toestel heeft zijn eigen ontworpen plate of L-bracket, net als de lens plates.

Duidelijk zo?
      Beter kan ik het niet uitleggen

Comment

Duidelijk zo?
        Perfect, alles heel duidelijk nu! Een heel grote en welgemeende dank u
        BD0723BE

Comment

Hallo,

dank jullie voor de info. Ik heb echter nog 1 vraagje betreffende de L vormige bracket. Waarom zoiets kopen ? Je kan je camera op het balhoofd toch 90 graden kantelen via de sleuf in het balhoofd of is het enkel gemakkelijk omdat je dan exact 90 graden kan kantelen ? Ik vind de L bracket nogal duur ...

groet
          Nikon D7000 17-55/2.8 - 70-200/2.8 VR - 18-200 VR - 105 VR Micro - 12-24/4 - 18-70 ED - 50/1.8 - 85/1.4 SB - 28DX/800/900 - TC-14EII - DR6 - Feisol CT-3372LV - Cullmann MB8.5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Amateurken Bekijk bericht
            Hallo,

dank jullie voor de info. Ik heb echter nog 1 vraagje betreffende de L vormige bracket. Waarom zoiets kopen ? Je kan je camera op het balhoofd toch 90 graden kantelen via de sleuf in het balhoofd of is het enkel gemakkelijk omdat je dan exact 90 graden kan kantelen ? Ik vind de L bracket nogal duur ...

groet
            Hoi,

Denk dat je met L-bracket meer instelmogelijkheden overhoudt van je balhoofd dan als je je balhoofd in de 90° sleuf kantelt.
            Just my 2 cents.

L-bracket staat bij mijn in ieder geval op het wensenlijstje.

Grtz

Bryan
            Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Amateurken Bekijk bericht
              Hallo,

groet
              Duur is het ding inderdaad, maar oh zo fijn en flexibel in gebruik. Belangrijk pluspunt is het 90° kantelen waarover je het hebt. Dan ligt het gewicht naast het middelpunt/draaipunt van het balhoofd. Dat kan, maar werkt minder prettig.
              Kijk maar eens naar enkele mogelijkheden, die ik zichtbaar heb gemaakt achter deze link:
              http://flickr.com/photos/nandoonline...7602143111916/

Comment

Ik ben er min of meer uit voor de aanschaf van een balhoofd.
                Na het lezen van tientallen gebruikerservaringen van alle gevonden reviews op het internet heb ik begrepen dat de verschillen in de dure balhoofden eerder te maken hebben met kleine details. Arca Swiss Z1, Markins M10/M20, RRS 55 en 40 en Kirk BH-1 zijn wel degelijk de betere. Kirk BH-1 is wel een vrij omvangrijk en eigenlijk te zwaar balhoofd. De Kirk BH-3 en de Gitzo's vallen helaas wat te licht uit qua draagkracht.
                Als men douanekosten in rekening neemt worden RRS en Kirk wel een slag duurder. Arca Swiss en Markins zijn in Europa te verkrijgen. Jammer dat de Markins - gelet op de goedkope dollarprijs toch nog overdreven dure europrijzen doorrekent in Europa. Arca Swiss blijkt dan plots niet eens zo duur meer (Konijnenberg) en heeft bovendien een uniek voordeel met zijn elliptisch balhoofd waardoor de weerstand vergroot zodat de kop uit zijn middenstand gaat. Alleen weet ik nog niet echt of het fliplock systeem van Arca Z1p wel deugdelijk is. Ik denk eraan om richting vijsklem te gaan (al dan niet van Arca).
                Na wat bijkomend speurwerk lijken de camera- en lensplaatjes van RRS de beste keuze te zijn. De extreem lage dollar zorgt voor een bijkomend voordeel (ondanks de douanekosten). Ik heb onlangs een mail met een aantal concrete vragen naar RRS gestuurd en kreeg er een heel duidelijke en informatieve uitleg. Blijkbaar goede service.
                Nu enkel nog het geld bijeensparen...
                Last edited by Leopard; 10 november 2007, 12:18.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                  Als men douanekosten in rekening neemt worden RRS en Kirk wel een slag duurder.
                  Ik begrijp het niet. Hoezo dure douanekosten?
                  Buiten de EU kopen betekent dat je de aanschaf excl btw doet.
                  Bij de invoer betaal je dan de btw over het bedrag (omgerekend naar euro) plus de invoerrechten. En die laatste bedragen niet meer dan € 20,-
                  Ten minste. Bij mijn laatste aankoop bij RSS was dat zo het geval. En met de lage dollarkoers was de besparing destijds even veel als de btw en invoerrechten samen.

Comment

Ik begrijp het niet. Hoezo dure douanekosten?
                    Buiten de EU kopen betekent dat je de aanschaf excl btw doet.
                    Bij de invoer betaal je dan de btw over het bedrag (omgerekend naar euro) plus de invoerrechten. En die laatste bedragen niet meer dan € 20,-
                    Ten minste. Bij mijn laatste aankoop bij RSS was dat zo het geval. En met de lage dollarkoers was de besparing destijds even veel als de btw en invoerrechten samen.
                    Ik heb mij misschien wat verkeerd uitgedrukt; ik bedoelde idd 21% BTW + dedouanering. Ik reken gemiddeld op zo'n 30% meerprijs (BTW, verzending en douane) bovenop de gepubliceerde prijzen in de VS. Daarmee wordt de winst uiteraard heel wat kleiner.

Comment

ik heb dat hier met veel interesse gevolgd en ik wil het eens laten checken van de profs voor ik het bestel:
                      gitzo statief g 1327
                      markins M20 met qr60(qrs)
                      L- bracket van kirk voor een d2hs
                      eventueel zou ik die L-bracket in amerika bestellen als er voordeel is?maar waar...eventuele link is welkom
                      ik heb tot nu toe, een max.400mm.lens en het kan in de verdere toekomst een 500 worden
                      klopt dat hier allemaal een beetje of zijn er nog alternatieven,verbeteringen mogelijk..(kleine dan wel
                      wat bedoelen ze eigenlijk met een dove tail plate?
                      bedankt
                      marc

Comment

sorry kwas nog iets vergeten
                        btw is 21 percent maar hoe word de invoertaks berekent?
                        bedankt
                        marc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marcva Bekijk bericht
                          L- bracket van kirk voor een d2hs
                          eventueel zou ik die L-bracket in amerika bestellen als er voordeel is?maar waar...eventuele link is welkom
                          marc
                          http://www.kirkphoto.com/lbracketsn.html 180 US$

http://www.reallyrightstuff.com/rrs/...D2%2DL&eq=&Tp= 183 US$

Comment

bedankt
                            marc
                            Ik reken altijd op zo'n 30% (BTW en dedouanering) bovenop de netto-prijs+ verzendkosten. De laatste bestelling dat ik deed (in 2006) klopte dit perfect.

Comment

bedankt
                              marc
                              Waarom hier vragen als het zelf net zo gemakkelijk via internet op te zoeken is?
                              Surf naar de site van de douane, of zoek op invoerrechten en binnen een uurtje kun je er vrijwel alles vanaf weten. Door te vragen op een forum waar eenieder zijn eigen gedachte of berekening daarover heeft, weet je uiteindelijk nog niets zeker.

Comment

Ik wens je veel succes op de site van de douane (http://www.fisconet.fgov.be/nl/?fram...!FNdouane.htm&); een kat vind er zijn jongen niet in terug.
                                Bellen naar de douanediensten is al evenmin informatief:
                                1) of ze rapen niet op;
                                2) of ze sturen je van her naar der;
                                3) of ze geven vage informatie.

Comment

Working...
                                X