Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
De weinige reviews die ik tot dusver van de ArcaSwiss Z1 gelezen heb zijn allen vrij lovend. Ik denk dat ik in die richting zal verdergaan. Iemand die mij nog de verschillen kan uitleggen tussen de verschillende submodellen van de ArcaSwiss Z1 en de voordelen daaraan verbonden?
Ik denk eraan om dit balhoofd te combineren met de camera- en lensplaatjes van RRS. Alle tips dienaangaande zijn welkom.
Ik ga ook eens naar die Z1 kijken. Als de panknop inderdaad te laag zit, laat ik een alu plaatje maken ter grootte van de balhoofdbasis (en een cm dik of zo) om eronder te steken .
De verschillende versies zijn volgens mij:
- met of zonder panorama koppeling (= een tweede panmogelijkheid bovenop de kop) dit is SP (single pan) of DP (double pan).
- met schoefdraad als koppeling, "ouderwetse" snelkoppeling of (fliplock) snelkoppeling.
Ikzelf zou gaan voor het "gewone" model met de klassieke snelkoppeling, dat vertrouw ik het meest.
Kris
Dus die flip-lock is een gewone snelkoppeling of heb ik het mis?
Voor het cameraplaatje is het beter RRS te kopen vermoed ik.
Ik denk dat er fabrikanten zijn die het soort 'verhogingsplaatje' in hun assortiment hebben, maar ik weet niet meer waar ik het gezien heb.
Markins heeft een zogenaamde Base Plate TB 20 dat tevens een extra demping is tussen statief en balhoofd,maar er staat bij voor Gitzo serie 2 statieven...dus of het past voor andere statieven weet ik niet..
Die flip-lock zou minder geschikt zijn dan een Dove tale snelkoppelling..een Arca Swiss kopen dus zonder die flip-lock en ééntje van Markins gebruiken
ik heb deze van de week aangekregen QR-60 met een camera plaatje voor de D200,de verbinding is rotsvast ..nu nog een ander balhoofd... ik ga die Z1 toch wel eens bekijken bij Konijn.
Last edited by L.Cavalier; 29 oktober 2007, 18:27.
Reden: taalfout
Gelukzak, jij hebt die moeilijke keuze al achter de rug .
Uit interesse: waarom de Markins en niet de Arca (of RRS)?
Kris
Grotendeels op gevoel hoor. Ze zijn allebei top.
Maar toch ook:
Over de Markins M20 bestaan vele reviews en iedereen is unaniem positief.
De Arca Swiss Z1 is vrij nieuw en dus nog maar weinig reviews te vinden.
En er zijn wat klachten over de moeilijke bereikbaarheid van de knoppen op bepaalde statieven.
Bedankt. Wat je alleszins kan zeggen is dat Markins de marketing veel beter doet... uitgebreide websites met filmpjes enz... en mede daarom veel meer verkoopt en meer aandacht krijgt in fora.
Arca HEEFT niet eens een website (anno 2007!) en je moet zelf moeite doen om een winkel te vinden die ze heeft...
Kris
sorry dat ik hier inval, maar ik heb een Nikon D200 MET batterypack MB200. Ik zou de Markins M10 willen bestellen met quick release shoe QR48. Welke plate raden jullie me aan ? Op hun website staat volgens mij enkel info voor D200 ZONDER batterypack. Dank voor jullie hulp.
sorry dat ik hier inval, maar ik heb een Nikon D200 MET batterypack MB200. Ik zou de Markins M10 willen bestellen met quick release shoe QR48. Welke plate raden jullie me aan ? Op hun website staat volgens mij enkel info voor D200 ZONDER batterypack. Dank voor jullie hulp.
Sorry maar ik ben ook op zoek naar een deftige statiefkop ( wss M10) voor mijn D80.
Moet je dan een M10 + een quick release shoe + een quick release camera plate kopen of vormen die M10 en die quick release shoe samen één geheel? ? Zie het bos niet meer door de bomen
Comment