Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Liefhebbers van Transcend geheugenkaarten !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Liefhebbers van Transcend geheugenkaarten !

Even misbruik maken van deze topic : bij één van vorige acties hier kocht ik een CF Transcent 2 GB en die geeft problemen op D70, ik kan ze niet meer gebruiken, vraagt steeds om for terwijl ik dit al ettelijke keren deed, in toestel en op pc... nog iemand deze ervaring ?

thx

Comment

lap, ik lees dit ier weer veeeeel te laat hé. Ben ook op zoek naar een extra kaartje. Moest er iemand eentje teveel gekocht hebben tijdens deze actie...
      WWW.JOPIX.BE
      Just one click away...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jonez Bekijk bericht
        lap, ik lees dit ier weer veeeeel te laat hé. Ben ook op zoek naar een extra kaartje. Moest er iemand eentje teveel gekocht hebben tijdens deze actie...
        heb gehoord dat Frednick er nog eentje op overschot heeft.
        je moet hem maar eens een pm sturen...
        tis nen 150X SAMSUNG ORIGINAL FLASH (CF) en hij verkoopt het voor een 30 tal euro denk ik...
        5DmkIII en wat glas

Comment

Voor rond de 28.- Euro heeft u tegenwoordig al een SanDisk 2 GB Ultra II
          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
            Voor rond de 28.- Euro heeft u tegenwoordig al een SanDisk 2 GB Ultra II

En Sandisk heeft momenteel mega-problemen met perfect nagemaakte brol.

No offence Otto, is niet tegen jou gericht, maar collega-BD'ers: zie uit wat je koopt, zoek eerst even de serienummer op op de site van Sandisk....

Een verwittigd BD'er kan twee foto's maken ;-)
            Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jupilleke Bekijk bericht
              En Sandisk heeft momenteel mega-problemen met perfect nagemaakte brol.

No offence Otto, is niet tegen jou gericht, maar collega-BD'ers: zie uit wat je koopt, zoek eerst even de serienummer op op de site van Sandisk....

Een verwittigd BD'er kan twee foto's maken ;-)

Al die nagemaakte brol wordt gedumpt via EBAY en marktplaats. De douane heeft vorige week nog een combi met inhoud van de weg gehaald tijdens een controle met een paar duizenden 4GB en 2GB nagemaakte extreme III kaarten van SanDisk.

De going prijs voor een Extreme III van SanDisk ligt zo rond de zestig Euro.

De meeste kaarten welke via duistere kanalen of op markten worden aangeboden liggen een stuk lager. De kaartjes doen het wel maar het zijn geen Extreme kaarten maar perfect nagemaakte en de meeste mensen die zulke brol kopen merken het niet of klagen niet.
              Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotomanneke Bekijk bericht

Net een antwoord gekregen van Jupilleke.
                Ik vat het belangrijkste van zijn PM hieronder samen :

Garantie kan ik uiteraard niet geven, maar ik doe de belofte dat als er eentje defect raakt, ik er twee in de plaats geef. Maar heb tot nu toe nog geen enkele hoeven te ruilen.
                bij mij is er eentje kapot
                al mijn foto's ook kwijt dus, en niet te recoveren met recovery tools...

nu geformatteerd in camera, opnieuw proberen recoveren, niets meer te vinden maar ik vertrouw het kaartje voor geen cent meer.(het werkt dus weer, maar ik heb geen zin om dit voorval een tweede keer te hebben)
                tzal hier waarschijnlijk wel in de vuilbak vliegen, tenzij Jupilleke zijn belofte wil nakomen. (maar kga der ook gene zever over maken als hij da nie doet)
                Last edited by Matthias; 22 oktober 2007, 11:21.
                5DmkIII en wat glas

Comment

Heb er ook 2 van Transcend (4 en 2 GB) en die van 4GB heeft bij mij ook reeds tweemaal problemen gegeven. Niets meer te doen op het moment zelf (behalve de andere kaart tevoorschijn halen).

Eenmaal thuis kon ik de foto's nog downloaden van de kaart met één of andere Recovery programmaatje
                  Na formateren in de camera gaat die weer een tijdje goed.

Twee dingen die ik hiermee geleerd heb:
                  1. altijd meerdere kaartjes hebben, zelfs (of misschien vooral) als je grote kaartjes hebt

2. geen Transcend meer
                  Heb vroeger verscheidene jaren met Sandisk (512MB) gewerkt en nooit geen problemen gehad en alleen maar vanwege de prijs overgestapt. Volgende keer spendeer ik liever iets meer om geen problemen te hebben want zoals mijn voorgangen hier zei: vertrouwen doe ik het niet meer.

Mvg

Steven
                  1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

ik vrees dat er hier bij mij ook enkele extreempjes van Sandisk zullen in huis moeten worden gehaald
                    5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                      tzal hier waarschijnlijk wel in de vuilbak vliegen, tenzij Jupilleke zijn belofte wil nakomen. (maar kga der ook gene zever over maken als hij da nie doet)

belofte maakt schuld, komt in orde

by the way, op www.sdcard.org in de downloadsectie kun je de panasonic sd-formatter downloaden. Is eveneens voor CF te gebruiken.
                      Let wel op, als je de full-format gebruikt, kan je GEEN foto's meer terughalen naderhand. Opletten dus
                      Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

Comment

Working...
                      X