Eindelijk besloten, het zal de 300 of 400 AW stealth reporter worden (moet nog gaan uittesten of al mijn materiaal erin past). Uiteraard zal dit u worst wezen, ware het niet dat ik een bijkomstigheid heb ontdekt.
2 aparte winkels: Konijnenberg: 143€ inc. - - - - Foto Rubens: 95€ inc.
Dit voor de 300 AW. Kan er iemand het prijsverschil verklaren?
Oorspronkelijk geplaatst door paulolyslagerBekijk bericht
Eindelijk besloten, het zal de 300 of 400 AW stealth reporter worden (moet nog gaan uittesten of al mijn materiaal erin past). Uiteraard zal dit u worst wezen, ware het niet dat ik een bijkomstigheid heb ontdekt.
2 aparte winkels: Konijnenberg: 143€ inc. - - - - Foto Rubens: 95€ inc.
Dit voor de 300 AW. Kan er iemand het prijsverschil verklaren?
In ieder geval bedankt voor de voordelige hint; ik was op zoek naar een goedkope 550 AW en bij Rubens staat die ook aanmerkelijk goedkoper.
Vorige week trof ik een aantal fotografen welke in Den Haag op locatie aan het werk waren. Wat mij opviel was dat velen in het bezit waren van rugzakken. Ik vroeg waarom rugzakken. Zij vertelde mij dat dit maar voor een ding was, namelijk hun gezondheid. Jaren lang hebben zij gelopen met een zware tas aan de schouder en het gevolg is dat veel fotografen nu last hebben van beknelde zenuwen. Ik zelf bezit een tas Lowepro Magnum AW en een Lowepro rugzak. Ik heb nog steeds geen definitieve voorkeur kunnen vinden. Ik laat het altijd afhangen van de soort fotografie wat ik die dag ga doen. Nu ik dit heb vernomen zal ik waarschijnlijk wat vaker de rugzak nemen.
Persoonlijke smaken verschillen en dat is ook maar goed ook.
mvgr
antoine200
Last edited by antoine200; 6 december 2006, 08:51.
Reden: toevoeging
even terug naar boven werken,
weet er iemand een deftige winkel zijn in het brusselse waar je allerlei rugzakken kan bezichtigen? ik heb zo iets nog liever eerst eens in mijn handen dan ze zomaar te bestellen op internet.
mss iemand die mij uitsluitsel kan geven: ik zoek een rugzak waar mijn materiaal in kan (op dit moment echter nog nt zoveel). wat de rugzak vooral moet hebben zijn van die stevige, goede heupriemen. statief moet er ook aan kunnen, en mss eventueel mijn laptop (maar dit is nt meteen noodzakelijk)
nog een kleine bedenking, ik ben van plan om binnen enkele jaren (ja voor de moment ben ik nog volop student) trektochten te maken in de bergen. uiteraard wil ik dan mijn fotospullen kunnen meenemen, maar ik wel wel geen twee rugzakken moeten dragen, ik bedoel, bij de meeste rugzakken is er nt veel plaats meer over om nog andere zaken (verse kousen, handdoek, proviant,...) in op te bergen. heeft iemd ier een oplossing voor?
mvg, rubn
Ben trouwens ook op zoek naar een gepaste tas voor een
300D
met enkele lenzen (kitlens,70-200, 85)
alle suggesties welkom.
dan weet ik wat ik op mijn kerstlijstje kan zetten
Hier dezelfde situatie, 350D, 70-200, 18-55 en/of toekomstige 17-55 IS (of 17-70), flitser 580EX en dan nog macro (ook toekomstig) Canon 100mm of Sigma 150, ben der nog nie uit welke.
Als ik zo lees hier (en wat foto's bekijk) dan is de Microtrekker 200 wel de ideale tas voor al deze stukken.
Deze tas, eigenlijk rugzak, is handig als je ook eens met de fiets op pad bent die hangt niet in de weg zoals een schoudertas, maar die is dan weer handig als je aan het wandelen bent, dus ergens zal een keuze moeten worden.
mvg,
2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP
Oorspronkelijk geplaatst door paulolyslagerBekijk bericht
Momenteel loop ik rond met mijn lowepro, maar deze begint te klein te worden, 3 objectieven, 1 body, een hoop filters, reservebatterij, doeken. Het lastige aan deze tas is dat je hem steeds moet afdoen om van objectief te veranderen. Ik ga veel op reis en deze tas geeft mijn uitrustig zeker genoeg bescherming maar gebruiksvriendelijk is hij toch niet echt. Ik zoek eigenlijk een tas die gemakkelijk te dragen is (liefst geen enkele schouderstrap, maar rugzaktype) die ook nog genoeg ruimte kan bieden voor andere zaken zoals kaarten, reservesokken :-) en trui. Enig idee waar ik zo iets kan vinden? Of misschien is dit wel een oproep naar de designers van deze producten.
Ik ben in blijde verwachting van de Lowepro DryZone Rover. Daar kunnen naast een DSLR ook nog een drietal lenzen en toebehoren in. Die zitten onderaan, in een waterdicht compartiment (de speciale Tizip kun je open laten staan als het niet regent, het compartiment hou je dicht d.m.v. een interne rits en een clip). Daarboven heb je echt veel plaats voor diversen (jas, pull, boeken, enz.). Een kenmerk van de DryZone Rover is ook dat er een uitneembare waterzak in zit (type Camelback). Bovendien kun je een flap uittrekken waar je een statief in stopt, deze wordt door elastieken tegen de rugzak gehouden. Zie http://www.lowepro.com/Products/Back...one_Rover.aspx
Ik denk dat dit de enige rugzak is met deze kenmerken.
"Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
Uit: Apocrief
nog een kleine bedenking, ik ben van plan om binnen enkele jaren (ja voor de moment ben ik nog volop student) trektochten te maken in de bergen. uiteraard wil ik dan mijn fotospullen kunnen meenemen, maar ik wel wel geen twee rugzakken moeten dragen, ik bedoel, bij de meeste rugzakken is er nt veel plaats meer over om nog andere zaken (verse kousen, handdoek, proviant,...) in op te bergen. heeft iemd ier een oplossing voor?
mvg, rubn
Hangt er vanaf wat je bedoelt met trektochten door de bergen. Hierbij dien je een belangrijk onderscheid te maken :
Vanuit vaste verblijfplaats, of met vervoer van bagage. Hierbij draag je dus een dagrugzak.
Doorgaande trekkings, bijvoorbeeld met overnachtingen in berghutten, dus met grote rugzak.
Ik vermoed dat je het tweede bedoelt. Ik trek al jaren de bergen in, en meestal heb je niet veel plaats meer over voor fotomateriaal. En ik neem echt niets mee dat ik niet nodig heb. Meestal heb je al eten mee voor een paar dagen, en je moet toch rekenen op 2 liter water per dag, plus dan natuurlijk nog wat kledij (fleece, anorak, handschoenen,...), EHBO-spullen, zonnecreme, lakenzak, zaklamp ... . Als ik de bergen intrek voor een doorgaande trekking, neem ik een compact fototoestelletje mee. Het allereerste jaar had ik ook een (analoge) reflexcamera bij, weliswaar met slechts 1 lens (28-200), maar ik heb dit ook maar alleen het eerste jaar gedaan.
Ik weet niet wat voor soort tochten je op het oog hebt, maar als je echt stevige bergtochten wilt maken (hiermee bedoel ik gemiddeld 8 stapuren, waarbij er regelmatig hoogteverschillen van meer dan 1000 m. moeten overbrugt worden, gecombineerd met gletsjerovergangen en een paar stevige toppen, geloof me, dan telt elke gram. Ik overweeg van dit jaar weer in het Italiaanse hooggebergte te gaan toeren, maar meer dan waarschijnlijk neem ik mijn 30D hierop niet mee
Een mogelijkheid is eventueel een heupholster, je beperken tot 1 lens, en een monopod aanschaffen die je ook als wandelstok kan gebruiken. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ik vermoed dat een heupholster gecombineerd met een grote rugzak met stevige heupriemen ook niet de ideale combinatie is. Ik kan het wel eens uitproberen voor U, want ik gebruik regelmatig een heupholster voor mijn gewone uitstappen. Mijn lenzen steek ik dan in lenskokers van LowePro (deze zijn waterafstotend, en geven een goede bescherming aan de lens) en neem deze mee in mijn dagrugzak. Indien je maar 1 lens meeneemt, moet je de overweging maken of je bijvoorbeeld een groothoeklens meeneemt, of een 'superzoom' (bvb. 18-200).
Hierbij nog een (voorlopig) laatste bedenking. De tijd dat je in een berghut je materiaal zomaar onbeheerd kan achterlaten is jammer genoeg ook stilaan aan het voorbij gaan. Ik zou nu mijn fototoestel 's avonds niet zomaar in mijn rugzak achterlaten. Sommige berghutten kunnen soms wel druk zijn, en aan tafel bij het avondeten heb je dan geen overschot aan plaats. Als je dan ook nog constant een reflexcamera ergens moet wegsteken, wordt het soms wel lastig. Ik moet toegeven, ik ben er ook nog niet uit. Ik weet nu al dat ik soms mijn 30D ga missen, maar ik weet evengoed dat als ik hem meeneem, dat ik hem ook dikwijls ga vervloeken .
Hopelijk heb je hier al iets aan. Stof tot nadenken lijkt me.
Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.
Comment