Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cameratas

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Cameratas

Momenteel loop ik rond met mijn lowepro, maar deze begint te klein te worden, 3 objectieven, 1 body, een hoop filters, reservebatterij, doeken. Het lastige aan deze tas is dat je hem steeds moet afdoen om van objectief te veranderen. Ik ga veel op reis en deze tas geeft mijn uitrustig zeker genoeg bescherming maar gebruiksvriendelijk is hij toch niet echt. Ik zoek eigenlijk een tas die gemakkelijk te dragen is (liefst geen enkele schouderstrap, maar rugzaktype) die ook nog genoeg ruimte kan bieden voor andere zaken zoals kaarten, reservesokken :-) en trui. Enig idee waar ik zo iets kan vinden? Of misschien is dit wel een oproep naar de designers van deze producten.

Re: Cameratas

Er zou ook nog een tripod aan moeten kunnen vasthangen :-)

Comment

lowepro heeft / had een grote rugzak.... vorige week nog een deftig model gezien, maar ik zou toch geen gedragen kledij bij het toestel plaatsen, zelf niet in een lichte plastic zak... veel plastiek transpireert toch ook een beetje.... en dan nog sokken? die objectieven zullen flink ruiken...
      30D + 24-70 2,8 + 100-400 4-5.6

Comment

Iemand ervaring met de Crumpler Long Schlong of de slingshot. Ok, hier krijg ik geen trui en sokken in weg, maar zo een zijdelingse zak kan misschien wel in combinatie van een gewone trekkersrugzak. Laat maar iets weten.

Comment

Van lowepro kan je een schoudergordel kopen voor het gewone fototas. Vind het alleen niet zo praktisch. Beter kan je gaan voor een tas in 2 delen. Ofwel een kleine waar onderaan de fototas is en boven een kleine rugzak. Zelf heb ik een grote fotorugzak waar ik een 'daypack' kan aan hangen om te trekken. Echter dit kan je niet gebruiken om te fietsen.

zie:

Dit is nieuw, heb ik nog niet in 't echt gezien.

Mijn voorkeur gaat ook uit naar een zwarte tas vermits het dan minder opvalt dat het om een fototas gaat.

Ook Domke en Temba maken goede tassen.
          Visit Tenba for all your photography needs like backpacks, BYOB, equipment cases, rolling cases, shoulder bags, and other genuine accessories.
          Te veel lenzen en te weinig tijd.
          http://pentaxlenstest.blogspot.com/

Comment

Hoi,

Ik heb zelf de een Lowepro Slingshot AW 200 en een Mini trekker AW.
            De slingshot is handig als je zonder deze af te doen van objectief wilt wisselen. Nadeel is dat deze idd klein is en deze beperkter is kwa inhoud tov bv de mini trekker. In de slingshot krijg ik mijn D70 incl grip met kitlens, de 80-200 schuifzoom, dan heb ik nog plaats over voor een prime. De flits + omnibounce passen er ook nog in met nog wat kleinkraam ( nood schoonmaak set, geheugenkaartjes en extra accu's .

Grtz

Bryan
            Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

Comment

Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel.
              Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
              --------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paulolyslager Bekijk bericht
                Iemand ervaring met de Crumpler Long Schlong of de slingshot. Ok, hier krijg ik geen trui en sokken in weg, maar zo een zijdelingse zak kan misschien wel in combinatie van een gewone trekkersrugzak. Laat maar iets weten.
                Geef eens aan wat je er in kwijt wil

Ik heb nog twee modelletjes groter dan die Long Schlong, de Geekstar ... daarin krijg ik : 5D + 2 * 580 EX + 5 lenzen met een filterdiameter van 72 mm (primes van 24 mm tot 135 mm) + kleine spulletjes zoals zelfontspanner, batterijen,...

Ik heb ook nog een Nature Trekker van LowePro, daar krijg ik al mijn materiaal
                in (oude foto in bijlage, ik heb alleen die 85 mm , de 180 mm en de flitsers )

Vroeger had ik ook nog een LowePro Elite, leuke schoudertas :
                "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Het volgende moet er in kunnen: Canon 350D, kitlens, Tokina 12 -24 (77mm), Canon 17-40mm (77mm), flitser, batterijen, kabels, extra geheugenkaartjes, ...
                  Dat zal het zowat zijn denk ik. Ben is aan het zien naar de Crumpler Long Schlong. Ik denk dat ik daar alles wel in kwijt kan, en ik heb met deze tas nog het voordeel dat ik nog een gewone trekkerszak kan aandoen. Iemand ervaring met deze Long Schlong?

Comment

Ik heb de Lowepro Rover AWII. Een heel comfortabele rugzak waar ik lange dagwandelingen mee maak. Er zijn twee gescheiden compartimenten: het bovenstuk waar een jas, trui, sokken proviand e.d. in kan, met nog wat aparte zakken voor kleine spullen en de ondertas, apart bereikbaar, waar naast de camera met lens nog vier vakken over zijn voor lenzen en flitser. Er zit ook nog een op te bergen statiefhouder bij en twee netzijvakken voor waterflessen. De rugzak heeft een ingenieus systeem waardoor je alles precies op je eigen lichaamsbouw kunt afstellen, zodat je nauwelijks last hebt van het gewicht. Het enige 'nadeel' is dat het geen kleine zak is, maar wat wil je ook met al deze mogelijkheden. Een aanrader!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yorick Bekijk bericht
                      Ik heb de Lowepro Rover AWII. Een heel comfortabele rugzak waar ik lange dagwandelingen mee maak. Er zijn twee gescheiden compartimenten: het bovenstuk waar een jas, trui, sokken proviand e.d. in kan, met nog wat aparte zakken voor kleine spullen en de ondertas, apart bereikbaar, waar naast de camera met lens nog vier vakken over zijn voor lenzen en flitser. Er zit ook nog een op te bergen statiefhouder bij en twee netzijvakken voor waterflessen. De rugzak heeft een ingenieus systeem waardoor je alles precies op je eigen lichaamsbouw kunt afstellen, zodat je nauwelijks last hebt van het gewicht. Het enige 'nadeel' is dat het geen kleine zak is, maar wat wil je ook met al deze mogelijkheden. Een aanrader!
                      Je moet er ook wel effe bijzeggen dat de afscheiding tussen het bovenste en onderste compartiment maar zo zo is, en dat wanneer je die zak een tijdje instensief hebt gebruikt niet meer verzekerd is

Tom
                      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Zag vanmorgen reclame voor de nieuwste ThinkTak:
                        http://www.rotation360.com/
                        Klik even op de foto's, het middeldeel draait los rond.
                        Last edited by Guest44; 17 november 2006, 10:28. Reden: toevoeging

Comment

Interessant, maar toch 1 bemerking. Bestaat er geen tripod-houder in de stijl van een "pijlen-houder" van indianen ? Hup, direkt tripod weer weg.
                          Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                          MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Geen idee. Misschien niet áán de tas maar een losse koker of zo. Maar dat lijkt me weer niet echt handig.
                            Ik denk dat je hem daar toch voor moet afdoen.

Comment

Ben juist terug van de Calumet winkel in Antwerpen. Ben speciaal daar naartoe gegaan voor de crumpler rugzakken, ze zagen er trouwens zeer bijzonder uit.
                              De nieuwe types rugzakken hebben wel niet meer het systeem van de long shlong, spijtige zaak want dit leek me juist zo handig. De persoon van de winkel (toffe blondine) zei me dat die long shlong in de praktijk toch niet zo handig waren (indien snel wisselen van lens) want dan moeten de klips constant open staan, en de velcro af elkaar. En eigenlijk was het nog altijd een heel gedoe om die objectieven eruit te halen. Ze stelde mij voor aan de Calumet CV535. Lijkt meer op een fotorugzak, iets geblokter, maar sneller om bij de objectieven te komen, rits open en klips open en daar zaten ze dan. De rits kan open blijven staan (indien het niet regent) en de klips kan gewoon dicht. Veel gemakkelijker lijkt me, zeker in combinatie met een trekkersrugzak. Maar ik sta hier toch nog een beetje weigerachtig tegenover aangezien ze me juist hun eigen product voorstelde. Heeft er iemand ervaring met deze Calumet CV535? Leek me trouwens een fantastische winkel.

Comment

Working...
                              X