Oorspronkelijk geplaatst door paulolyslagerBekijk bericht
Ben juist terug van de Calumet winkel in Antwerpen. Ben speciaal daar naartoe gegaan voor de crumpler rugzakken, ze zagen er trouwens zeer bijzonder uit.
De nieuwe types rugzakken hebben wel niet meer het systeem van de long shlong, spijtige zaak want dit leek me juist zo handig. De persoon van de winkel (toffe blondine) zei me dat die long shlong in de praktijk toch niet zo handig waren (indien snel wisselen van lens) want dan moeten de klips constant open staan, en de velcro af elkaar. En eigenlijk was het nog altijd een heel gedoe om die objectieven eruit te halen. Ze stelde mij voor aan de Calumet CV535. Lijkt meer op een fotorugzak, iets geblokter, maar sneller om bij de objectieven te komen, rits open en klips open en daar zaten ze dan. De rits kan open blijven staan (indien het niet regent) en de klips kan gewoon dicht. Veel gemakkelijker lijkt me, zeker in combinatie met een trekkersrugzak. Maar ik sta hier toch nog een beetje weigerachtig tegenover aangezien ze me juist hun eigen product voorstelde. Heeft er iemand ervaring met deze Calumet CV535? Leek me trouwens een fantastische winkel.
Een rugzak is nooit handig, maar als je een rugzak hebt wil je die IEDERE keer opnieuw toedoen, trust me.
Tja en een Calumet shop die een Calumet bag aanraadt
"I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "
Ik weet één ding ik verkies crumpler boven Lowepro. Ik heb nu 2 lowepros gehad en ze waren echt goed hoor daar niet van. Maar crumpler is net dat extra. Ik heb de shrinkle dat is de rugzak waar je ook een labtop in kwijt van. Ik heb er 3 dagen aan gepuzzeld maar eindelijk de perfecte setup gevonden en er kan echt veel in. Ik heb nu alleen nog maar men 30D + grip en een 24-70 L en de flits enzo en ik krijg er zeker de 70-200 2.8 nog bij en de 17-40. + daarbovenop de labtop in een gesloten ruimte en ik kan er nog een trui bijdoen en dat allemaal in een tas waarvan je niet eens ziet dat het een fototas is. Ik moet wel toegeven het is niet handig om je materiaal uit te halen. Maar dat boeit mij niet ik heb liever dat men materiaal veilig zit al het materiaal zit ook nog eens vast achter een groot vliegennet zal ik maar zeggen met een rits.
Crumpler is naar mijn nobele mening
HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII
Ik was juist van plan om een Crumpler Long Schlong te kopen via internet. Nu ik jou reaktie (en dat van anderen) lees, blijkt dat het opbergen er uitladen van fotospullen moeilijk is. Zou je mij kunnen aangeven wat het probleem precies is. Ik heb alleen een foto van een geopende tas gezien en daar zag ik niet dat het een probleem zou kunnen zijn.
AGFA- Klick; Nikon D300; Nikon D4;Nikon 70-200 2.8 VRII; Nikon 18-200 mm; Nikon 17-35 mm 2.8; Sigma Macro 105 mm 2.8; Nikon 28-120 mm 4.0; SB 800; SB 910;Tamron AF SP 2x teleconverter 7 el; Nikon 50 mm. 1.8; Tamron 28-75 2.8 AS EX DI LD (IF);
Ik was juist van plan om een Crumpler Long Schlong te kopen via internet. Nu ik jou reaktie (en dat van anderen) lees, blijkt dat het opbergen er uitladen van fotospullen moeilijk is. Zou je mij kunnen aangeven wat het probleem precies is. Ik heb alleen een foto van een geopende tas gezien en daar zag ik niet dat het een probleem zou kunnen zijn.
De verkoopster die geen long schlong in voorraad heeft geeft aan dat dat geen handige tas is
Ik heb een maatje groter dan de Long Schlong (Geekstar) en ben daar erg over te spreken (en ik heb al wat fototassen versleten) . Als ik rondstap heb ik drie lenzen in mijn tas steeds onmiddellijk binnen bereik, voor de twee andere lenzen moet ik mijn tas neerzetten...
Het voordeel van de tas is dat ze lang en hoog is, en niet te breed, zodat ze gemakkelijker draagt dan een klassieke tas
Heeft de Geekstar hetzelfde probleem als de Long Shlong, namelijk dat als je een lens wilt vervangen, je eerst 2 klips moet openen, daarna nog een tirret openen, om dan nog een stuk met velkro te openen, zodat je dan pas aan je lens geraakt. Of is dit bij de Geekstar een stuk gemakkelijker?
Ik moet voor mezelf gewoon afwegen wat het belangrijkste is: het gemakkelijk wegsteken en de snelheid waarmee dit kan gebeuren.
Ik moet er ook nog over nadenken of deze rugzak wel gemakkelijk draagt in combinatie met een grote trekkersrugzak (dan lijkt mij zo'n geblokte tas van calumet niet zo handig).
Heeft de Geekstar hetzelfde probleem als de Long Shlong, namelijk dat als je een lens wilt vervangen, je eerst 2 klips moet openen, daarna nog een tirret openen, om dan nog een stuk met velkro te openen, zodat je dan pas aan je lens geraakt. Of is dit bij de Geekstar een stuk gemakkelijker?
Ik moet voor mezelf gewoon afwegen wat het belangrijkste is: het gemakkelijk wegsteken en de snelheid waarmee dit kan gebeuren.
Ik moet er ook nog over nadenken of deze rugzak wel gemakkelijk draagt in combinatie met een grote trekkersrugzak (dan lijkt mij zo'n geblokte tas van calumet niet zo handig).
De Geekstar is net gebouwd als de Long Schlong. Er zit een stevig stuk velcro op de flap, zodat die clips niet altijd toe hoeven . Een rits heb ik niet voor het bovenste compartiment (waar 3 van mijn 5 lenzen zitten zodra mijn camera rond mijn nek bungelt)
sugar
Nog zoiets dat ik niet direct snap bij die crumpler zakken (toch de long shlong en blijkbaar de Geekstar ook), is dat het bovenste compartiment geen rits heeft.
Hoe waterdicht is dit gedeelte dan?
Nog zoiets dat ik niet direct snap bij die crumpler zakken (toch de long shlong en blijkbaar de Geekstar ook), is dat het bovenste compartiment geen rits heeft.
Hoe waterdicht is dit gedeelte dan?
Tja, je moet kiezen heh. Een waterdichte zak betekent vaak nog een extra bescherming over de tas heen trekken.
Ik wil mijn materiaal bereikbaar hebben (dus niet in een rugzak), en als schoudertas zijn die Crumplers er goed
Wacht allemaal nog even met kopen. Ik heb zelf een cameratas in gedachte die de idee van de slingshots nog een heel stuk iets verder doortrekt, ik maak er binnenkort een prototype van... en wie weet wat er dan volgt.
sugar
Ok, misschien nog een laatste tas, namelijk de Stealth Reporter D300 AW, gemakkelijk om camera eruit te halen via de rits bovenaan. Ziet er gemakkelijk uit en alles wat ik heb (buiten de tripod) kan hierin. Alleen heb ik al gelezen dat ze niet echt deftig beschermen. Iemand ervaring met deze tas of reeks? Na deze tas stop ik ermee
Ik heb oa een Stealth Reporter 400AW voor reportagewerk, prima ding.
Mijn macrospullen steek ik in een Giotto, leuk om buiten mijn uitrusting, nog klein spul in op te bergen:
flitsers, reflectieschermpjes, achtergronden, spiegeltjes en piepschuim voor opheldering, ministatief voor flitsers enz.
Voor lange wandelingen naam ik de Lowepro rugzak Rover light, handig.
@sugar: je Crumpler-draagtas is super (weet je nog Brussels by night)
mvg,
Comment