Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een Statief, maar welke?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een Statief, maar welke?

    Hallo,

    Ik heb op korte termijn een (3 poot) Statief nodig,
    nu ben ik al aan het zoeken geslagen,
    maar zie door al die statieven niet de statief die Statief...

    Wie kan mij advieseren?

    max 100euro

    Alvast bedankt.....
    mvg
    Krijn.
    http://www.fotorandstad.nl
    Canon EOS 300D+BG-E1 : EF-S 18-55mm F3.5-5.6 : EF 28-135mm F3.5-5.6 IS USM : Sigma 28-70 F2.8 EX ASP

  • #2
    Re: Een Statief, maar welke?

    Voor die prijs

    Niks te zwaar dan: Velbon ULTRA-LUXi-SF ?

    ref: http://www.fotokonijnenberg.nl/produ..._product=11568

    of:



    juist onder de 100€ zoals gevraagd (maar verwacht geen studiostatief)
    www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

    Comment


    • #3
      Re: Een Statief, maar welke?

      Het hoeft geen studio statief tezijn,
      heb hem snel nodig voor een paar groepsfoto's, en daarna wil ik hem eventueel inzetten voor Macro.....

      kan aan de bovenstaande statieven niet zien de max hoogte?
      mvg
      Krijn.
      http://www.fotorandstad.nl
      Canon EOS 300D+BG-E1 : EF-S 18-55mm F3.5-5.6 : EF 28-135mm F3.5-5.6 IS USM : Sigma 28-70 F2.8 EX ASP

      Comment


      • #4
        Re: Een Statief, maar welke?

        Oorspronkelijk geplaatst door Krijn
        kan aan de bovenstaande statieven niet zien de max hoogte?


        onder de statiefkes bij de symbolekes kijken.
        www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

        Comment


        • #5
          Re: Een Statief, maar welke?

          Oorspronkelijk geplaatst door Krijn

          max 100euro
          Daar ga je niet veel stevigs voor vinden vrees ik. Die van mij kost een "nulleke" meer.

          Comment


          • #6
            Re: Een Statief, maar welke?

            Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
            Daar ga je niet veel stevigs voor vinden vrees ik. Die van mij kost een "nulleke" meer.
            Het hoeft ook niet stevig tezijn,
            als ie maar doet waarvoor ie is!!!

            Geef liever 100 uit aan een statief, en 900 aan een lens

            de bedoeling is dat ik er 1 dag mee werk, en later bv voor macro,
            indien het bevalt kan ik altijd nog een duurdere kopen,
            vindt het zonde nu al gelijk 200 of meer uit te geven voor iets wat nieuw voor mij is/wordt.

            We beginnen tenslotte ook met goedkope lenzen en later willen we allemaal de L serie in ons bezit hebben....
            mvg
            Krijn.
            http://www.fotorandstad.nl
            Canon EOS 300D+BG-E1 : EF-S 18-55mm F3.5-5.6 : EF 28-135mm F3.5-5.6 IS USM : Sigma 28-70 F2.8 EX ASP

            Comment


            • #7
              Re: Een Statief, maar welke?

              Oorspronkelijk geplaatst door Krijn
              Hallo,

              Ik heb op korte termijn een (3 poot) Statief nodig,
              nu ben ik al aan het zoeken geslagen,
              maar zie door al die statieven niet de statief die Statief...

              Wie kan mij advieseren?

              max 100euro

              Alvast bedankt.....
              Ga naar en fotowinkel er een aantal bekijken. Neem misschien je materiaal mee zodat je zeker bent dat het stabiel staat.

              100 Eur is niet veel voor 'iets stabiel', vergeet niet dat jij bij een deftig statief gewoonlijk nog een balhoofd of 3weg kop moet kopen.

              Zoek maar een op het forum, jij veel info vinden waar je moet zijn voor statieven.

              PS : Een goed statief koop je eenmaal en je kan er jaren en jaren mee voort, dat kan van ander materiaal moeilijk gezegd worden.
              Dus persoonlijk vind ik dat je beter wat meer kan uitgeven dan iets te kopen dat je daarna niet meer wil gebruiken omdat het niet functioneel is
              BD0497BE : Nikon body + glas
              www.RudyVerrijt.info

              Comment


              • #8
                Re: Een Statief, maar welke?

                Oorspronkelijk geplaatst door Krijn
                Het hoeft ook niet stevig tezijn,
                als ie maar doet waarvoor ie is!!!
                Geef liever 100 uit aan een statief, en 900 aan een lens
                Als je nieuwe statief niet stevig hoeft te zijn, heb je onder de 100 euro veel keus. Ik denk echter dat de meesten verwachten dat een statief wel stevig is.

                Voor mij gelden ook nog andere keuzes, zoals: niet omwaaien: voor mij geen lichtgewicht carbon of basalt.

                Onder de 100 euro heb je alleen tafel statieven. En let er op bij aanschaf dat ze heel stevig zijn en dat er totaal geen beweging in zit.

                Op mijn site een verhaal over waar je op moet letten bij aanschaf van een statief.
                Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

                Comment


                • #9
                  Re: Een Statief, maar welke?

                  Tis hier weer typische BD wat de klok slaat ze . Moest het van jullie afhangen zou iedereen pro materiaal kopen, zelfs diegene die occasioneel eens een foto maken
                  De TS vraagt om een simpel statief om occasioneel te gebruiken, en verwacht er duidelijk niet teveel van.
                  Hij weet goed genoeg dat hij geen TOP statief in huis haalt voor minder dan 100 euro.

                  Wel, ik heb zo'n statief uit de mediamarkt.
                  Kost 30 euro, en dat merk je er dan ook aan.
                  Maar maak ik daar slechte foto's mee? Niet echt neen...
                  Valt dat statief om bij felle wind? Niet echt neen...
                  Kan het mijn body en zwaarste lens dragen? Toch wel ja...

                  Dus stop met die zever over statieven van 1000 of 600 euro.
                  Die dingen dat Paul C aanraad zullen zeker voldoen, en je zal er veel plezier van hebben

                  Jongens toch..
                  flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een Statief, maar welke?

                    met bovenstaande kan ik het wel een beetje eens zijn. Hij kan later altijd nog een ander kopen. Per slot beginnen we ook niet allemaal met een Hasselblad sterker, er zullen er maar weinig zijn die er mee eindigen.
                    http://www.fotohans.eu

                    Comment


                    • #11
                      Re: Een Statief, maar welke?

                      Voor 15 euro meer dan 100 heb ik een pracht statief gekocht , namelijk Manfrotto 190DB + 141RC (inclusief snelkoppeling) , her verschil met mijn oud statief wat ik nog had voor een camcorder is enorm.
                      Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                      Web-Albums

                      Comment


                      • #12
                        Re: Een Statief, maar welke?

                        Oorspronkelijk geplaatst door guRuh
                        Die dingen dat Paul C aanraad zullen zeker voldoen, en je zal er veel plezier van hebben..
                        ik heb vorig jaar ook een goedkoop statief gekocht, zal later wel eens een degelijker kopen. Wat ik enkel behoorlijk jammer vindt is dat de (vaste) kop enkel horizontaal een verticaal verstelbaar is. Ik had toen nog geen benul waarop ik moest letten en deze beperking is zeer storend voor mij. Misschien toch op letten, ook bij een goedkoper model. Ook een snelkoppeling is handig maar de verstelbaarheid krijgt toch mijn voorrang...

                        Greetz
                        BtV
                        A good snapshot stops a moment from running away...
                        [D70 + some stuff...]

                        Comment


                        • #13
                          Re: Een Statief, maar welke?

                          Ik heb een Giotto's VT-808, nieuw gekocht voor 30 euro. Als eerste statief voor een beginnende hobyist is het een prachtig ding! Maar als je een keer met iets beters gewerkt hebt merk je pas hoe slecht zo'n statief van 30 euro eigenlijk is. De camera kan heen-en-weer bewegen, er zijn veel (plastic) draaiknopjes voordat je iets kunt verzetten... Alles verloopt ook enzo... Voordeel is wel dat deze hoog genoeg is zodat de camera op ooghoogte komt (ik ben 1.85 m groot).

                          Ik heb er zeker geen spijt van, voor 30 euro heb ik er enorm veel profijt van gehad, en ik heb er erg veel mee geleerd! Ik weet wel dat er 'ooit' nog een duurdere komt
                          One day, I would like to make nice pictures :-)
                          www.lucaskoijen.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Een Statief, maar welke?

                            Koop u een tweedhands deftig statief, regelmatig hier te koop soms zelfs 40 50% goedkoper en in perfecte staat.

                            Grts JVG
                            Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

                            Comment


                            • #15
                              Re: Een Statief, maar welke?

                              Oorspronkelijk geplaatst door guRuh
                              Dus stop met die zever over statieven van 1000 of 600 euro.
                              Zever

                              Wat zijn ze hier weer beleefd. Koop voor mijn part wat ge wilt maar een statief moet toch in eerste plaats stevig & stabiel zijn dacht ik (zeker voor macro - en die zeveraar weet waarover hij praat ), waar heb je het anders voor nodig .

                              Maar eigenlijk blijf ik beter weg uit die onderdelen van BD, maar dan komen ze weer met privé mails om raad vragen .

                              'k Heb eens gekeken wie mij beschuldigd van zever, 18 jaar, 'k had het kunnen weten .
                              Last edited by hvr_oosterzele; 26 augustus 2006, 17:26.

                              Comment

                              Working...
                              X