Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een Statief, maar welke?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Een Statief, maar welke?

    ikzelf heb een manfrotto 055db,804rc2 statief gekocht bij fotokonijnenberg (135 euro) en ik ben er zeer tevreden van
    kan ongeveer 7 kg dragen en is zeer stabiel
    enige nadeel is het gewicht (3kg) maar lichtere statieven verliezen veel van hun stabiliteit.
    het beste is gewoon eens in de winkel gaat kijken: probeer eens hoeveel de kop van de verschillende statieven bewegen en je hebt meteen een idee van wat je nodig hebt.

    Prepare thoroughly. Go to the sacred places.
    Wait. Look. Feel.
    Then shoot ! (David Muench)

    Comment


    • #17
      Re: Een Statief, maar welke?

      Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
      Zever

      Wat zijn ze hier weer beleefd. Koop voor mijn part wat ge wilt maar een statief moet toch in eerste plaats stevig & stabiel zijn dacht ik (zeker voor macro - en die zeveraar weet waarover hij praat ), waar heb je het anders voor nodig .

      Maar eigenlijk blijf ik beter weg uit die onderdelen van BD, maar dan komen ze weer met privé mails om raad vragen .

      'k Heb eens gekeken wie mij beschuldigd van zever, 18 jaar, 'k had het kunnen weten .
      Dus je vind het niet overdreven om iemand iets aan te raden van 1000 euro terwijl zijn budget 100 euro is?
      DAT vind ik zever, ik zeg niet dat je onkundig bent ofzo, zeker niet, laat dat duidelijk zijn.
      Helemaal niet slecht bedoelt hoor, hopelijk begrijp je het
      flickr

      Comment


      • #18
        Re: Een Statief, maar welke?

        Ik gebruik al een tijd de Manfrotto 728B, die kan je vinden voor iets meer dan 100 euro.

        Niet te zwaar, compact, en vrij stabiel zolang je niet met te zware telelenzen gaat werken.

        Info : http://www.manfrotto.com/Jahia/site/...d=68|69&idx=71

        Mvg,

        Comment


        • #19
          Re: Een Statief, maar welke?

          Oorspronkelijk geplaatst door guRuh
          Tis hier weer typische BD wat de klok slaat ze . Moest het van jullie afhangen zou iedereen pro materiaal kopen, zelfs diegene die occasioneel eens een foto maken
          De TS vraagt om een simpel statief om occasioneel te gebruiken, en verwacht er duidelijk niet teveel van.
          Hij weet goed genoeg dat hij geen TOP statief in huis haalt voor minder dan 100 euro.

          Wel, ik heb zo'n statief uit de mediamarkt.
          Kost 30 euro, en dat merk je er dan ook aan.
          Maar maak ik daar slechte foto's mee? Niet echt neen...
          Valt dat statief om bij felle wind? Niet echt neen...
          Kan het mijn body en zwaarste lens dragen? Toch wel ja...

          Dus stop met die zever over statieven van 1000 of 600 euro.
          Die dingen dat Paul C aanraad zullen zeker voldoen, en je zal er veel plezier van hebben

          Jongens toch..
          Bedankt voor je reactie,
          wat voor merk is statief is dit????

          Oorspronkelijk geplaatst door Hansel
          met bovenstaande kan ik het wel een beetje eens zijn. Hij kan later altijd nog een ander kopen. Per slot beginnen we ook niet allemaal met een Hasselblad sterker, er zullen er maar weinig zijn die er mee eindigen.
          Precies mijn gedachte, heb nog niet eerder met statief gewerkt,
          vandaar dat ik een hele goedkope wil hebben waar mee ik van A naar B kan, dus niet tezwaar niet te duur.....
          bevalt het niet, ben ik niet onnodig vewel geld kwijt...

          Ben er nog niet uit wat het wordt,
          maar toch iedereen bedankt voor jullie reatie....
          mvg
          Krijn.
          http://www.fotorandstad.nl
          Canon EOS 300D+BG-E1 : EF-S 18-55mm F3.5-5.6 : EF 28-135mm F3.5-5.6 IS USM : Sigma 28-70 F2.8 EX ASP

          Comment


          • #20
            Re: Een Statief, maar welke?

            Hallo Krijn,
            Natuurlijk is stevigheid van belang, maar je hebt geen kanon nodig om op konijnen te jagen. Ik heb zelf een jaar of 10 geleden een Manfrotto 190B statief met een 200 kop erop gekocht. Was een erg duur statief (voor mij toen tenminste) maar omdat de winkel waar ik werkte ermee ophield kon ik hem voor een leuke prijs meenemen.
            De voordelen van dit statief:
            - Erg stevig, na 10 jaar gebruik geen problemen gehad.
            - Veel verstelmogelijkheden
            - Staat in de laagste stand ZEER stabiel (hoog ook, maar laag is het extreem)
            - Erg stevig (ja, mag 2x genoemd worden)

            Nadeel:
            - Redelijk zwaar (zegt mijn vrouw )
            - Lastig op te zetten (alle verstellingen (dus ook de poten) gaat met vleugelmoertjes, dus dat kost tijd)
            - Geen kantelfunctie voor je camera in portrait te zetten (de 200 is een vloeistofgelagerde videokop en hoef normaal niet te kantelen).

            Toch ben ik zeer tevreden met dit statief.

            Nu, veel gebazel, maar je hebt een paar pro's en cons van een gebruiker, hier kun je zelf ook op letten. Ga met je spullen naar een winkel, geef aan wat je budget is zet je spullen op een statief. Een aantal vragen die je jezelf kunt stellen:
            - Past het binnen budget
            - Kun je het snel opzetten
            - Zakt het niet weg als je wat zwaardere spullen erop hebt staan
            - Is het gemakkelijk in te stellen
            - Is het statief hoog genoeg
            - Is het statief klein genoeg in te vouwen (voor als je het veel mee wil nemen)
            - Vraag je vrouw of vriendin hoe zwaar het statief mag zijn (want zij MAG het dragen, ze wil toch ook mooie foto's ???)

            - Doet het statief wat JIJ ervan verwacht.

            Ik wens je alvast veel succes bij je keuze.

            Mischa
            Pentax ist DL ; DA 16-45/4 AL ED ; Tamron 28-300 f/3,5-6,3 AF Aspherical XR IF Macro ; Pentax-A SMC 50mm f/1,7 ; Pentax 1,7x AF Conv ; Sigma EF-500 DG ST ; Fujifilm Finepix HS20exr ; Fujifilm Finepix F70EXR

            Comment

            Working...
            X