Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

19.11.2005: BD-VZW-dag te Sint-truiden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: 19.11.2005: BD-VZW-dag te Sint-truiden

    Heeft iedereen, die zaterdag naar Sint-Truiden komt, al ingeschreven?
    Neen? Nog niet?
    Haast je, er zijn nog enkele plaatsen vrij

    Comment


    • #77
      Re: 19.11.2005: BD-VZW-dag te Sint-truiden

      ik ben dan wel geen "lid" van BD, maar zou hier toch een kleine opmerking willen plaatsen ivm "de afstand naar de AV".

      Vorig jaar moest ik een onderzoekje doen naar verenigingsleven in 'Brabantse' stadjes en dorpjes tijdens het Ancient Regime.

      1 van mijn archiefdagen hield het volgende traject in:
      trein Brugge -> Hasselt: efkes gildenboek in het archief gaan fotograferen en 'bezoekje' brengen aan de PCB te Hasselt
      trein Hasselt->Sint-Truiden
      bus Sint-Truiden->Zoutleeuw: efkes gildenregister gaan opsporen in de toeristische dienst
      bus Zoutleeuw->Sint-Truiden
      trein Sint-Truiden -> Leuven: boekskes afhalen in de bniefbib van Leuven
      Leuven->Gent: 's avonds les volgen
      Gent->Brugge

      dus heel het land afgekoerst, onbetaald & onvergoed, om 2 of 3 oude geschriften te bekijken.

      Dan lijkt me dat 2u onderweg zijn om je hobby uit te oefenen toch nog niet zo overdreven is. 't is voor je hobby hé mensen, heb je geen zin om te komen, dan hoeft het niet. Maar dat bovenstaande archiefonderzoek vonden "ze" in Gent blijkbaar doodnormaal...

      Maar de vzw kan nooit voor iedereen goed doen + de keuze is je vrij om te komen of niet...

      mijn gedacht hierover
      mvg,
      Dieter

      Comment


      • #78
        Re: 19.11.2005: BD-VZW-dag te Sint-truiden

        Oorspronkelijk geplaatst door lut
        Heeft iedereen, die zaterdag naar Sint-Truiden komt, al ingeschreven?
        Neen? Nog niet?
        Haast je, er zijn nog enkele plaatsen vrij
        Naar het schijnt komt Sinterklaas ook op die dag naar Sint Truiden... Da's lekker meegenomen.. ik zou graag een nieuwe Canon vragen.. Zou hij die bijhebben?
        Anders moet ik wachten op dienne andere uit 't noorden maar die komt pas een maand later.
        Dus allemaal hup op naar Sint Truiden zaterdag... Maar ik mag eerst op de schoot van sinterklaas he!

        Comment


        • #79
          Re: 19.11.2005: BD-VZW-dag te Sint-truiden

          Oorspronkelijk geplaatst door dieter_vh
          ik ben dan wel geen "lid" van BD, maar zou hier toch een kleine opmerking willen plaatsen ivm "de afstand naar de AV".

          Vorig jaar moest ik een onderzoekje doen naar verenigingsleven in 'Brabantse' stadjes en dorpjes tijdens het Ancient Regime.

          1 van mijn archiefdagen hield het volgende traject in:
          trein Brugge -> Hasselt: efkes gildenboek in het archief gaan fotograferen en 'bezoekje' brengen aan de PCB te Hasselt
          trein Hasselt->Sint-Truiden
          bus Sint-Truiden->Zoutleeuw: efkes gildenregister gaan opsporen in de toeristische dienst
          bus Zoutleeuw->Sint-Truiden
          trein Sint-Truiden -> Leuven: boekskes afhalen in de bniefbib van Leuven
          Leuven->Gent: 's avonds les volgen
          Gent->Brugge

          dus heel het land afgekoerst, onbetaald & onvergoed, om 2 of 3 oude geschriften te bekijken.

          Dan lijkt me dat 2u onderweg zijn om je hobby uit te oefenen toch nog niet zo overdreven is. 't is voor je hobby hé mensen, heb je geen zin om te komen, dan hoeft het niet. Maar dat bovenstaande archiefonderzoek vonden "ze" in Gent blijkbaar doodnormaal...

          Maar de vzw kan nooit voor iedereen goed doen + de keuze is je vrij om te komen of niet...

          mijn gedacht hierover
          Idd, da's ook mijn gedacht... 2 uur is zeker niet teveel voor een hobby. Of 't nu aan de zee is of twee straten verder... Het is altijd de moeite waard. Ik heb ook al drie uur gereden voor een shooting.. Da's zes uur in de wagen (heen en terug) Nooit gedacht dat 't ver was...
          En bij mijn weten hebben we Sint truiden nog niet aan gedaan met BD. Dus hoog tijd dat er een Shooting in Sint Truiden komt...
          Voor een uitstap naar Disneyland Parijs tellen ze de kilometers niet??? Dat is niet zo ver....
          En nu het in België is, is 't te ver??? raar??
          Ge moet 't zien als een daguitstap met gezellig babbelen en lekker eten... niet als een verplichte rit.
          Ik kijk er in ieder geval naar uit en hoop vele vrienden terug te zien en bij te babbelen.

          Comment


          • #80
            Re: 19.11.2005: BD-VZW-dag te Sint-truiden

            Mic, hij komt, hij komt, die lieve goede Sint ...
            Je zal hem toch goed moeten beschrijven welk canonneke je wil, want daar kent die lieve man ook niks meer van.

            Comment


            • #81
              Re: 19.11.2005: BD-VZW-dag te Sint-truiden

              Met hoeveel zijn we tot nu toe Lut? Ben eens benieuwd wat een grote groep ginder aanwezig zal zijn...hoe meer zielen hoe meer vreugd he
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #82
                Re: 19.11.2005: BD-VZW-dag te Sint-truiden

                Ik kom en heb ingeschreven .
                Groetjes
                http://www.vehe.be

                Comment


                • #83
                  Re: 19.11.2005: BD-VZW-dag te Sint-truiden

                  Oorspronkelijk geplaatst door Henri
                  Ik kom en heb ingeschreven .
                  Jaaaa, goed gedaan.. Hoe meer ziellen hoe meer vreugd. idd... Tot zaterdag.
                  Hup, allemaal naar de inschrijvingspagina en inschrijven maar.... 't gaat gezellig worden.

                  Comment


                  • #84
                    Re: 19.11.2005: BD-VZW-dag te Sint-truiden

                    Oorspronkelijk geplaatst door mic
                    Voor een uitstap naar Disneyland Parijs tellen ze de kilometers niet??? Dat is niet zo ver....
                    En nu het in België is, is 't te ver??? raar??
                    Ja, Disneyland is een trip naar het buitenland en voor mij is het maar de helft verder als naar Sint-Truiden.
                    Stel dat ik de 19de liever naar Disneyland zou gaan, dan ben ik tegen de tijd dat ik in Sint-Truiden zou zijn al op twee derde van de weg naar Disneyland.

                    Het is gemakkelijk de bedenkingen van andere BD-ers m.b.t. de afstand te minimaliseren als je zelf op wandelafstand woont.

                    seppuku.

                    Comment


                    • #85
                      Re: 19.11.2005: BD-VZW-dag te Sint-truiden

                      @seppuku
                      nagels op koppen geslagen.
                      Het probleem is niet enkel het aantal km, het probleem is bereikbaarheid.
                      Leuk om vanin Brugge de trein te kunnen nemen. Brugge is nu ook een heel groot station.
                      Ik heb niet het geluk om bij een belangrijk station te wonen. Dus, aantal treinen in het weekend is enorm beperkt. Bussen ook ...
                      Dus, ik van thuis naar Dendermonde, dat is 8 km fietsen en dan Dendermonde naar Sint-Truiden, waar ik in totaal drie verschillende treinen moet nemen.
                      in het best geval 2h30 heen en 2h30 terug dat is 5 uur. Overal slechts 5 minuten overstaptijd, dus, 90% kans om een aansluiting te missen dat direkt per rit, een uur erbij...
                      Van Bruggen naar Hasselt is slechts opstappen in Brugge en afstappen in Hasselt.
                      Om het iets beter te duiden. Sint-Truiden ligt evenver teveot, met de wagen, met de trein of met den helikopter, alleen, het ene is makkelijker dan het andere...
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • #86
                        Re: 19.11.2005: BD-VZW-dag te Sint-truiden

                        Jongens, we kunnen hier nog heel lang blijven doordrammen over hoe ver of dichtbij St-Truiden nu wel is. Jaja heeft hierboven al klaar en duidelijk de reden opgegeven waarom die locatie gekozen is. Zijn we al vergeten dat de vorige Algemene vergadering in hartje Gent plaatsvond? Denk ook eens aan onze Nederlandse leden die soms al twee uur moeten rijden om aan de Belgische grens te geraken.

                        De argumenten zijn reeds genoteerd voor de volgende AV, dank u.
                        Hombre

                        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                        Comment


                        • #87
                          Re: 19.11.2005: BD-VZW-dag te Sint-truiden

                          Ik heb me ingeschreven. Onder voorbehoud. Ik kom mee met Skitch.
                          Voor eht avondetenis het ook nog onder voorbehoud. Indien ik met iemand mee naar huis kan en die blijft eten, dan ik ook, anders zal ik proberen de huismat te vinden
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

                          Comment


                          • #88
                            Re: 19.11.2005: BD-VZW-dag te Sint-truiden

                            Oorspronkelijk geplaatst door seppuku
                            Ja, Disneyland is een trip naar het buitenland en voor mij is het maar de helft verder als naar Sint-Truiden.
                            Stel dat ik de 19de liever naar Disneyland zou gaan, dan ben ik tegen de tijd dat ik in Sint-Truiden zou zijn al op twee derde van de weg naar Disneyland.

                            Het is gemakkelijk de bedenkingen van andere BD-ers m.b.t. de afstand te minimaliseren als je zelf op wandelafstand woont.

                            seppuku.
                            idd, nu is het niet zover voor mij... een half uurke rijden...
                            Maar toen ik naar Gent, Antwerpen, Oostende (SD) enz ging.. kloeg ik ook niet. Maakt weinig uit voor mij.. Ik bezie 't als een uitstap. Dat bedoel ik maar. Ik snap wel dat 't voor sommigen niet zo makkelijk is een verre verplaatsing te doen.
                            Idd, met openbaar vervoer is een grote stad natuurlijk makkelijker bereikbaar.

                            Juist Hombre is al gezegd door Jaja waarom 't St Truiden geworden is...
                            Weet ge misschien zo'n vogelpik kopen en dan geblinddoekt vanop 4 meter gooien op een landkaart.. Waar de pijl valt daar komen we samen... niemand zal dan iets te klagen hebben. (Maar dan is de vraag, als 't een boerengat is, of ze daar een parochiezaal hebben met Fanta???... en dan begin ik pas te klagen...)

                            Comment


                            • #89
                              Re: 19.11.2005: BD-VZW-dag te Sint-truiden

                              Oorspronkelijk geplaatst door purlut
                              Ik heb me ingeschreven. Onder voorbehoud. Ik kom mee met Skitch.
                              Voor eht avondetenis het ook nog onder voorbehoud. Indien ik met iemand mee naar huis kan en die blijft eten, dan ik ook, anders zal ik proberen de huismat te vinden
                              That's the Spirit...
                              Tot zaterdag he? CU

                              Comment


                              • #90
                                Re: 19.11.2005: BD-VZW-dag te Sint-truiden

                                Oorspronkelijk geplaatst door purlut
                                Weet ge misschien zo'n vogelpik kopen en dan geblinddoekt vanop 4 meter gooien op een landkaart.. Waar de pijl valt daar komen we samen...
                                Je brengt ons op ideeën, Wim.
                                Last edited by Hombre; 13 november 2005, 07:08. Reden: typo
                                Hombre

                                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                                Comment

                                Working...
                                X