Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belgiumdigital VZW Algemene vergadering

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Belgiumdigital VZW Algemene vergadering

    Oorspronkelijk geplaatst door marjo
    Heb net de uitnodiging per email ontvangen. Weet niet wie hem gemaakt heeft maar ziet er mooi uit zo met die foto s
    Weet niet hoe het komt maar ik heb er 2 ontvangen. Ga toch maar éne keer komen zulle

    Der gaat ginder toch gene zever zijn hé
    Kogelvrije vest meebrengen

    Hubert
    Hubert

    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

    Comment


    • #47
      Re: Belgiumdigital VZW Algemene vergadering

      Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
      Weet niet hoe het komt maar ik heb er 2 ontvangen. Ga toch maar éne keer komen zulle
      Hubert
      Die tweede is met de groeten van Symantec Norton Antivirus... kon de plotse toestroom van +-300 uitgaande emails niet slikken en is beginnen flippen... vandaar dat ik het een tweede maal heb gedaan om zeker te zijn dat iedereen er eentje gekregen heeft... Sorry...

      wim
      Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

      Comment


      • #48
        Re: Belgiumdigital VZW Algemene vergadering

        Geen probleem, ik heb die 2de waarschijnlijk rapper gedeleted dan dat gij hem opstuurd

        Hubert
        Hubert

        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

        Comment


        • #49
          Re: Belgiumdigital VZW Algemene vergadering

          Bemerking aan het bestuur.

          Niet dat het mijn zaken zijn maar:
          - bestuur; jullie weten toch van de nieuwe reglementeringen betreffende Belgische VZW's vanaf 1/1/2005. Termijn wordt waarschijnlijk verlengd om je in orde te stellen. Maar 2/3 van je leden dienen aanwezig te zijn.
          - beste Havelaar: je hebt statuten en je hebt een Wet die de reglementering regelt binnen een VZW. Leden dienen per oproepingsbrief verwittigd te worden. Of dat nu per post, mail of wat dan ook is; is bij deze niet belangrijk. Mocht je geen mailadres hebben dan moeten ze het op één of andere manier doen. Als in de statuten staat "per brief" kan het ook per mail. De drager is trouwens onbelangrijk. Indien er staat"per post bezorgde brief" zou je kunnen eisen dat het per postbode moet besteld worden. Maar aangezien je internet hebt veronderstel ik ....
          - jongens, jongens toch; wat wordt er toch door sommige "leden" een stukske afgezaagd op die fora. Bestuur laat je er niet door van de wijs brengen. Je kan toch nooit goed doen voor alle mensen op deze wereld. Doe gewoon verder zoals je bezig bent. Er zitten in elke vereniging mensen die zich op één of andere manier moeten bewijzen. Ik kan het weten want ik zit zelf in het bestuur van verscheidene VZW's. Voila, en nu terug waar ik zin in heb; namelijk fotografie. Dus fotograferen, lezen, en vooral leren op deze site.

          Vriendelijk groet.
          Patrick
          [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

          Comment


          • #50
            Re: Belgiumdigital VZW Algemene vergadering

            Hallo Patrick is dat echt wel waar, dat 2/3 aantal aanwezigen op een vzw vergadering.

            Ik ben lid van een visvereniging hier in nederland met 3600 leden, het zou wat zijn als er 2400 man moest komen opdagen tijdens de jaarvergadering.In mijn ogen een onmogelijke eis.
            Groeten Omega.

            www.digiwaart.nl

            Comment


            • #51
              Re: Belgiumdigital VZW Algemene vergadering

              Peter1

              Als in jullie statuten staat "brief" en er daar geen melding gemaakt is van uitnodigen per email dan MOET je een brief sturen. Omdat dit zo bepaald is
              in de statuten.
              Een huishoudelijk reglement kan nooit een artikel uit de statuten wijzigen.

              Stond er nu in jullie statuten "moet schriftelijk gebeuren" dan kon je het huishoudelijk reglement volgen en de uitnodigingen per email laten doorgaan.

              Comment


              • #52
                Re: Belgiumdigital VZW Algemene vergadering

                Hoi Omega,
                Ik spreek uiteraard voor een Belgische VZW-vereniging. Het hangt er ook vanaf wat je verstaat onder leden. Werkende leden, toegetreden leden, steunende leden, enz... Als iedereen van je 3600 leden stemrecht hebben, moet je ze alle 3600 nodigen en heb je 2/3 meerderheid nodig voor het wijzigen van statuten. Kom je niet aan je getal, dan moet je de leden opnieuw nodigen om 14 dagen later opnieuw te vergaderen. Dan heb je in principe die 2/3 niet meer nodig. Ik maak in die VZW een onderscheid in het begrip lid omdat je anders niet kunt werken met een groot aantal mensen
                Het begrip "brief" wil niet zeggen dat het per post moet besteld worden. Als je de brief persoonlijk wil uitdelen, is dat eveneens goed. Een als brief opgestelde mail kan ook, want je kan een comfirmatie vragen als zender dat de mail werd "opgehaald". Het is wel zo dat er soms wordt geadviseerd om een aangetekende zending te doen omdat je dan een bewijs hebt dat je iets gezonden hebt.
                Wat DEAN zegt: "Een huishoudelijk reglement kan nooit een artikel uit de statuten wijzigen." klopt, maar mag wel een practische oplossing geven of iets verduidelijken.
                [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

                Comment


                • #53
                  Re: Belgiumdigital VZW Algemene vergadering

                  Oorspronkelijk geplaatst door Omega
                  Hallo Patrick is dat echt wel waar, dat 2/3 aantal aanwezigen op een vzw vergadering.

                  Ik ben lid van een visvereniging hier in nederland met 3600 leden, het zou wat zijn als er 2400 man moest komen opdagen tijdens de jaarvergadering.In mijn ogen een onmogelijke eis.
                  Dan kunnen wij die verder weg wonen wat eisen gaan stellen Omega ! Opgehaald worden in een limousine met minibar bijvoorbeeld

                  Comment


                  • #54
                    Re: Belgiumdigital VZW Algemene vergadering

                    Kijk Marjo dat is nou eens een goed idee, dan kom ik ook.

                    Er was toch al een BD limo als ik het me goed herinner, laten ze die dan maar sturen, wel met een volle bar natuurlijk en niet alleen gevuld met Belgies bier.
                    Groeten Omega.

                    www.digiwaart.nl

                    Comment


                    • #55
                      Re: Belgiumdigital VZW Algemene vergadering

                      Oorspronkelijk geplaatst door Omega
                      Kijk Marjo dat is nou eens een goed idee, dan kom ik ook.

                      Er was toch al een BD limo als ik het me goed herinner, laten ze die dan maar sturen, wel met een volle bar natuurlijk en niet alleen gevuld met Belgies bier.
                      Kunnen jullie ergens onderweg de Cois ook opladen.
                      mvg FrançoisVM
                      Canon 7D

                      Comment


                      • #56
                        Re: Belgiumdigital VZW Algemene vergadering

                        Oorspronkelijk geplaatst door Cois
                        Kunnen jullie ergens onderweg de Cois ook opladen.
                        Tuurlijk Cois !!! Regel jij het even met de crew dan

                        Comment


                        • #57
                          Re: Belgiumdigital VZW Algemene vergadering

                          Blijkbaar zijn er hier weinig leden die de statuten reeds gezien hebben. Roept toch wel vragen op.
                          Tbm die brief dan maar eens gaan opzoeken in de statuten van Belgiumdigital.
                          volgende is daar een copy-paste uit

                          Lijkt nogal duidelijk ' gewone brief' die bovendien ook nog een onderekening moet dragen.
                          Zover mijn bijdrage in dit welles-nietes spelletje.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Belgiumdigital VZW Algemene vergadering

                            Klik rechts op het icoontje en kies 'view image' en doe dan een refresh en de tekst komt te voorschijn.

                            Comment


                            • #59
                              Re: Belgiumdigital VZW Algemene vergadering

                              Oorspronkelijk geplaatst door marjo
                              Heb net de uitnodiging per email ontvangen. Weet niet wie hem gemaakt heeft maar ziet er mooi uit zo met die foto s

                              Inderdaad Marjo, ik vind het ook een hele verzorgde en leuke uitnodiging.
                              Ik had mij al op de uitstap verheugd, tot ik in mijn agenda ging kijken
                              Mensen, spijtig genoeg kan ik er niet bijzijn. En ik wil er de nadruk op leggen dat ik er héél graag had bijgeweest, gewoon voor de fun, en om aan die 2/3 te komen

                              Comment


                              • #60
                                Re: Belgiumdigital VZW Algemene vergadering

                                @Act
                                Volmacht geldt als een aanwezigheid. Dus je volmacht geven aan iemand.
                                https://www.fotospotter.be
                                Je suis content d’être heureux

                                Comment

                                Working...
                                X