Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dubbel accounts - gebruik/misbruik

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    mijn voorstel: pas na het geven van een comment, wordt de inzender/maker van de opname bekend/zichtbaar.
    beetje het Challenge systeem dus.
    maar het zou natuurlijk niet nodig moeten zijn.
    grt,bouk.
    Totaal zinloos Bouk. Net dan zullen alle vrienden van de fotoposter via PM op de hoogte gebracht worden dat onbekende foto X van hem/haar is.

    Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
    Hum, ik ben er van overtuigd dat sommige HOF-selecties een rechtstreeks gevolg geweest zijn van de vele reacties op de foto in kwestie. Gemakzucht, misschien?
    Overtuigd zelfs? Een foto die heel veel reacties losweekt doet dit dikwijls omdat die foto bepaalde kwaliteiten bezit. Niet onlogisch dat dezelfde bijzondere kwaliteiten een HoF selectie in de hand werken.

    Willy
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • #62
      Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

      Wat een drukte weer allemaal op de digitale snelweg, ga eens wat vaker gezellig doen met de mensen die het wel waard zijn. Onzinnig geneuzel over ditjes en datjes om foto's hoog te houden, HOFjes en weet ik wat nog meer... Ga foto's maken!!!
      http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

      Comment


      • #63
        Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

        Oorspronkelijk geplaatst door triker Bekijk bericht
        wat een drukte weer allemaal op de digitale snelweg, ga eens wat vaker gezellig doen met de mensen die het wel waard zijn. Onzinnig geneuzel over ditjes en datjes om foto's hoog te houden, hofjes en weet ik wat nog meer... Ga foto's maken!!! :d
        meer kan ik er niet over zeggen :
        fotosite

        Comment


        • #64
          Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

          Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
          'k Weet niet hoor. Moest ik een familielid hebben die hier foto's plaatst, dan zou ik niet de behoefte hebben te reageren aangezien je die mens in levende lijve je mening kan geven. Af en toe een compliment moet kunnen mits de nodige overwegingen (netiquette), maar dit is in de verste verte niet te vergelijken met wat er gebeurd is:

          - Foto's letterlijk de HOF in prijzen.
          - (Matige) foto's onnodig "hoog in de lijst" houden.
          - Maniakaal én selectief reageren op de foto's van vriendje/familielid, terwijl op andere foto's nauwlijks gereageerd wordt, tenzij als vriendendienst (rugkrabben/pissen).
          - Venijnig reageren op mensen die kritiek geleverd hebben op uw vriendje/familielid.

          Ja, dat vind ik een ban waard.

          Zie ook bijv. naar LesC hoe het wél kan.
          Ik zou het niet beter kunnen zeggen!
          Op den duur beginnen mensen "zo" te overdrijven met hun misse praktijken dat ze door de mand vallen. Denken die dan echt dat wij dom zijn! Vroeg of laat komt alles uit, zo simpel is dat. Als je goed kijkt naar het lettertype van de handtekening op de foto's van Snoephuisje zie je dat dit hetzelfde is als van Duindistel, zelfs de stijl van de foto's
          zijn identiek. Als je iets doet, doe het dan goed en gebruik dan tenminste een ander lettertype, anders zouden de mensen wel eens kunnen gaan denken dat die foto's "allemaal" gemaakt zijn met "dezelfde hand", "dezelfde camera" en "dezelfde computer".
          Hier zit meer achter dan we denken volgens mij en dit op hoger niveau. Hoe kan het anders dat Snoepdistel en Duinhuisje( dit is tegen mijn principe om "mensen" aan te vallen!) ook nog eens in de HOF belanden , terwijl er keus was uit "veel" beter werk die week. Rare situatie ...maar ja, het is dikwijls niet "wat" je kent maar "wie"
          je kent zeker.

          https://wim-meeus-fotografie.blogspot.com/

          http://wim-meeus.blogspot.com/
          https://1x.com/wimmeeus/

          Comment


          • #65
            Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

            Oorspronkelijk geplaatst door Wim Meeus Bekijk bericht
            Ik zou het niet beter kunnen zeggen!
            Op den duur beginnen mensen "zo" te overdrijven met hun misse praktijken dat ze door de mand vallen. Denken die dan echt dat wij dom zijn! Vroeg of laat komt alles uit, zo simpel is dat. Als je goed kijkt naar het lettertype van de handtekening op de foto's van Snoephuisje zie je dat dit hetzelfde is als van Duindistel, zelfs de stijl van de foto's
            zijn identiek. Als je iets doet, doe het dan goed en gebruik dan tenminste een ander lettertype, anders zouden de mensen wel eens kunnen gaan denken dat die foto's "allemaal" gemaakt zijn met "dezelfde hand", "dezelfde camera" en "dezelfde computer".
            Hier zit meer achter dan we denken volgens mij en dit op hoger niveau. Hoe kan het anders dat Snoepdistel en Duinhuisje( dit is tegen mijn principe om "mensen" aan te vallen!) ook nog eens in de HOF belanden , terwijl er keus was uit "veel" beter werk die week. Rare situatie ...maar ja, het is dikwijls niet "wat" je kent maar "wie"
            je kent zeker.
            Hier zit meer achter dan we denken volgens mij en dit op hoger niveau. Hoe kan het anders dat Snoepdistel en Duinhuisje( dit is tegen mijn principe om "mensen" aan te vallen!) ook nog eens in de HOF belanden , terwijl er keus was uit "veel" beter werk die week. Rare situatie ...maar ja, het is dikwijls niet "wat" je kent maar "wie"
            je kent zeker.
            ik denk dat dit de keuze van de moderators is hof of gene hof
            ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
            *BD1034BE

            Comment


            • #66
              Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

              Misschien ben ik de blinde in het land van de éénogen. Eigenlijk zie ik geen misbruik...

              Ik zie hier geen enkele aanvaardbare uitleg staan, over wat "het misbruik" is. Flukee doet een speculatie, maar als dat correct is, dan zegt die speculatie meer over dit forum dan over de misbruikers. Dan is het met name zo dat foto's de HOF in komen omdat ze veel reacties krijgen, i.p.v. omdat ze goed zijn. Welke capabele fotobeoordelaar trapt daar in ?

              Sorry, ik zie totaal geen misbruik. Ik zie enkel kennissen of familieleden, die er misschien, een beetje een zielige, maar wel menselijke mentaliteit op na houden.

              Er zijn hier heel wat gevestigde waarden op dit forum, die hun vaste aanhang hebben. Zij worden dan niet bestraft, omdat ze opgehemeld worden vanaf een ander IP-adres. Ik vind heel deze kwestie ronduit belachelijk, eigenlijk helemaal geen reactie waard, ware het niet dat er mensen nadeel van ondervinden.

              Trouwens... je kan ook zelf je aantal posts omhoog duwen. Ik zie een nieuwe tendens, waarbij men in eerste instantie één foto plaatst, en enkele dagen later een tweede, totaal andere. De één of de ander lijkt dan dit topic terug te vinden, en er wordt nogmaals gereageerd op de tweede foto. De dag nadien is er een derde foto. Het zou natuurlijk geen invloed mogen hebben op de HOF-selectie, maar als het dan toch effectief meespeelt hoeveel reacties je krijgt...
              Last edited by FestinaLente; 11 juni 2009, 22:53.

              Comment


              • #67
                Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

                Ik heb ook 2 accounts ...

                Het oude is "Thomaz" (zéér oud account, van 2004, toen was ik 15/16 en vond ik Thomaz met een Z nog cool )

                Overlaatst heb ik dan een nieuw gemaakt "thomasbaerten"
                Als iemand er problemen mee heeft mag "Thomaz" geblockt worden ;-)

                Comment


                • #68
                  Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

                  Oorspronkelijk geplaatst door thomasbaerten Bekijk bericht
                  Ik heb ook 2 accounts ...

                  Het oude is "Thomaz" (zéér oud account, van 2004, toen was ik 15/16 en vond ik Thomaz met een Z nog cool )

                  Overlaatst heb ik dan een nieuw gemaakt "thomasbaerten"
                  Als iemand er problemen mee heeft mag "Thomaz" geblockt worden ;-)
                  Ondertussen is de account Thomaz "geblocked" zoals de TS vroeg, maar om dubbele accounts te vermijden, is het soms voldoende om een naamaanpassing te vragen via onze administrator. Let wel op, dit is eerder een uitzondering dan een regel, gelieve dus goed na te denken van welke naam je gebruik wil maken
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #69
                    Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

                    Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                    Ik zie hier geen enkele aanvaardbare uitleg staan, over wat "het misbruik" is. Flukee doet een speculatie, maar als dat correct is, dan zegt die speculatie meer over dit forum dan over de misbruikers. Dan is het met name zo dat foto's de HOF in komen omdat ze veel reacties krijgen, i.p.v. omdat ze goed zijn. Welke capabele fotobeoordelaar trapt daar in ?
                    Toch even hierop antwoorden: dit is inderdaad speculatie en ik had dit beter niet vermeld. Mijn statement van "elkaar de HoF in prijzen" kun je dus beter in de figuurlijke zin te interpreteren.

                    Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                    Sorry, ik zie totaal geen misbruik. Ik zie enkel kennissen of familieleden, die er misschien, een beetje een zielige, maar wel menselijke mentaliteit op na houden.
                    Dan heb je toch een aantal threads over het hoofd gezien hoor. En als dat niet zo is, dan vraag ik me af hoe gortig het mag worden voor je het misbruik gaat noemen? Trouwens, nogmaals, er zijn voorbeelden van hoe het wél kan, kijk naar LesC en zijn echtgenote.

                    Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                    Er zijn hier heel wat gevestigde waarden op dit forum, die hun vaste aanhang hebben. Zij worden dan niet bestraft, omdat ze opgehemeld worden vanaf een ander IP-adres. Ik vind heel deze kwestie ronduit belachelijk, eigenlijk helemaal geen reactie waard, ware het niet dat er mensen nadeel van ondervinden.
                    Dit fenomeen is van een héél andere grootte-orde als wat er zich heeft afgespeeld met duindistel & company. Trouwens, bij de meeste van die gevestigde waarden vormen die "fanclubs" zich omdat de fotograaf in kwestie erin slaagt consistent aan een hoog niveau te posten. Je kunt dus bezwaarlijk zeggen dat er enkel en alleen op de naam wordt gereageerd.

                    De hele kwestie werpt toch de vraag op of er niet beter een deel "ethische code m.b.t. posten op het forum" in het forumreglement komt. Het klinkt belachelijk, maar een dergelijk incident had misschien kunnen vermeden worden als de moderatoren een kader hadden om dit gedrag te corrigeren.
                    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

                      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Ondertussen is de account Thomaz "geblocked" zoals de TS vroeg, maar om dubbele accounts te vermijden, is het soms voldoende om een naamaanpassing te vragen via onze administrator. Let wel op, dit is eerder een uitzondering dan een regel, gelieve dus goed na te denken van welke naam je gebruik wil maken
                      Op een ander forum deden ze moeilijk om een naamsverandering, dus daarom had ik gewoon een nieuw gemaakt.
                      Maar ok, ik dacht, ik meld het even :-)

                      Comment


                      • #71
                        Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

                        Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                        ... Mijn statement van "elkaar de HoF in prijzen" kun je dus beter in de figuurlijke zin te interpreteren.
                        Ben blij dat je dit nuanceert. Degenen die ik ken, nomineren wel op een heel ernstige manier, hoor, en je moet die mensen en hun ethiek niet verdacht maken zonder dat je daar ernstige vermoedens voor hebt.

                        Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                        Dan heb je toch een aantal threads over het hoofd gezien hoor. En als dat niet zo is, dan vraag ik me af hoe gortig het mag worden voor je het misbruik gaat noemen? Trouwens, nogmaals, er zijn voorbeelden van hoe het wél kan, kijk naar LesC en zijn echtgenote.
                        Mijn vrouw en ik zijn niet de enigen die als onafhankelijke individuën hun hobby bedrijven. Ik ken zeker nog één koppel. Maar ik moet toegeven dat ik nog anderen ken die wel in elkaars thread "optreden". Zou ik persoonlijk niet doen, maar wie ben ik?


                        Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                        ...De hele kwestie werpt toch de vraag op of er niet beter een deel "ethische code m.b.t. posten op het forum" in het forumreglement komt. Het klinkt belachelijk, maar een dergelijk incident had misschien kunnen vermeden worden als de moderatoren een kader hadden om dit gedrag te corrigeren.
                        Ik denk dat je nooit een dergelijke ethische code op papier kunt zetten. We moeten elkaar trouwens niet beschouwen als kleuters, maar als volwassenen die volgens hun eigen opvattingen en overtuigingen proberen te leven. Misbruiken moeten wel bestreden worden, maar ik denk dat de moderatoren goed genoeg weten wanneer zij moeten tussenkomen of niet.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #72
                          Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

                          Moeten we dan ook niet alle "bedankt voor de reacties" en dergelijke ook niet op de zwarte lijst zetten ? Want zo krik je je eigen topic ook omhoog.
                          Maar als je het niet doet komt het nogal onbeleefd over, niet ?
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #73
                            Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

                            Ik stelde me die vraag ook, Nete (hoe is 't trouwens met jou? ), maar ik denk dat als daar geen misbruik van gemaakt wordt, dat het moet kunnen. Een thread is ook een soort van correspondentie of communicatie tussen auteur (TS) en lezers (andere posters). Ik zou het erg onbeleefd vinden als de auteur na een tijdje niet eventjes zijn/haar hoofd door de deur steekt en de lezers vriendelijk toeknikt en bedankt.
                            Ik denk dat het snel zou opvallen als dit echt misbruikt wordt.

                            Soms begint inderdaad zo'n thread na een "por" aan een tweede leven. Dat gebeurt trouwens ook bij opname in de HoF. Op zich helemaal niet zo slecht, omdat er zo'n overvloed aan nieuwe threads is, dat er snel iets over het hoofd gezien wordt.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #74
                              Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Moeten we dan ook niet alle "bedankt voor de reacties" en dergelijke ook niet op de zwarte lijst zetten ? Want zo krik je je eigen topic ook omhoog.
                              Maar als je het niet doet komt het nogal onbeleefd over, niet ?
                              't Is eigenlijk elementaire beleefdheid van het wel te doen. Het komt m.i. de interactiviteit op een forum ten goede.

                              Ik denk dat we aan 't afwijken zijn van het oorspronkelijke topic in dit draadje.
                              Wat is misbruik, wat is er geen ? Ik laat het in het midden. Het valt me toch vaak op dat mensen die elkaar kennen, sneller zullen reageren in topics van elkaar, en ergens vind ik het misschien normaal, toch zeker als ze elkaar bijna nooit IRL tegen het lijf lopen. Om nu met een heel gezin de foto van papa even op het internet te promoten, die je thuis op dezelfde computer bekijkt, dat lijkt me er nu ook wel een beetje over.

                              Comment


                              • #75
                                Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

                                uit het forumregelement:

                                Als jouw topic aan 't uitbloeien is (d.w.z. als er geen reacties meer komen), behoort het tot een elementaire vorm van beleefdheid, de mensen die gereageerd hebben te bedanken.
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                                Comment

                                Working...
                                X