Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dubbel accounts - gebruik/misbruik

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

    Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
    De ene opmerking hoefde niet en de andere ook niet.
    De ban voor snoephuisje is opgeheven en ze mag het forum terug vrij gebruiken.
    Daar waar ze betrokken was in de situatie, zal ze zelf haar conclusie trekken.
    lut bedoelde je de mijne
    is alleen maar als een opkikkertje bedoeld hoor
    iedereen heeft zijn mening de een denk zo en de ander weer zo
    iedereen moet met zijn eigen in het reine komen
    en wie zonder zonde is werpe de eerste steen
    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

    Comment


    • #47
      Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

      Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
      lut bedoelde je de mijne
      is alleen maar als een opkikkertje bedoeld hoor
      iedereen heeft zijn mening de een denk zo en de ander weer zo
      iedereen moet met zijn eigen in het reine komen
      en wie zonder zonde is werpe de eerste steen
      Ja, ik bedoelde jouw opmerking.
      En zoals je ziet is wat goed bedoeld is soms ook niet goed.
      Verder heb je volkomen gelijk met je laatste zinnetje.

      Comment


      • #48
        Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

        Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
        ahum, ik vind dan weer dat het een wrang smaakje heeft.
        Snoephuisje heeft toch maar Duindistel mee opgehemeld in zijn topics.
        En nu post ze terug foto's alsof er niets gebeurd is.
        Persoonlijk zou ik uit schaamte een tijdje van het forum wegblijven.
        Maar ja, normen en waarden verschillen van mens tot mens.
        hier moet ik toch even op reageren
        snoephuisje heeft idd duindistel opgehemeld waarom niet
        vrienden onder elkaar zullen sneller een foto beoordelen
        denk je niet dit gebeurd regelmatig op bd is toch een normale zaak
        of niet soms
        ik persoonlijk beoordeel iedereen zijne foto ik ken duindistel en snoephuisje per toeval wel persoonlijk
        ik wil me er ni mee moeien wat er gebeurt is ik weet het juiste ook niet ervan
        maar van een ding ben ik zeker Duindistel, , pruts2, bijjoux1958 en Xylion.
        dit is een heel gezin op bd vader moeder dochter en schoonzoon daar ben ik 100percent zeker van heb deze mensen ontmoet aan zee en in brugge daar zijn geen twijfels over
        en wat snoephuisje betreft die woond niet onder dit dak met dit gezin
        en waarom niet posten op bd control z
        deze heeft toch niks misdaan alleen wat goede uitleg gegeven op fotos van vrienden als dat niet meer mag ammaai mijn klak dan iedereen steunt toch wat vrienden
        ik heb ook ooit pms gekregen dat ik onder een dak speelde met men broer xiebu daarom heb ik de laatste tijd niet meer hevig gereageerd op fotos van mijn broer waar nu terug verandering gaat inkomen omdat ik nog altijd beoordeeld wie en wat ik wil
        moet ik daarom ook geband worden??? een zaak weet ik en zal zo blijven vrienden zullen elkaars fotos zeker en vast blijven ophemelen op bd en op alle forums
        (en dit bannen vind je niet wat persoonlijk dat dit een beetje te erg is er zijn er die ander fotos hebben gepost die ze nooit hebben geband denk maar eens allen terug aan eric met zijn paard )
        mvg rohnny
        Last edited by wanka tanka; 2 juni 2009, 08:31.
        ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
        *BD1034BE

        Comment


        • #49
          Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

          Toch denk ik dat je daarin voorzichtig moet zijn... Mijn vrouw en ik zijn beiden actief op BD, ik al iets langer dan zij. Gelukkig zijn onze interesses (ook wat betreft onderwerpen en fotografische "disciplines") heel verschillend, ik ben meer technisch van aard en schep zeker zoveel plezier in het bewerken van foto's als in fotografie zelf.
          Wel, ik zal haar foto's op BD niet becommentariëren en zij de mijne ook niet. Dat hebben wij thuis mondeling al gedaan! Als ik uitzonderlijk in een thread van haar tussenbeide kom (en ik denk dat dat totnogtoe eenmaal gebeurd is), is het puur om technische redenen.
          Natuurlijk komen we mekaar wel eens tegen op BD, in een thread van iemand anders, maar ook hier is ons commentaar strict persoonlijk (en is het feit dat onze wegen zich kruisen eerder toevallig).
          Naast de technische aspecten van fotografie (Camera's, Objectieven, Accessoires...), houd Ik me ook meer bezig met de vereniging, de Challenge... dat soort dingen. Ook wat de Challenge betreft, zal zij mijn foto niet scoren of becommentariëren, en als zij zelf meedoet (nog maar eenmaal gebeurd totnogtoe), zal ik haar foto ook niet scoren of becommentariëren.
          Ik ben thuis ook de "sys admin"; mijn vrouw werkt met een laptop, ikzelf met een desktop (beide Macintosh) en we hebben een draadloos netwerk, dus ook hetzelfde IP-adres.

          Ik kan natuurlijk niet "eisen" dat andere BD-leden ons voorbeeld volgen, maar hoop hiermee een beeld te geven hoe familieleden objectief hun gemeenschappelijke hobby toch enigszins individueel kunnen bedrijven.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #50
            Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

            'k Weet niet hoor. Moest ik een familielid hebben die hier foto's plaatst, dan zou ik niet de behoefte hebben te reageren aangezien je die mens in levende lijve je mening kan geven. Af en toe een compliment moet kunnen mits de nodige overwegingen (netiquette), maar dit is in de verste verte niet te vergelijken met wat er gebeurd is:

            - Foto's letterlijk de HOF in prijzen.
            - (Matige) foto's onnodig "hoog in de lijst" houden.
            - Maniakaal én selectief reageren op de foto's van vriendje/familielid, terwijl op andere foto's nauwlijks gereageerd wordt, tenzij als vriendendienst (rugkrabben/pissen).
            - Venijnig reageren op mensen die kritiek geleverd hebben op uw vriendje/familielid.

            Ja, dat vind ik een ban waard.

            Zie ook bijv. naar LesC hoe het wél kan.
            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

            Comment


            • #51
              Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

              Ik vind dat je als familie lid de andere leden gerust mag steunen en eerlijk je gedacht zeggen.
              Zoals er vele hier al aangeven dat ze wel als eens iemand hebben uit de familie is het dan ook zeer normaal dat er gekeken wordt naar de fotos van hun.
              In mijn postst kunnen er 5 Spikkes reageren en dat doen ze niet allemaal en wat ik trouwens ook niet verwacht omdat ze in alle anders topics posten.
              De interesses liggen gewoon anders. De 1 doet Rally en de andere lanschap ect ect...
              Ik verwacht niet telkens dat er iemand mijn fotos beoordeeld..
              En als dat zo is dan gebeurd dat spontaan.
              Er is wel & ding dat hier vergeten wordt en dat is door de toenemende populariteit en inschrijvingen hier op BD dat het zo een succes is..En waar veel mensen zijn is er altijd wel iets.Dat kan je toch niet onder stoetel of banken stoppen.
              En je kan onmogelijk met zovele postst per dag alle nieuwe topics afschuimen om daar een reactie op te geven vind ik..Op een paar uitzonderingen na. He Bouk...
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

              Comment


              • #52
                Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

                Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                'k Weet niet hoor. Moest ik een familielid hebben die hier foto's plaatst, dan zou ik niet de behoefte hebben te reageren aangezien je die mens in levende lijve je mening kan geven. Af en toe een compliment moet kunnen mits de nodige overwegingen (netiquette), maar dit is in de verste verte niet te vergelijken met wat er gebeurd is:

                - Foto's letterlijk de HOF in prijzen.
                - (Matige) foto's onnodig "hoog in de lijst" houden.
                - Maniakaal én selectief reageren op de foto's van vriendje/familielid, terwijl op andere foto's nauwlijks gereageerd wordt, tenzij als vriendendienst (rugkrabben/pissen).
                - Venijnig reageren op mensen die kritiek geleverd hebben op uw vriendje/familielid.

                Ja, dat vind ik een ban waard.

                Zie ook bijv. naar LesC hoe het wél kan.
                Maniakaal én selectief reageren op de foto's van vriendje/familielid, terwijl op andere foto's nauwlijks gereageerd wordt,
                denk dat de persoon in kwestie op veel fotos heeft gereageerd op de uwe ook
                Last edited by Franciskine; 2 juni 2009, 11:49.
                ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
                *BD1034BE

                Comment


                • #53
                  Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

                  Oorspronkelijk geplaatst door wanka tanka Bekijk bericht
                  een zaak weet ik en zal zo blijven vrienden zullen elkaars fotos zeker en vast blijven ophemelen op bd en op alle forums

                  mvg rohnny
                  Alsof het hier om een songfestival gaat.

                  -Ophemelen is een zowieso een extreme reactie.
                  -Positieve commentaar geef je niet omdat het een vriend is, maar omdat je de foto goed vindt.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

                    Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                    ...
                    -Positieve commentaar geef je niet omdat het een vriend is, maar omdat je de foto goed vindt.
                    Right!

                    De kwaliteit van de foto (of de mate waarin een bepaalde foto je aanspreekt of niet) zou het enige criterion moeten zijn. Ik zal trouwens ook eerst de foto bekijken, en dan pas de eventuele commentaren lezen, om op die manier mijn persoonlijke mening niet te laten beïnvloeden.

                    Maar misschien zijn we daarmee al een beetje off topic? Het zou not done moeten zijn om, m.b.v. dubbele accounts of welke truken dan ook, je eigen foto's te bewieroken. Trouwens, wat voor zin heeft het dan? Komen wij hier niet om onze foto's te onderwerpen aan de (liefst!!!) onbevooroordeelde ogen van anderen?

                    Nog even iets over "Foto's letterlijk de HoF inprijzen".
                    Heeft bij degenen die uiteindelijk selecteren meestal een negatief effect. Des te harder er geroepen wordt, des te minder zal degene die een selectie maakt de neiging hebben om op die kreten in te gaan.
                    (enfin, bij mij werkt dat toch zo)
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #55
                      Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Right!

                      De kwaliteit van de foto (of de mate waarin een bepaalde foto je aanspreekt of niet) zou het enige criterion moeten zijn. Ik zal trouwens ook eerst de foto bekijken, en dan pas de eventuele commentaren lezen, om op die manier mijn persoonlijke mening niet te laten beïnvloeden.
                      mijn voorstel: pas na het geven van een comment, wordt de inzender/maker van de opname bekend/zichtbaar.
                      beetje het Challenge systeem dus.
                      maar het zou natuurlijk niet nodig moeten zijn.
                      grt,bouk.
                      Last edited by bouk; 2 juni 2009, 13:20. Reden: een komma vergeten.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #56
                        Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

                        Ik volg... en ik hoop dat we het voor de Challenge kunnen realiseren. Maar voor het forum zelf? Nochtans zou dergelijke, "intelligente" software misschien een oplossing kunnen bieden.

                        PS: probleem is ook (maar dan moeten we dat afschaffen, zoals het bv voor de Challenge ook niet mag) dat de meesten (ikzelf ook, hoor) hun foto's voorzien van een kadertje, naam, logo... Bovendien is de stijl van bepaalde fotografen zo herkenbaar.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #57
                          Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          mijn voorstel: pas na het geven van een comment, wordt de inzender/maker van de opname bekend/zichtbaar.
                          beetje het Challenge systeem dus.
                          maar het zou natuurlijk niet nodig moeten zijn.
                          grt,bouk.
                          Dat zorgt er misschien wel voor dat leden die elkaars werk kennen en waarderen (en dus misschien wel opzoeken) elkaar niet zo snel meer vinden, maar helpt niet tegen de dubbelaccounts (één persoon die verschillende accounts heeft) of de gezinsleden/vrienden die het nodig vinden positieve reacties van mekaar te sprokkelen, want die zullen mekaar dan wel gewoon linkjes doorsturen...
                          Aanvulling: het verbieden van kadertjes, watermerken en dergelijke dat daar mee samen gaat opent dan ook weer de deur voor andere, in mijn ogen ergere misbruiken...

                          Aangezien ik hier foto's zet om bij te leren uit de kritische reacties, zie ik er ook het nut niet van in om je vrienden in te schakelen om positieve reacties te geven, maar als er mensen zijn die dit nodig hebben om hun ego te boosten, doen ze wat mij betreft maar. Ik geloof ook niet dat bijvoorbeeld selectie voor de HOF afhangt van het aantal reacties op een topic...

                          Ik reageer ook al een hele tijd niet meer op topics als wat ik te zeggen heb daarvoor al een paar keer door anderen gezegd is (behalve in uitzonderlijke gevallen waar er een foto staat die er voor mij echt uitspringt), dan spaar ik liever mijn energie voor topics waar nog niet veel reactie gekomen is.
                          Wel doe ik nu meer wat ik vroeger niet durfde, namelijk in een topic waar een foto die ik echt niet zo goed vind opgehemeld wordt, extra kritisch kijken en eerlijk mijn mening geven.
                          Last edited by Fengari; 2 juni 2009, 14:43. Reden: Aanvulling
                          Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
                          vroeger op dit forum bekend als wAckO

                          Comment


                          • #58
                            Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

                            Oorspronkelijk geplaatst door wAckO Bekijk bericht
                            Ik geloof ook niet dat bijvoorbeeld selectie voor de HOF afhangt van het aantal reacties op een topic...
                            Hum, ik ben er van overtuigd dat sommige HOF-selecties een rechtstreeks gevolg geweest zijn van de vele reacties op de foto in kwestie. Gemakzucht, misschien?
                            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                            Comment


                            • #59
                              Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

                              Oorspronkelijk geplaatst door wAckO Bekijk bericht
                              Wel doe ik nu meer wat ik vroeger niet durfde, namelijk in een topic waar een foto die ik echt niet zo goed vind opgehemeld wordt, extra kritisch kijken en eerlijk mijn mening geven.
                              dat zou je toch bij alle opnamen moeten doen (extra kritisch kijken), zeker die in Showcase staan.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment


                              • #60
                                Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

                                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                                mijn voorstel: pas na het geven van een comment, wordt de inzender/maker van de opname bekend/zichtbaar.
                                beetje het Challenge systeem dus.
                                maar het zou natuurlijk niet nodig moeten zijn.
                                grt,bouk.
                                das nog eens een idee se
                                het post gedrag zou er plots totaal anders uit gaan zien denk amai
                                en ja het valt mij ook heel erg op dat vriendjesgedoe , het word precies erger met den dag, en dan hoor ik dat er nog "foefelaars" tussenzitten ook, tja daar heb ik dan mijn bedenkingen bij want ik vraag me el af wat je daar in godsnaam mee opschiet?
                                niemand verdiend er toch aan of je nu 1 comment of 25 hebt, ik post (allee poste) enkele maar om dat ik dacht van hmmm denk dat het zo wel goed zit maar denken anderen daar ook zo over? op een forum als dit ga ik ervan uit dat we allen de fotografie een warm hart toe dragenen dat het onze gezamelijke hobby is , en hierbij valt er niks te winnen of te verliezen , dus die vriendjespolitiek is wel erg storend maar tis voor de meeste al wel duidelijk zeker wie zich daar mee bezighoud....
                                http://www.jvs-photography.be/

                                Comment

                                Working...
                                X