Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D Mk II - trage levering

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 5D Mk II - trage levering

    Is het inderdaad zo dat er een (zeer) lange wachttermijn is voor de EOS 5D Mk II.

    Ik heb de mijne in bestelling, met kitlens 24-105, sinds 20 mei.
    Volgens de leverancier komen er van Canon Belgie maar mondjesmaat 5D's door. En vele leveranciers die erop wachten. Voor de body is een wachttermijn 4-5 maanden geen uitzondering. Met een kitlens "enkele" weken...

    Klopt die informatie?
    Canon Gear&Glass - Studio28 - BBR

  • #2
    Re: Canon 5D Mk II - trage levering

    Oorspronkelijk geplaatst door gilors Bekijk bericht
    Is het inderdaad zo dat er een (zeer) lange wachttermijn is voor de EOS 5D Mk II.

    Ik heb de mijne in bestelling, met kitlens 24-105, sinds 20 mei.
    Volgens de leverancier komen er van Canon Belgie maar mondjesmaat 5D's door. En vele leveranciers die erop wachten. Voor de body is een wachttermijn 4-5 maanden geen uitzondering. Met een kitlens "enkele" weken...

    Klopt die informatie?
    Ik veronderstel dat dit niet klopt, bij cameranu.nl staat de body al vrijwel ononderbroken 'direct leverbaar'

    Comment


    • #3
      Re: Canon 5D Mk II - trage levering

      Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
      Ik veronderstel dat dit niet klopt, bij cameranu.nl staat de body al vrijwel ononderbroken 'direct leverbaar'
      dat is nederland. Canon Nederland en Canon België das iets anders hé.

      ik heb de mijne ook in bestelling bij mijn lokale fotoboer en deze heeft me beloofd om hem tegen 20juli te hebben (dag dat ik terug naar belgië kom). Als hij er dan niet is, dan plan ik wel een tripje naar Nederland
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Canon 5D Mk II - trage levering

        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        dat is nederland. Canon Nederland en Canon België das iets anders hé.
        Maakt niet zoveel uit, ik kocht alle materiaal in NL de laatste tijd, garantie kan je 1 jaar bijnemen tegen betaling. De 5DII is er echter momenteel niet echt goedkoper.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 5D Mk II - trage levering

          Sinds wanneer is een 24-105 F4 L een kitlens???
          Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

          Comment


          • #6
            Re: Canon 5D Mk II - trage levering

            Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
            Sinds wanneer is een 24-105 F4 L een kitlens???
            Sinds de 5D mk I volgens mij.... Die combo was toch standaard als kit verkrijgbaar. Kijk, hier is de 5D mk I + 24-105 zelfs nog als kit verkrijgbaar. En ook de 5D mk II wordt als kit verkocht met deze objectief. (om maar een voorbeeld te geven, ik ken deze winkel verder niet)
            www.indetailfotografie.nl

            Comment


            • #7
              Re: Canon 5D Mk II - trage levering

              Oorspronkelijk geplaatst door gilors Bekijk bericht
              Is het inderdaad zo dat er een (zeer) lange wachttermijn is voor de EOS 5D Mk II.

              Ik heb de mijne in bestelling, met kitlens 24-105, sinds 20 mei.
              Volgens de leverancier komen er van Canon Belgie maar mondjesmaat 5D's door. En vele leveranciers die erop wachten. Voor de body is een wachttermijn 4-5 maanden geen uitzondering. Met een kitlens "enkele" weken...

              Klopt die informatie?
              Waarschijnlijk klopt die info. Maar ik ben ervan overtuigd dat je hem ergens gewoon kan gaan halen zonder te moeten wachten.

              Canon Belgie zal maar een bepaald aantal 5D krijgen op jaarbasis. Als jouw winkel dan pas gaat bestellen wanneer hij zelf de bestelling binnen heeft zal hij moeten wachten tot alle anderen die wel durven op voorhand bestellen hun toestellen ontvangen hebben. En dat kan dus lang gaan duren he.....

              Comment


              • #8
                Re: Canon 5D Mk II - trage levering

                Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                Maakt niet zoveel uit, ik kocht alle materiaal in NL de laatste tijd, garantie kan je 1 jaar bijnemen tegen betaling. De 5DII is er echter momenteel niet echt goedkoper.
                ik denk dat we beiden iets anders bedoelen

                Ook al krijgt Canon Nederland duizenden 5DmkII's per dag, als Canon België er geen krijgt, zal je ze in België ook niet kunnen kopen
                dat is wat ik bedoel

                voor de koper maakt het inderdaad totaal niets uit of je die nu in België of Nederland koopt. Het punt voor mij is dat ik liever wat trouw blijf aan mijn fotoboer om zo op een goede service te kunnen rekenen. Ik krijg hem al goedkoper dan in gelijk welke webwinkel online in de Benelux en voor een fotowinkel op 5min van mn deur vind ik dat absoluut wel de moeite
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 5D Mk II - trage levering

                  Conclusie van dit alles: bestel bij een Belgische zaak met hoofdhuis in NL.
                  Of nog beter bij een internationale dealer met winkel in België.
                  Die hebben dingen op voorraad.

                  Dpaul
                  DPaul - A.FIAP
                  D810, nikkors and other stuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 5D Mk II - trage levering

                    Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                    Sinds wanneer is een 24-105 F4 L een kitlens???
                    Ze zouden eens een kit moeten maken met 1D mk3 + 200 F2 IS + 500 F4 IS aan scherpe prijs ;-)
                    Imagination is more important than knowledge...
                    http://www.kiekje.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 5D Mk II - trage levering

                      Bedoelde alleen maar, een kitlens is meestal een goedkope prul.
                      Een 24-105 kan moeilijk een prul genoemd worden hé
                      Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 5D Mk II - trage levering

                        Is er niet ooit een kit geweest met 5d, 24-105 en 100-400 ?
                        Ja ik heb een kitlensje op mijn cameraatje

                        Mark
                        Last edited by LamboCars; 28 juni 2009, 10:47.
                        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 5D Mk II - trage levering

                          Als ze dan een zeer goede body verkopen en ze zetten daar een gewoon standaardkitlensje op is het ook niet goed.
                          Ik denk dat die 24-105 f4 de lens is dat zo een body verdiend, wil je anders koop je gewoon een body en de lens die je wil.
                          Trouwens is mij opgevallen dat het bij Nikon ook maar mondjesmaat is en dan vooral de D300 en D700's.
                          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 5D Mk II - trage levering

                            Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                            Is er niet ooit een kit geweest met 5d, 24-105 en 100-400 ?
                            Ja ik heb een kitlensje op mijn cameraatje

                            Mark
                            idd!

                            Er zijn veel van die afwijkende Canon kits geweest, met macrolenzen en ringflits bvb ook
                            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 5D Mk II - trage levering

                              Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                              haha, wat een prijs!
                              5DmkIII en wat glas

                              Comment

                              Working...
                              X