Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina objectieven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tokina objectieven

    Wat zijn jullie ervaringen met Tokina objectieven ?
    Hoe positioneert Tokina zich qua kwaliteit t.o.v. Sigma, Tamron, ...

    Alvast bedankt voor jullie reacties

    Michel

  • #2
    Re: Tokina objectieven

    Scherp! Mechanisch nagenoeg perfect! Zeker de moeite om eens nader te bekijken.

    Ik heb de 300mm f/4 van Tokina en ben daar heel tevreden van voor 1/3de van de prijs van de Nikkor.

    De groothoekzooms 12-24 en 11-16 zijn op dit forum al vaak geprezen.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Tokina objectieven

      ik heb in het verleden een tweetal lenzen van Tokina gehad en beide waren/zijn erg goed afgwerkt, degelijk materiaal.

      Een 24-200 mm, goed gebouwd, als een tank, echter zoals bij veel van dit soort multizooms iets soft aan de uiteinden, maar verder een prima stuk glas

      Een 20-35 2.8, heb ik tot op heden nog spijt van dat ik dit lensje verkocht heb, scherp van hoek tot hoek, prachtig gebouwd, wederom als een klein tankje.

      Voor mij dus een goede ervaring met Tokina.
      Mijn beste Foto moek nog trekke.

      Comment


      • #4
        Re: Tokina objectieven

        Bouwkwaliteit is erg goed. Optisch doen ze het ook niet slecht.
        Heb nog altijd de 12-24/4 en heb een 50-135/2.8 gehad.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #5
          Re: Tokina objectieven

          Hier ook erg tevreden over de kwaliteit van Tokina (12-24 f/4).
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

          Comment


          • #6
            Re: Tokina objectieven

            Ook erg tevreden over mijn 12-24 mm. Retescherp lensje.
            Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

            Comment


            • #7
              Re: Tokina objectieven

              Zeer tevreden over de 12/24 mm,soliede bouw,zeer scherp,geen minpunten.

              Comment


              • #8
                Re: Tokina objectieven

                Alles wat hierboven geschreven staat ga ik akkoord mee, maar toch even een kanttekening:
                Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


                Het is maar als waarschuwing dat er met elk merk wel (kleine of grote) problemen kunnen voorvallen.
                Iets dat wel vrij typisch is voor Tokina zoomlenzen is dat ze iets meer CA hebben dan gemiddeld, maar daarbij zijn ze vaak ook iets scherper.
                Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                Comment

                Working...
                X