Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht

    Of thuiswerken indien mogelijk? Vanochtend was het trouwens opvallend kalm op de weg, anders was het misschien 3 uur geworden?
    Ze mag normaal thuiswerken, maar vandaag vonden ze het weer geen reden om dat te doen, dus moest ze gaan.
    Ze is wel om 15:00 vertrokken om de drukte voor te zijn, de anderen zitten daar nu nog vast. LOL
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Toch geen enkel probleem gehad gisteren in mijn zwaar ondergemotoriseerd Ford bestelwagentje met 1 jaar oude Goodyear vierseizoensbanden. Heb wel héél mensen zien knoeien en het zichzelf moeilijk maken, vooral door op hellingen te stoppen waar het niet nodig is.

      En veel, heel veel, chauffeurs die beter thuis zouden blijven. Als je zo bang bent dat je niet meer dan 5/u durft rijden en om de 2m in de remmen gaat, blijf dan thuis.

      Comment


      • Terug tijd voor zomerbanden.
        Ik las daar net een bandentest van de anwb, Kumho lijkt daar als derde beste uit te komen,
        nog nooit van gehoord.
        De testresultaten


        Van de 16 geteste banden scoren er 3 goed (4 sterren), die zijn zeer aan te raden. Daarna volgt een groep van 12 banden met 3 sterren. Deze banden hebben tekortkomingen (ten opzichte van een goed niveau) op enkele testonderdelen en scoren als eindoordeel (ruim) voldoende. Deze banden zijn veilig en kunnen we aanraden.

        Dan is er nog één band die 2 sterren scoort en die we beperkt aanraden. In dit geval is het een band die op rijeigenschappen en veiligheid tot de 4 besten uit de test behoort. Maar de slijtage is, volgens onze normen, te hoog. De beperking is dan ook dat we deze band alleen aanraden voor mensen die niet zo veel kilometers per jaar op zomerbanden rijden. De toppersDeze banden komen als beste uit de test

        De keuze voor een band met 4 sterren kan eigenlijk niet fout, maar er zijn wel degelijk (los van de prijs) verschillen. De geheel nieuwe Continental PremiumContact 7 is goed tot zeer goed op droog en op nat wegdek. Vooral de remprestaties van deze band op droog én op nat wegdek zijn fenomenaal, hier wordt een nieuwe maatstaf gezet. De Michelin Primacy 4+ is de enige band uit de test die goed scoort op zowel het blok rijeigenschappen en veiligheid als op het blok milieu-eigenschappen. Ten opzichte van de Continental is deze band zuiniger, iets stiller en er komen (nog) minder slijtage deeltjes vrij. De prestaties op droog en nat zijn maar ietsje minder.

        De derde topper is de Kumho Ecsta HS52. Op rijeigenschappen en veiligheid doet deze band eigenlijk niet of nauwelijks onder voor de andere twee; alleen op milieu-eigenschappen is de score iets lager. Maar dat geldt dan weer niet voor de slijtvastheid, want die is het beste van alle banden uit de test. Deze band heeft dus een zeer lange levensduur (verwachting) in kilometers. Ook de twee andere toppers, Continental en Michelin, hebben een zeer goede slijtvastheid en een (ver) bovengemiddelde levensduurverwachting in kilometers. Kumho is een zogenaamd kwaliteitsmerk, aanmerkelijk goedkoper dan de premium merken. Zeker bij deze Ecsta HS52 is er sprake van een heel goede prijs-kwaliteit verhouding.

        Als je doorklikt op een van de specifieke banden, dan zie je daar de score op de sub-onderdelen (zoals remmen droog of aquaplaning). We hebben daar dit jaar ook weer de gemeten levensduur in kilometers opgenomen en nog een groot aantal andere meetwaarden voor meer inzicht. Een voorbeeld: op basis van aanschafprijs zijn de Linglong of de Sailun de voordeligste keuzes. Maar als we een prijs per km uitrekenen op basis van aanschaf, levensduur en verbruik, dan heeft de Kumho de laagste kilometerkosten, gevolgd door de Sailun, de Hankook en de Semperit.

        Comment


        • Welke bandenmaat? Daar zit ook nogal eens verschil in. Hier liggen sinds midden maart de Pirelli P-zero er weer op, als deze volgend jaar vervangen worden laat ik Michelin Pilot Sport 5 steken (245/40 R19, Cupra Ateca).
          Auto kwam af fabriek met Goodyear zomerbanden, de Pirelli's zijn merkelijk beter qua rijgedrag en remprestatie naar mijn aanvoelen. Zeker als het wat sneller gaat.

          Comment


          • Vooral de kalender is beter

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
              Hier liggen sinds midden maart de Pirelli P-zero er weer op, als deze volgend jaar vervangen worden laat ik Michelin Pilot Sport 5 steken (245/40 R19, Cupra Ateca).
              Auto kwam af fabriek met Goodyear zomerbanden, de Pirelli's zijn merkelijk beter qua rijgedrag en remprestatie naar mijn aanvoelen. Zeker als het wat sneller gaat.
              Die Michelin zijn zeker niet slecht en had deze in gedachten niettemin mijn voorkeur steeds Continental is.
              De bandencentrale heeft me echter overtuigd toch terug naar Continental SportContact 7 te gaan en die kleven aan de baan.
              Misschien de moeite om ook eens te bekijken?
              Ook interessant is te kijken wanneer je ze koopt, er zijn soms mooie promoties op en ook het prijsverschil kan groot zijn tussen twee verkopers.
              Compare the differences between the SportContact 7 and Pilot Sport 5 to see which tyre is best for your own driving needs!
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Vandaag de zomerbanden laten plaatsen, werd stilaan tijd met dit weer.
                Ook even gevraagd welke banden nu de betere zijn, Continental en Bridgestone werd aangeraden.
                Michelin raden ze af, niet omdat ze slecht zijn maar omdat ze sneller slijten dan een evenwaardige van de twee andere merken en omdat Michelin foefelt.
                Michelin heeft de prijzen fors verhoogd en op de hoop toe krijg je plots minder.
                Om meer inkomsten te genereren hebben nieuwe banden maar 5 mm profiel meer waar dat voordien 7 mm was, een verschil van meer dan 28 procent dat ze sneller voor de vuilbak zijn.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Ik moet voor de bandenwissel tot vrijdag wachten tot mijn bandenboer uit verlof is, ik neem tegenwoordig altijd Fulda, om de prijs /kwaliteit.
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                    Ik moet voor de bandenwissel tot vrijdag wachten tot mijn bandenboer uit verlof is, ik neem tegenwoordig altijd Fulda, om de prijs /kwaliteit.
                    Zo slecht zullen die niet zijn, er zijn merken die ze van fabriek uit op wagens zetten.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Zolang het maar geen Chinese zijn, hoewel mijn mobiel wel Chinees is
                      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                      George Orwell

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                        Zolang het maar geen Chinese zijn, hoewel mijn mobiel wel Chinees is
                        Op onze vorige wagen stonden standaard Kumho Crugen, die hebben fabrieken in Zuid Korea, China, Vietnam en USA.
                        Kumho behoort sinds 2018 tot de Chinese groep Doublestar.
                        Eerlijk gezegd, toen de auto geleverd werd dacht ik ook van wat hebben ze hier onder gestoken, maar de verkoper zei meteen van probeer ze maar eens, kans dat je daarna dezelfde wil is groot.
                        En niettegenstaande dat we met die wagen, een toch wel redelijk zware Santa Fe, redelijk sportief gereden hebben, plakte die echt aan de baan, redelijk stille banden, slijtvast, goed bij alle weersomstandigheden, geen enkele keer ook maar het minste geslipt, niet in bochten, niet bij stevig remmen of optrekken, niet bij regen en zelfs ook heel goed in de sneeuw niettegenstaande het een zomerbanden was.
                        Niettegenstaande ik zeer alert ben voor goede banden en kwaliteit laat primeren op de prijs, ik zou geen seconde twijfelen mocht men deze voorstellen.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Met reviews en meningen over autobanden moet je goed opletten. Wat bij de ene auto prima is, kan bij de andere auto tegenvallen zelfs met hetzelfde type en merk band. Kijk maar eens naar de testen, een bepaald merk en type kan een hoge score halen bij de 19" banden en als 17" uitvoering compleet falen.
                          Hombre

                          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                          Comment

                          Working...
                          X